PDA

Pogledati punu verziju : clio II 1.4 16V problem sa elektronikom



Strane : [1] 2

ivanmikaric
28.08.2009, 23:03
Vlasnik sam Reno clio 2001 godište.
Benzinski motor, 1.4 16V. Nema ugrađen plin.
Već neko vreme se pali lampica za grešku na elektronici (po prospektu to je to - srednja narandžasta lampica sa spiralom) - obično se greška desi pri pokretanju motora, ako prethodno nije radio duže od pola sata, ali mi se dešavalo i u vožnji.
Osim toga, simptomi su sledeći:
Nekad motor nekontrolisano dodaje i oduzima gas sam od sebe pri tome se čuje 'zveckanje' leptira gasa (ovo se primeti kad je pritisnuto kvačilo, a ako nije onda samo motor nema snagu)
Nekad nema tog dodavanja i oduzimanja gasa, ali motor nema snagu.
Bio sam u ovlašćenom renoovom servisu i na dijagnostici mi prvo rekli da je problem u elektronici na leptiru gasa.
To smo promenili, nije bilo jeftino, ali nisam hteo da se kockam sa bezbednosti - zamislite da vam motor ostane 'bez daha' kad krenete u preticanje...
Kad sam izašao iz radionice sve je radilo kako treba dok nisam izgasio auto na duže od pola sata i onda ponovo probao da ga upalim - greška se opet pojavila.
Vratim se u servis na reklamaciju - opet na dijagnostiku, sad kažu da ne valja katalizator.
A ni on nije jeftin.
Mene muči šta ako promenim i katalizator, pa mi kažu da je problem u lambda sondi, a oda nije ni to nego benzinska pumpa, pa možda i sam računar koji određuje smešu...
Ima li ko na ovom forumu predstavu šta bi moglo da bude moj problem, ili bar da mi preporučite servis?
Unapred hvala

Gavra
29.08.2009, 12:50
Koji servis te pustio napolje bez kontrole da li je auto popravljen?

ale944
29.08.2009, 13:53
to sto se greska javila opet ne mora da znaci da je isti kvar u pitanju..nisi rekao da li i dalje variraju obrtaji i luduje klapna ?

lampica ce da se pali bilo da imas 1 ili 10 kvarova, mozda su oni otklonili 1 a prevideli jos neki.
na osnovu cega su zakljucili da je katalizator , ocitavanja zadnje lambda sonde ?

Gavra
29.08.2009, 18:10
Mene muči šta ako promenim i katalizator, pa mi kažu da je problem u lambda sondi, a oda nije ni to nego benzinska pumpa, pa možda i sam računar koji određuje smešu...
\bas zbog ovoga ti niko nece online reci kupi to i to,kvar je tu i tu.

Ili se vratis u servis trazis da odstampaju kodove i postavis nam ovde i potrudis se da malo detaljnije opises sam problem a ne kad se javlja.........

Ili se vratis u servis i ostavis auto da poprave,onda ga uzmes provozas par dana potvrdis da kvara vise nema i platis.....


Nekad motor nekontrolisano dodaje i oduzima gas sam od sebe pri tome se čuje 'zveckanje' leptira gasa

Do koliko obrtaja i sta se desi ako ga stavis pod opterecenje?


Nekad nema tog dodavanja i oduzimanja gasa, ali motor nema snagu.
Kakav je dim ako ga ima u tom momentu?


Vratim se u servis na reklamaciju - opet na dijagnostiku, sad kažu da ne valja katalizator

Ti si verovatno milioniti kome su rekli katalizator zato sto ne znaju sta je :roll: prema tome trazi neku nagradu :lool:

ivanmikaric
29.08.2009, 22:43
\bas zbog ovoga ti niko nece online reci kupi to i to,kvar je tu i tu.
Simptom je dosta tipičan. Ne očekujem da mi neko popravi auto online, ali možda neko ima iskustva ;)


Ili se vratis u servis trazis da odstampaju kodove i postavis nam ovde i potrudis se da malo detaljnije opises sam problem a ne kad se javlja.........

Možebiti da nisam bio jasan, pa da probam ponovo:
1. uglavnom se desi kada startujem auto, a ponekad i u vožnji.
2. upali se lampica na sredini table, narandžaste boje sa spiralama.
3. motor 'luduje' ako je kvačilo odvojeno (pri čemu se čuje 'caktanje' leptira gasa), a guši se ako pokreće točkove.
4. dovoljno je auto na momenat izgasiti i posle 'reseta' motor normalno radi. Uglavnom ovaj 'reset' upali iz prve, ali ponekad moram i dva tri puta da vraćam ključ.

Ili se vratis u servis i ostavis auto da poprave,onda ga uzmes provozas par dana potvrdis da kvara vise nema i platis.....
Nije sporno, ali da li treba da platim i lambda sondu i katalizator i leptir gasa ako je bio samo problem u katalizatoru ...

Do koliko obrtaja i sta se desi ako ga stavis pod opterecenje?
Kao što rekoh, motor nema snagu, 'guši' se.

Kakav je dim ako ga ima u tom momentu?
Zaboravio sam reći da posle urađene dijagnostike ne svetli lampica za grešku na izduvnim gasovima, ali odmah posle prvog javljanja 'spiralne' lampice upali se i lampa za grešku na izduvnim gasovima i ona se više ne gasi do sledećeg kačenja na računar...
Za dim - nemam pojma, nije mi palo na pamet da pogledam.

to sto se greska javila opet ne mora da znaci da je isti kvar u pitanju..nisi rekao da li i dalje variraju obrtaji i luduje klapna ?
lampica ce da se pali bilo da imas 1 ili 10 kvarova, mozda su oni otklonili 1 a prevideli jos neki.
na osnovu cega su zakljucili da je katalizator , ocitavanja zadnje lambda sonde ?
To mi je jasno, ali sam ja mislio da dijagnostika može da pokaže svih deset kvarova odjednom, a ne jedan po jedan ;)
Rekoh da su simptomi ostali - kad je kvačilo stisnuto klapna luduje, a kad je oslobođeno onda motor nema dovoljno snage da pokreće auto.
Milsim da je ovaj problem identičan ili vrlo sličan mom:
viewtopic.php?f=171&t=43836&p=698103#p698103 (http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=171&t=43836&p=698103#p698103)

TECA
29.08.2009, 22:52
Kad sam izašao iz radionice sve je radilo kako treba dok nisam izgasio auto na duže od pola sata i onda ponovo probao da ga upalim - greška se opet pojavila.
Greska na katalizatoru se nikako ne bi trebala upaliti neposredno po paljenju auta.Ili je postojala i pre,ali nije uocena na vreme, ili je nesto sasvim trece.Ipak tu treba neko iskusniji.

ale944
30.08.2009, 00:44
Zaboravio sam reći da posle urađene dijagnostike ne svetli lampica za grešku na izduvnim gasovima, ali odmah posle prvog javljanja 'spiralne' lampice upali se i lampa za grešku na izduvnim gasovima i ona se više ne gasi do sledećeg kačenja na računar...

ne postoji lampica za kvar na izduvnim gasovima ;)
postoji check engine koji indicira da postoji neki kvar, a koji ili koji su se vidi tek kopcanjem aparata/kompjutera

ako auto radi normalno posle ponovnog paljenja, ne bih rekao da je problem katalizator, jer kad je on zacepljen to je konstantan problem.

kao sto rece gavra, najbolje bi bilo kad bi ti lik koji ti je citao greske dao listing da ga bacis ovde, pa bi onda eventualno izolovali sumnjive komponente, ovako samo mozemo da nagadjamo, bas kao i tvoj majstor koji bi da menja deo po deo :)

..i eventualno da uslikas tu "spiralnu" lampicu, nije mi bas najjasnije sta je to , kod dizela se obicno tako predstavljaju grejaci, a s obzirom da je benzinac u pitanju....

Gavra
30.08.2009, 07:16
To mi je jasno, ali sam ja mislio da dijagnostika može da pokaže svih deset kvarova odjednom, a ne jedan po jedan
Pa ti i dalje imas isti kvar,tako da jos ne znamo da li ih je 10.


dovoljno je auto na momenat izgasiti i posle 'reseta' motor normalno radi.
Kako reset kontakta popravi katalizator?!?

vlada_skorp
31.08.2009, 18:07
ja imam slican problem na meganu 1.4 16v. upali se lampica ta kao spirala i auto nece da radi preko 3000 obrtaja i gusi se, kad stisnem kvacilo ugasi se! na dijagnostici su videli kao da ne valja lambda sonda,potenciometar na papucici gasa i potenciometar na klapni gasa (malo nelogicno al ajde) zamenim sondu-ISTO, zamenim pot.papuce gasa-ISTO skinem katalizator, tri dana radi super i opet ISTO. danas na dijagnostici pokazuje samo potenciometar klapne gasa! sta da radim taj potenc.kosta oko 400e e nisam siguran dali je on 100% .imam sekvent plin vec nekih 5000km da li moze on da bude uzrok kvara? dali moze da se ocisti taj klapna sistem ili samo da se kupi nov

Gavra
31.08.2009, 18:21
Nije isto Vlado jer ce sad i kad sredis inicijalni kvar da ti ostane lampica zato sto nemas katalizator,napravio si sebi trosak.....bespotrebno :(

i nemoj duplirati teme,odluci se u kom delu foruma hoces da izneses problem i drzi se toga.

gorky
31.08.2009, 19:28
plin ne moze da bude uzrok ovog kvara.vec je pisano dosta o dijagnostici i dijagnosticiranju,jedna je stvar ocitati greske i menjati sve redom a sasvim druga popraviti auto,dijagnostika nije prikaciti vozilo na skener i ocitati greske,u konkretnom slucaju vrlo je verovatno da su mnoge stvari bespotrebno zamenjene a da inicijalni kvar nije ni lokalizovan,da ne spominjem ovo sa katalizatorom.jeftinije je promeniti deo od 400 eura nego 3 dela po 20 eura a ne resiti problem

vlada_skorp
31.08.2009, 19:45
jel ima neko predlog sta konkretno da radim? kako da nadjem koji je kvar? a stari katalizator je kod mene mogu ga opet vratiti, majstor kaze da nije u najboljem stanju posto se ne vidi svetlost kad se gleda kroz njega????

gorky
31.08.2009, 20:56
sta konkretno da radis,da odes u neki servis koji ne ocitava samo greske,bez namere da diskreditujem kolegu koji je radio auto,jer imamo malo podataka. u principu ne znam odakle si,ali ima dosta ovde vrsnih majstora i svi smo umrezeni tako da sam prilicno siguran da bi dosli do resenja,bez namere da ti naturam bilo koju soluciju,ne znam kako drugacije da ti pomognem,ili tvoj majstor neka se javi bilo kome,mislim da ne bi bio problem da se konsultuje sa majstorima sa ovog foruma,cisto glasno razmisljam...

ivanmikaric
31.08.2009, 21:56
Evo sličice
Zbog ovoga sam rekao 'greška na izduvnim gasovima ;) :
http://img10.imageshack.us/img10/2497/45414680.jpg (http://www.postimage.org/)
Pod brojem 2 je ta 'spirala'
http://img10.imageshack.us/img10/2931/92722241.jpg (http://www.postimage.org/)
Evo i iz mog prospekta za klija
http://img10.imageshack.us/img10/8641/70809789.jpg (http://www.postimage.org/)
...
Elem, i meni su poslednji put u servisu pominjali senzor gasa, lambda sondu, katalizator, ali nisu klapnu jer su je samo 3 dana ranije promenili ;)

ivanmikaric
31.08.2009, 22:02
Pa ti i dalje imas isti kvar,tako da jos ne znamo da li ih je 10.
Prvo su na dijagnostici 'videli' da je kvar klapna, i zamenili je ... (jasno je meni da je u pitanju isti kvar (a možda i nije isti kvar, već samo isti simptomi :) ), ali kako ja da ubedim servisere? ) )

Kako reset kontakta popravi katalizator?!?
Pitaj mog majstora ;)

vlada_skorp
31.08.2009, 23:24
iz Trstenika sam.moj majstor je pogubljen slucaj,dva dana ne pamti moj problem ali jedini pouzdaniji servis mi je u jagodini. sta cu dobiti sa odlaskom tamo? nije mi kvar konstan-stalni, tri dana vozim bez problema pa mi se javi greska tako da i u ovlascenom(nazovi) servisu ne mogu da utvrdim da li je kvar otklonjen! naj radije bih popricao sa nekim majstorom posto je ovako tesko da objasnim svoj probl. najveca cena je cena zivaca koje trenutno gubim :-))) pozzzz

vlada_skorp
02.09.2009, 18:00
jel moze taj potenciometar odnosno klapna da se skine i ocisti, da li se desavalo da je prljavstina uzrok kvara! da li sa probam da nadjem polovni deo, koliko je to pametno? dali je isti od 1.4 i 1.6 motora?

ivanmikaric
02.09.2009, 20:38
Ja sam promenio klapnu, ali nisam rešio problem.
Moja je za 1.4 16V, aluminijusmka, mogu da ti pošaljem staru (kao neispravnu) ako ti šta znači? (pošto kvar nije rešen, možda uopšte nije problem bio u klapni? )
Kapnu su mi pre izmene skidali i čistili, ali nije bilo promene. Znači - može da se skida i čisti. Probaj.

vlada_skorp
02.09.2009, 22:11
kako je tebi na dijagnostici ocitao gresku ,kao klapna gasa ili potenciometar klapne gasa?

TECA
02.09.2009, 23:42
Nije dovoljno ocitati kodove gresaka samo sa motornog racunara,za ozbiljniju dijagnostiku trebaju kodovi gresaka sa svih modula!Cak ni tada,ponekad, to nije dovoljno za uspesno otklanjanje kvara...

vlada_skorp
13.09.2009, 20:46
ja popizdeo i uzeo sam i rasturio klapnu na usisnoj grani. ocistio od garezi i otvotio onaj deo sa step motorom, na otpornoj traci je bilo masnoce i kao prasina grafita.kada sam vratio sve motor mi raodi na oko 900 obrtaja, jel bi mu sad trebalo neko stelovanje ili sam nesto zajebao?

Gavra
15.09.2009, 15:37
Nisi trebao da otvaras taj deo sa motorom......klapna kada se cisti pere se samo onaj mehanicki deo leptira jer se tu najcesce skupi garezi i onda ECU nema pravilnu informaciju o polozaju klapne.

Ler gas bi trebao da ti bude 750rpm ako je sve ispravno,proveri da li si vratio i sva creva na usisnu granu mozda i tu vuce malo fals vazduha....

sale 84
04.03.2010, 20:19
evo jos jednog slucaja megan 1.4 16v. Isti simptomi kao i kod vas svih.Bio sam u servisu i rekli su mi, da mi je zviznuo regulator gasa.To je valjda ona kutija gde ulazi sajla gasa?sta da radim,ona kosta 127e?da li da rizikujem

ivanmikaric
05.03.2010, 00:03
Pošto sam promenio klapnu problem se i dalje javljao ali sve ređe, da bi na kraju prestao da se javlja :shock: Sad auto radi uglavnom kako treba. U mom slučaju je možda stvarno bio problem u klapni, mada i dalje nisam siguran...
Ja sve nešto mislim, ovako laički, da bi neko ko zna da koristi dijagnostiku trebalo da zna i da precizno locira kvar?
Malo sam zavirivao na displej računara kad rade dijagnostiku i ova "naša" greška je predstavljena kao greška na sprezi klapna-senzor gasa-i_još_nešto (ne sećam se šta), a ne znam kako se koji majstor opredeli šta zaista nije u redu...

gogi11
05.03.2010, 08:26
I ja sam slican problem imao na laguni 1,8 16v i jos uvek se desi ponekada da se javi tacnije samo 2 puta se desilo : Pocne da auto turira sam od sebe i tako sve dok ga ne ugasim , turira na obrtajima od 2 do 2,5 hiljada obrtaja. Ugasim auto i upalim radi normalno pa posle odredjene kilometraze opet , nema pravima mogu da predjem i 1 km pa da se desi a nekada predjem i 30 km pa se desi.
Otisao sam kod mog majstora i on mi je ocisti tu klapnu i nisam mesecima imao problema . No pre nekih 2 nedelje ponovo i to kada sam usao u neku guzvu auto pocne da turira sam od sebe :lool: :lool: a upali se lampica ta kao spirala !! Kompjuter javlja gresku na ubrizgavanju. Majstor mi opet ocisti klapnu obrise greske ali mi kaze da je kompjuter na dijagnostici javio neki problem na vodu 1 i 2 a to je set kablova koji se pruzaju od kompjutera do indzeksn sistema tj te cuvene "klapne" koja regulise protok vazduha ali ima i tu neke elektronike tj neki potenciometar koji ste pominjali. Rece mi ukoliko se ponovo desi problem da ce mi sve u kompletu "raspakovati" i detaljno pogledati kablove koji su sumnjivi tj koje je kompjuter na dijagnostici prijavio kao sumnjive :? :?
Inace lagunu i vozim na plin ali se prvi put problem desio kada nisam imao ugradjen plin tako da nema potrebe ovakav problem povezivati sa plinom !!!
Evo vozim 2 nedelje i nema problema ide super!!
Inace nije bas sve jedno kada vam auto turira na obrtajima koje sam naveo i pri tome ste recimo u 2 ili 3 brzini , ume da povuce doobro :lool: :lool: :lool:
Da napomenem da je predhodni vlasnik vec menjao neki senzor na papucici gasa i da je kostao strahoviti skupo , imam i racun ali sada ne znam tacno koliki je.

sale 84
06.03.2010, 19:04
megan 1.4 16v.da li se nekom posle odlaska u servis u slucaju sa klapnom,desilo da se upali i konstantno svetli lampica koja se nalazi u satu obrtaja,neki kazu da je to lampica-check engine-.Sad mi se redje pali spiralna lampca,ali mi ta check engine non stop svetli.Da li neko zna zasto je to tako?

MirkoDamnjanovic
07.03.2010, 07:19
Gledam i ne verujem sta pisete, Renault 21 2,0 TXi identican problem bez opisanog light show-a

Mozda vam pomogne nacin na koji sam ja utvrdio da je do motor ler gasa.
1. zagrejao motor
2. ugasio auto
3. iscupao kabal koji napaja motor ler gasa (tako da on ne radi) i ponovo upalio motor
Broj obrataj je bio savrseno miran. E sad ne znam kako je kod vas i da li cete moci ovo ali morao sam da pojacam ler gas sto je prilicno jednostavno na ovom modelu. Mozete da ga na papucici gasa drzite na odredjenom broju obrataja i vidite da li ce da turira.

gags
12.06.2010, 12:37
Pozdrav svima. Imam i ja isti problem sa cliom i sa regulatorom gasa. Simtomi potpuno isti. Ima li kog da je resio problem do sada ?

ivanmikaric
13.06.2010, 17:09
Meni se od marta desilo još jednom, tako da ne mogu da kažem da sam sasvim rešio problem, ali je mnogo bolje.
Mislim da treba da nađeš nekog (dobrog) majstora koji će biti voljan da ti preciznije locira kvar :) (pošto očito ima veze sa smešom, koju opet pravi računar, a u to su uključene mnoge komponente kao pomenuti računar, zatim klapna, senzor gasa, lambda sonda (i druga lambda sonda), katalizator, kablovi i konektori za struju...

gags
22.06.2010, 20:31
Hvala na odgovoru. Trenutno trazim regulator gasa sa plasticnim kucistem jer mi je par servisera reklo da je 99 posto to u pitanju. Kad budem probao javicu se s novostima.