PDA

Pogledati punu verziju : Fiat Punto P0115 uvek ista greska



gandra
01.02.2009, 10:34
Postovanje

Molio bih vas za savet. Imam po meni veoma cudam problem koji je izgleda vezan za godisnje doba (od novembra do marta)i vremenske prilike, naime izgeda da se javlja kada je napolju niska temepratura. Vlasnik sam Fiat Punta 2001 godiste, kojeg sam kupio u septembru prosle godine. Pocetkom novembra upalila mi se lampica check engine, nakon odlaska kod autoelektricara na dijagnostiku, konstatovan je kvar na senzoru temperature rashladne tecnosti (oznaka je bila P0115) koji je nakon nekoliko dana kada je stigao deo i zamijenjen, Nakon nekoliko dana mozda i nedelju dve, lampica se ponovo upalila. Dijagnostika je ponovo pokazivala neispravnost senzor temperature rashladne tecnosti(pa sam se zamislio da li je i prvi put uopste bio nispravan) majstor je sve premerio i temperaturu i ukljucivanje ventilatora i sve je bilo u redu. Greska je izbrisana ali se lampica tako s vremena na vreme palila (i uvek je bila ista greska, pa je majstor rekao da mozda kompjuter nesto brlja). Lampica se poslednji put palila u martu ove godine i od tada se nije palila sve do sredine novembra (22 novembra) kada (je doslo do zahladjenja) ali se i ugasila nakon 15 predjenih kilometara i u medjuvremenu nekoliko startovanja motora. Od tada pa sve do danas ona se pali otprilike na dva dana i obicno se i ugasi. Pre nekoliko dana se upalila ali se nije ugasila sama pa sam otisao kod elektricara koji je ocitao kod (naravno P0115) i ponistio ga je , ni on ne zna sta bi mogao biti uzrok kvara koji se eto pojavljuje pri hladnijem vremenu.Nedavno sam primetio sto ne znaci da nije tako bilo od pocetka a to je da se lampica ne upali ujutro kada ga prvi put palim u toga dana(sem ako se sa upaljenom lampicom nije i ugasio predhodno vece), nego nakon nekoliko paljenja i gasenja u toku dana, i tada upali i ventilator koji radi 10-tak sekundi pa se ugasi.

Da li mi mozete dati savjet , kakva to greska moze biti koja se javlja u zimskom periodu ili je to samo u pitanju slucajnost

PS. Od kako se problem prvi put javio, na kolima su yamenjeni sledeci delovi: dva puta menjan senzor temperature, menjana bobina, svecice, kablovi, ociscen lepi
Unapred hvala svima na pomoci.

Marko001
01.02.2009, 12:07
Proveri akumulator i kako ti puni akumulator, hoce da oslabi akumulator kad je hladno, a kad oslabi akumulator kompjuter zna da pocne da brlja i da se tripuje sa greskama :lool: kod mene se to na poslu desavalo vrlo slicno sa jednim pezoom dok mu nisu zamenili akumulator.

gandra
01.02.2009, 12:50
Hvala

probacu sa akumulatorom, iako je nepunih godinu dana u njemu. Zaboravi sam da napomenem da je i on menjan negde u januaru prosle godine i vec sam ga dva-tri puta nadopunjavao dok nisam pronasao da ga radio prazni. Sada je on tako uvezan da ne moze da radi dok nema kontakta. Jeste da sad ne mogu da koristim memoriju, ali mi barem ne prazni akumulator.
:(

Vidan KV
01.02.2009, 13:14
Nisi naveo koji je motor u pitanju(daj tačnu oznaku)......takođe kako se auto ponaša u situaciji kada je greška prisutna(nestabilan ler gas,veća potrošnja,teže pali i sl)....kojim uređajem je rađena dijagnostika?.........pozzz!

gandra
01.02.2009, 18:10
Fiat Punto 1.2 16V 2001 59KW, broj motora 188A5000 0557659 . Nisam primetio nikakve promene kada se MIL lampica upali, cini mi se da sve radi normalo, niti da vise trosi, pogotovo sto se desava da se ona i upali i ugasi jos u toku istog dana (ako predjem recimo 30 tak kilometara sa nekoliko paljenja i gasenja). Nekada se ne gasi ni po dva dana, a nekada i posle 7 km. Ne postoji pravilo. Moje relacije su kratke 2-5 km u jednom smeru pa prekid itd.. pa ponovo. Gradska voznja.

PS. Dijagnostika je radjena sa Multi@diag i BOSCH KTS

comi 1342
01.02.2009, 22:03
Da li tvoj punto ima pokazivač temperature motora tj rashladne tečnosti na inst. tabli, ako ima da li se nešto dešava sa njim u trenucima kad je upaljen MIL ?

gandra
02.02.2009, 07:20
Pozdrav
Koliko sam primetio nista se posebno ne desava sa pokazivacem. Ako sam ga na primer palio nekoliko sati nakon gasenja, desava se da se lampica upali i upali ventilator a pokazivac stoji na nuli (samo na jos napomenem: dam kontakt sve lampice se popale i pogase koje trebaju, upalim ga a lampica ako ce se upaliti, upali se nakon jedno tridesetak sekundi, nije uopste vezano za kretanje automobila. Sve varijante sam vec isprobao. Senzor je inace istestiran nakon ugradnje i ukljucuje ventilator mislim na 90 tak stepeni (mozda i nisam dobro zapamtio), u svakom slucaju dobro radi.

comi 1342
02.02.2009, 09:19
desava se da se lampica upali i upali ventilator a pokazivac stoji na nuli
Hm, kada bi se pokazivač uvek zakucavao u nulu bilo bi neke logike da gubi masu prema njemu,pa računar vidi beskonačan otpor,
što mu je hladan motor. Nisam razlučio gde je taj davač, da li pričamo o termo davaču na kućištu hladnjaka ili je modernije rešenje sa jednim davačem na kućištu termostata. Ako ima zaseban strujni krug za paljenje ventilatora, nezavisan od pokazivača temperature u kabini, ima indicija da neki kontakt ne valja, ali ako je zajednički davač onda su gremlini u ECU.
Jel imaš klimu ?

gandra
02.02.2009, 13:05
Pozdrav,

Koliko sam ja upoznat, senzor je smesten na kucistu termostata.
saljem i sliku.
PS.Imam klimu
http://www.postimage.org/aVZM0mi.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=aVZM0mi)

mikisxy
03.02.2009, 20:42
tu gresku zna da prijavi i kad je termostat riknuo ostao stalno otvoren

Tech
03.02.2009, 21:29
tu gresku zna da prijavi i kad je termostat riknuo ostao stalno otvoren
Delimicno se slazem se sa ovim,imao sam takvih iskustava,samim tim sto se auto vozi na kratkim relacijama pa je i teze primetiti neispravnost termostata.
Medjutim u tom slucaju pre bih ocekivao kod P0125 dok je kod P0115 neispravnost u samom kolu davaca temperature,sem ako vlasnik nije pogresno prezentirao isti.

gandra
04.02.2009, 07:53
Pozdrav,

Nikada ni jedan drugi kod nego samo P0115 (senzor temperature rashladne tecnosti - kolo neispravno radi), Majstor kod kojeg vozim Punto je iscrpeo sve ideje o mogucem kvaru. Pre nego sto potrazim novog majstora pokusacu jos sa jacim akumulatorom samo prvo moram da nadjem nekoga da mi ga pozajmi na jedno nedelju dana. naravno onda moram i da izvadim njegovo plasticno leziste jer sam sa njim ogranicen na male dimenzije akumulatora. Trenutno je u njemu akumulator od 46 Ah (iako bi trebao da je jaci posto imam i klimu).
Pozdrav iz Subotice

mikisxy
04.02.2009, 22:38
akumulator nebi trebao da ima veze sa tim kvarom,zbog njega bi te pre zezali air begovi,city servo.danas sam imao isti problem sa 147icom problem bio u dzeku koji se kopca na senzor temperature,razglavio buksne u konektoru.cak je i palio ventilator sa totalno hladnim motorom.znaci proveri liniju davac-ECU verovatno negde gubi kontakt

gandra
05.02.2009, 07:29
Hvala, probacu :lool:

gandra
06.02.2009, 21:27
Probano, kontakti u dzeku su u redu, posto je sad malo toplije vreme, MIL se upalila i ugasila u utorak (nakon jedno 7 predjenih kilometara, tj nakon sledeceg startovanj motora)tj. pre tri dana. Od tada nista. Iskoristio sa priliku i posetio sam autoelektricara da iscita gresku i da je obrise (naravno zabelezio je P0115- Multidiag je ispisao neispravni ulazni podaci ili tako nekako), sva sreca pa mi ove odlaske i iscitavanja i brisanja ne naplacuje jer i njega kopka ta greska. Majstor misli da bi mozda trebalo reprogramirati ECU ali ni to ne znam ko bi mogao da odradi u Subotici. Inace Ecu je BOSCH ME 7.3 H4 F001 ili BOSCH oznaka 0 261 206 980.
Pozdrav

Tech
12.02.2009, 19:05
...hm,sta bi to moglo biti...he,he... :idea:

Gavra
12.02.2009, 21:29
Probano, kontakti u dzeku su u redu,
A kako je probano?
Pa jos sasvim sigurno da su kontakti u konektoru koji se ne rastavlja ispravni.

gandra
13.02.2009, 08:07
Probano u smislu da je dzek odspojen i vizuelno pregledano da li su kontakti u redu tj. da li su razradjeni tako da nemaju dobro prianjanje, a i majstor je rekao da je to prvo sto su uradili prilikom dijagnostike.
Da rezimiramo:
- "greska" se pojavljuje u periodu novembar-mart tj. tako je bilo u periodu 2007-2008, a ponovo se pojavila u novembru 2008 pa se nadam da ce u martu i da prestane.
- ako se automobil pali totalno hladan (tj. ako je predhodno vece ugasen a da lampica nije gorela), MIL se nece upaliti.
- ako ujutro napravim jednu kracu voznju tako da skazaljka temperature pocne da raste, nakon toga napravim pauzu od recimi sat vremena (motor tj rashladna tecnost se ne ohladi potpuno, to znam zbog toga sto motor brze dostigne radnu temperaturu nego kada je potpuno hladan), dam kontakt skazalja se nakon stratovanja kao "prikuca" jos nize nego da je na nuli, pali se ventilator (koji radi jedno 30-tak sekundi, nakon toga se skazaljka vrati na nulu) i MIL lampica i ostaje da gori. Dok je lampica upaljena ne primecujem da se ista neobicno desava sa kolima. Napominjem da kola vozim stalno samo u lokalu tj. relacije su mi kratke.
Ako su Vam potrebni jos neki podaci, javite se.
Hvala svima unapred
PS. Ovo me izludjuje. Sve moguce i nemoguce sam procitao na net-u :mad:

mikisxy
13.02.2009, 21:24
ventilator se pali i kad je motor nezagrejan samo kad izgubi komunikaciju na liniji davac-racunar.postovima nemozemo popraviti auto ili da se dobro isprovererava ili promeni majstora