PDA

Pogledati punu verziju : Škoda fabia 1.4MPI 8v, 2001. godište, neravnomeran rad



phikret
27.06.2011, 12:16
Dakle ovako. Škodu sam kupio u avgustu prošle godine. Prilikom pregleda sve je funkcionisalo dobro, s tim što je moj majstor primetio (oslušnuvši motor) da treba da se promene svećice. Ja to nisam primetio što znači da je motor radio ravnomerno.

Nakon 2 meseca kupio sam svećice Champion rc89pyc koje su po specifikaciji određene za taj motor. Zamenili svećice i nakon nekog vremena auto je počeo da radi neravnomerno i da se gasi. Napominjem namerno ovo za svećice jer je moguće da su one uuzrok. Možda su oštećene iako su nove kupljene u Kit komercu.

Evo do dan danas par 'majstora' koji su gledali peru ruke i ne mogu da nađu kvar. Nagađaju. Priključivao ga je jedan majstor na dijagnostiku i pojavile su se neke greške. Neke su bile vezane za ABS i izbrisane su (šta god to značilo) i sledećim skeniranjem nisu se pojavile.

Nisam siguran ali mislim da je bila i neka greška koja je ukazivala na MAP senzor ali ovo je prilično labavo sećanje. Na žalost nisam zapisao greške i kodove.

Napominjem da se upalila žuta lampica na board kompjuteru (čini mi se da je ono slika motora). Mislio sam da je možda problem do lambda sonde s obzirom na to da auto troši između 10 i 12 lit po gradu. U pitanju su kratke relacije do 5 km, a većina su i kraće - do 2km.

SIMPTOMI:
1. Kada upalim auto i ne dodam gas, kazaljka na obrtomeru ode do 1000obrtaja (možda jače) i padne na nulu i ugasi se auto. To se ne dešava stalno. Juče mi se desilo da sam 4 puta palio i isto toliko puta se gasio. Nekada se desi kada zakočim i stanem.

2. Kada upalim auto i dodam gas i održavam na 1000 obrataja recimo, motor radi, ali puštanjem gasa teži da se ugasi (opet ne stalno). Držanjem gasa na 1000 obrtaja se u početnih otprilike 3 sekunde nakon paljenja kazaljka nalazi baš na 1000 obrtaja, ali nakon toga motor podigne na 1500 ili 2000 iako ja nisam dodao gas. Ostavlja utisak kao da se nešto začepi pa otčepi.

3. Prilikom kretanja prvom, motor u trenutku secne (kao da izgubi dovod goriva) i onda primi gas normalno.

4. Prilikom rada u leru (naročito odmah nakon paljenja), kazaljka igra i motor radi u talasima jako-slabo (dakle opadaju i rastu obrtaji).

Ovo izluđuje. Recite mi da li imate neki predlog ili savet. Da li mogu nekako ja da proverim bilo šta (kablove, creva...). Da napomenem i ovo, sad se setih. Majstor je skinuo neko crevo i pokušao da ga izduva kompresorom. Crevo je puklo. Obično gumeno crevo, unutrašnjeg prečnika ne većeg od 7 ili 8mm.

Zamenio ga je i stavio drugo. Ovo prethodno koje je puklo je bilo iznutra naborano i ispucalo i maltene se guma toliko bila smekšala da sam ja noktom skidao površinski sloj (znači secirao sam crevo pa unutrašnji površinski sloj).

Nisam preterani poznavalac motora, pa bi mi značio svaki savet. Ono što je meni sad u glavi kao mogući problemi su:

1. Svećice champio nove koje sam stavio. A propo ovoga - koje svećice preporučujete za ovaj motor. Hoću za početak da kupim nove i zamenim da vidim da nije do njih. To mi je bar lako... valjda

2. Lambda sonda. Potrošnja sam rekao da se kreće između 10 i 12lit, ali imajte na umu da se auto vozi po Novom Pazaru gde su uske ulice sa puno rupa, kočenja, ubrzanja i sa prosečnom brzinom ne većom od 30km/h. Znam da je ovaj motor žedan, ali da li je ovo normalna potrošnja?

3. Kablovi. Čini mi se da mi je majtor rekao da ovaj motor nema kablove nego 'nešto' što ide kao komplet poklopac. Možda sam pomešao lončiće. Objasnite mi :)

4. Leptir gasa, dizne...???

Molim vas ako imate vremena da me posavetujete i predložite na kraju gde da odvezem auto na servis-dijagnostiku. Može Bg. Koliko košta dijagnostika i da li neko daje bespl. dijagnostiku ako se auto servisira kod njega?