PDA

Pogledati punu verziju : Golf II GTD, ugradnja interkulera



Car
07.07.2005, 18:00
Da li je komplikovan zahvat ugradnja interkulera, i koliko bi uopste kostalo tako nesto? Tj. da li je isplativa investicija jer je u pitanju golf II

Na forumu se dosta pricalo o tome, ali su u pitanju bili skuplji automobili..

pozdrav!

sw.brick
07.07.2005, 19:22
isplati se samo ako je u pitanju motor Golfa 2 trece generacije, poslednje verzije posle avgusta 1989. godine.
inace je moguce i na ranije modele motora ali uz obimnije zahvate na hardveru, rekao bih reda 500-1000 evra pa je pitanje isplativosti.

inace je dobitak interkulera nekih 18-22 Nm (jedan i po do dva kila) momenta i nekih 9 KS max efekta motora.

pri tome pre prepravke treba da se dovede motor u perfektno stanje, obicno generalka sledi za ta godista kao neminovnost pre daljih radova.

Uros Piperski
07.07.2005, 19:23
Gde si, Care :roll: , sta ima?
Bilo bi lepo da se prvo predstavis kao i svi ostali clanovi...

Ugradnja kulera... Pa ako si procitao sta je pisano o tome, trebalo bi sam da preracunas koliko je skupo i komplikovano.

Pozdrav i dobrodosao ;)

Car
08.07.2005, 03:47
Gde si, Care :roll: , sta ima?
Bilo bi lepo da se prvo predstavis kao i svi ostali clanovi...


Eh sad, cemu prevrtanje ocima? Mozda se to odnosilo na car, kao automobil :mrgreen:

Izvinjavam se, mada sam imao to u planu. Ispravljeno, u svakom slucaju!



isplati se samo ako je u pitanju motor Golfa 2 trece generacije, poslednje verzije posle avgusta 1989. godine.
inace je moguce i na ranije modele motora ali uz obimnije zahvate na hardveru, rekao bih reda 500-1000 evra pa je pitanje isplativosti.



Sto se tice generalke, ona je odradjena. Ovde onda ipak pravi problem godiste. 86. :(

Sad sam pokusavao da pronadjem na netu sta je to tacno drugacije, ali bezuspesno. Nisam znao da je gtd motor dvojke konstrukcijiski uopste menjan kroz te godine proizvodnje..
Sta je radjeno na tim motorima nakon 89. godine?

sw.brick
08.07.2005, 12:11
motor 1,6 dizel je tri puta rekonstruisan u zivotnom veku.
godiste 86. je sa starim tipom glave, losije i neotporne za veca naprezanja.

potrebna ti je glava od modelske 1987 godine, "bos" pumpa od modelske 1989. godine bilo od turbo dizela bilo od eko dizela ( i taj je sa turbinom) i interkuler modela od septembra 1989 do 1992 modelske godine.

menjano je svasta, od pumpi za ulje (4 tipa), pumpi za ubirzgavanje (3 tipa), brizgaljkli (2 tipa dizni u 4 varijante regulacije pritiska ubrizgavanja), 2 tipa glave motora od toga noviji tip u 2 razlicite izvedbe /sastava legure, i jos nekih sitnijih detalja.

vecina izmena je kompatibilna u smislu stara-nova generacija ali neke i nisu, narocito oko ubrizgavanje-glava seta.

hm, da menjani su i ventili pa ih ima u 2 verzije koje su medjusobno nekompatibilne (do 87 su bili veliki problemi sa kratkim vekom vodjica venitla).

usput je menjano i kvacilo zbog povecanja snage motora, doradjene su kocnice u smislu veceg radnog pritiska (novi glavni cilindar, opet u 2 verzije) itd.

sve u svemu Golf 1 dizel i Golf 2 dizel do modela 1985 su gotovo identicnih motora u svemu osim po zapremini, onda postoji prelazni period eksperimenata sa mesanim izmenama od 85-87 pa velika revizija i prakticno novi motor od 87 godine i blaza revizija zbog ekologije od 89 godine.

motori do 87 su sa mehanickim podizacima ventila a posle toga sa hidro podizacima... ne mogu bas da se setim svih detalja ali i ovo je podosta da bi se razlikovali u prakticnoj uopterbi i odrzavanjau.

te 87 je promenjena i geometrija vesanja i uvedene gume 185/60R14 kao standardne za GTD i GLTD modele umesto ranijih 175/70R13 ali samo za letnju upotrebu. za zimu uz lance su morali (trebali) po fabrickom uputstvu da se stave posebni tockovi na toj novijoj seriji, i to sva 4 tocka i naravno drugacije gume. (nesto oko problema sa prostorom oko tockova, ne secam se vise detalja zasto je VW izricito velikim masnim slovima napisao kao obavezno).


za tvoj konkretna Golf ja bih zamenio glavu motora, bos pumpu, podesio brizgaljke, zamenio pumpu za ulje za novi tip (ako moze), dorada sistema podmazivanja tako da se uljem odozdo hlade klipovi, novo kvacilo, i menjac ako je sa 4 brzine, i onda tako pripremljen dodao interkuler uz efekat od oko 9 KS krajnjeg dometa motora.

da li je vredno truda i para na tebi je da procenis, znaci tehnicki je moguce.

po meni mnogo je efikasnije uzeti neki 1.9 TD motor posle 91 koji ima 75KS i gde je uglavnom sve od tih decijih bolesti ispeglano, narocito je poboljsan sistem podmazivanja (novi dizajn kartera).

sam 1.9 TD pasuje sraf na sraf umesto 1.6TD i ima prostora za ugradnju bez vecih prepravki. a 300 kubika mnogo znaci za dizela.

don
08.07.2005, 14:32
:thinkof:

cista petica :megafon:

Car
08.07.2005, 16:11
:shock: Neizmerno hvala na iscrpnom odgovoru. Nisam ocekivao ovo, svaka cast! :)

Onda je najisplativije uzeti 1.9 td, jer kad bi stavio na papir sta sve treba da se menja ne bi bilo bas veselo.. pogotovo sto se radi o starijem automobilu.
Nista, cekacu da ovaj predje jos stotinak hiljada, posto je skoro remontovan, pa cemo da vidimo.

Zahvaljujem jos jednom! Pozdrav

sw.brick
08.07.2005, 22:15
tu smo da se pomazemo koliko mozemo :cool

za VW sestak turbo dizel ima jedna interesantna opcija (CP odnosno CW motor, razvijen za LT laki transporter kamionet).

originalna fabricka bregasta je "tupa" ispod 2000 obrtaja na turbo dizelu dok je na atmo dizelu drugacija bregasta koja omogucava da motor odlicno vuce i ravnomerno razvija obrtni moment vec od 600 rpm.

medjusobno su zamenljive, pa kada se ubaci bregasta sa atmo motora u turbo motor dobija se mnogo brzi odziv na pedalu gasa a zanemarivo se umanjuje max snaga (109 KS do 122KS zavisno od verzije i godista).

tako preradjen motor radi za dizel u jako sirokom opsegu obrtaja, od oko 650 rpm (ler je na 700 fabricki) do oko 4200-4400 obrtaja zavisno od podesenosti faze VE pumpe (bos pumpe) i to skoro linearno.

mana je da je motor osetljiv na jace grejanje, i da je poveci posto je 6 cilindara u redu. cak je toliko veliki da nije mogao da stane u Audi 100.


ti 1.9TD nisu nesto skupi jer ih je zamenio popularniji TDI ali su se pokazali jako dobro. narocito su jeftini za odrzavanje.