PDA

Pogledati punu verziju : dvojno drzavljanstvo i voznja kola na strane table



Strane : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

dintel011
08.11.2006, 21:33
Jel poznajes nekoga koga nisu pustili da udje sa takvim - konkretno CRO pasosem

nije poenta da li ce te neko pustiti ili spreciti da udjes.
poenta je da li ces ostati bez auta ili neces shodno tome da li je auto legalno usao u zemlju sa UCD papirima ili nije.
Moje pitanje je postavljeno kao rezultat tvog ubedjenja.tvrdnje,odgovora(citaj kako hoces) gde pises da covek moze da vozi auto samo do ulazka u Srbiju a dalje nema pravo, e to me interesuje, na osnovu cega to tvrdis I kako mislis da ljudi uvoze kola, jer mislis da svi licno idu da bi uvezli auto ili kao sto radi 2/3 ljudi, plati nekome za dovoz a taj neko u vecini slucajeva ima CRO pasos?
Nemoj samo da napises da se sva vozila uvoze tako sto se transportuju sleperom?



da poznajem ljude kojima su oduzeti automobili na teritoriji Srbije, prodati na aukciji carine a ti ljudi ostali bez auta (plus zaradili kaznu).


Verovatno iz nekih drugih razloga a ne zato sto su vozili na strane table a imaju dvojno drzavljanstvo?




imas na forumu opis loseg iskustva naseg clana koji je ostao bez auta (sa srpskim tablicama) jer nije prosao legalnu proceduru pri ulasku u zemlju.

da li je tom clanu bitno pustili ili nepustili (vozaca) zbog stranog pasosa kada mu je oduzet auto, ne verujem. ostao je i bez auta i bez para zbog necije (tudje) naivnosti, losih usluga, neverovanja u postojanje zakona, necega...

Nas nesretni clan je kupio auto na domace tablice koje je prodavac sam izradio kao i ostale pratece papire i to apsolutno nema veze sa temom ? strane table ? dvojno drzavljanstvo.
I iuto je oduzet zbog falsifikovanja dokumenata a ne zbog nepostovanja procedure.


moja poenta je da svako ko pokusava da ilegalno unosi (uvozi) auto zmureci sa jednim ili dva oka na vazece propise ulece u rizik da pre ili kasnije bude otkriven(a) u toj nameri.
Upravo si ti taj koji tumaci zakone i propise po svojoj volji i ovde pises sta sme a sta nesme, a jako bi voleo da neko napise ? nemoze zbog tog i tog clana?. Ja netvrdim, ja pisem moja iskustva o voznji na strane table.




ili drugacije, da se ogranicim na sebe, ja ne bih vozio ilegalno auto bez obzira pustio me neko ili ne pustio, uhvatio me neko ili jos uvek ne...prosto ne zelim da rizikujem da negde na putu, nekoga dana, neko u nekoj kontroli sabere 2+2 i time sebe dovedem iz zablude u fazu realiteta.

Ja nevozim ilegalno auto, niti mi je ijedan dokument ?by Photoshop? kao sto 90% ljudi radi pa se posle cude kako su ih provalili da im je osiguranje fals i cude se?.


dakle, da znam ljude koji su ostali bez auta usled "slobodnog tumacenja" propisa da se nece bas njima dogoditi.
losa sreca, mozda, ja prosto to nikome ne zelim da savetujem ili makar da otvoreno ukazem na takvu mogucnost...a svako moze sam po izboru da odluci da li je rizik vredan dobitka ili nije.

Tim ljudima SIGURNO nije oduzet auto zato sto su vozili stranca a imaju dvojno drzavljanstvo

Ponavljam, mene interesuje na osnovu cega dajes ovakav odgovor:


Treba da idem preko da dovezem liku auto?! Da li i kako i sta da uradim a da ne pogresim?!


sto se tebe tice, ti mozes da vozis strani auto do granica Srbije, i da na granici (tj pre nje neposredno) napustis vozilo i predas nekome ko ima pravo da vozi strani auto unutar Srbije ( i da udje sa njim).

?

dintel011
08.11.2006, 21:46
Strani drzavljani u Srbiji mogu da registruju svoja vozila (koja su dovezli ili kupili u Srbiji) u vise varijanti, zavisno od njihovog osnova po kome borave ovde.
Diplomatsko-konzularna predstavnistva i strane misije registruju na "A" tablice i njih niko nepita za euro 3,nista carina i pdv..., strani sluzbenici u tim predstavnistima koji nisu diplomate,nego "obicni" sluzbenici, registruju isto bez carine i Pdv-a, euro 3 nije uslov a slovna oznaka je "M" ili "P".

Svi ostali placaju ili pdv ili carinu ili i jedno i drugo a tablice su "E", "999" ili "RP" i moraju ispunjavati euro 3...

sri98
09.11.2006, 00:06
Evo, vratio sam se sa posla, pa da odgovorim



Dvojni drzavljanin je kod kuce u dve drzave a u isto vreme je privremeno u onoj drugoj. I u jednoj i u drugoj je prijavljen prakticno na stalno boraviste i kod kuce je. Stalni boravak podrazumeva da si stalno na JEDNOM mestu - zivis, radis.... Ne mozes biti STALNO na DVA ili vise mesta, osim ako se multipliciras.


Ko kaze da odmor traje 30 dana? Znam ljude koji su se godinama vozili sa francuskim tablama u bivsoj Jugi.Ne kazem da nisu cinili prekrsaj ali se to radilo jednostavno. Prakticno su odlazili par puta godisnje i to poslom u Francusku i gotovo. Ti uvek mozes da kazes da si na odmoru ili privremeno u Srbiji. Ko to da proverava i gde? Jos kako ljudi sa dvojnim drzavljanstvom ili papirima imaju odredjene normalne privilegije u obe drzave. Ovo je privremeni boravak, odmor, rad u inostranstvu na nekoliko meseci, godina....

Kakav je slucaj sa strancima koji rade u Srbiji? Sigurno voze na srpske table? Nisu valjda ludi osim ako im firma nije dala takav auto na raspolaganje. Cariniti auto koji sluzi za posao zbog nekoliko meseci rada u stranoj drzavi. Ko to normalan jos radi? Ovde mislim na period ispod 3 meseca, pa prekid, pa opet... ;) Stranci koji u su u Srbiji na privremenom boravku, (brak, studiranje, rad....) su duzni da vozila registruju na 99 ili E. To sto kazes ispod 3 meseca pa prekid je klasicno izbegavanje odobrenje privrem enog boravka jt, "rad na crno, studiranje na vizu..." i zloupotreba prava na boravak do 90 dana u svojstvu turiste koji cine prvenstveno drzavljani zemalja EU, SAD, Kanade.... Vidi cl 32 Zakona o kretanju i boravku stranaca.

A sta recimo u ovom slucaju? Strana firma radi u Srbiji i ima svoj vozni park na strane table ali ima radnike Srbe. Da li ti ljudi smeju da voze ta vozila? Ne smeju, verovatno, i to je notorna glupost ako je tako. Smes da radis za stranca a ne smes da koristis strana sredstva za rad. Sio mi ga Djura. Strane firme u Srbiji ili imaju vozila na BG ako su registrovana kao srpsko pravno lice (Nestle, Unilever, Bosch.....) i njihovi radnici (srbi ) bez problema voze sluzbena vozila, naravno uz putne naloge i ostale papire, a ako su registrovana kao predstavnistva stranih firmi (SONY...) imaju vozila registrovana na E i opet zaposleni (srbi) bez problema upravljaju tim vozilima.



Da li ja kao dvojni drzavljanin MORAM da imam vazecu srpsku licnu kartu? Pandur bi reko da moram a ja kazem da ne moram. U tom slucaju moram nesto drugo a to je da se prijavim u policiji kao stranac i tu potvrdu moram da imam sa stranim dokumentima. Licna se ne izdaje u konzulatima i kako neko moze da ima vazecu ako ne dolazi u Srbiju cesto i koj ce mu djavo u inostranstvu. MORAS Vidi cl 3 Zakona o licnoj karti jer na teritoriji Srbije NE MOZES da ostvarujes prava kao stranac jer si DRZAVLJANIN SRBIJE, isto kao i ja. Licna Karta je dokumet koji vazi samo na teritoriji Srbije i u skladu sa tim nikada se nije i nikada se nece izdavati u Ambasadam ili Konzulatima, bas kao i vozacka dozvola. Nece tebi ni u belgijskoj Ambasadi bilo gde u svetu izdati LK, vozacku, vec samo pasos ili putni list.


Drugo. Moja srpska vozacka je naravno ISTEKLA jer uopste nije kod mene. Hoce li neko da mi kaze da cu morati da polazem opet ako bi se ikada vratio da zivim u Srbiji i da vozim na srpske table? Nece, vec ces samo morati da izvadis srpsku vozacu na osnovu vazece belgijske.


Dajte bre policijo nije to bas samo tako prosto. Jos kako je verovatno sve to reseno na logican nacin. Policija ne donosi zakone, vec Skupstina, policija ih samo sprovodi.

sri98
09.11.2006, 00:10
ako ne uzmu srpske table (registruju u MUPu) mogu dospeti u situaciju da krse carinske zakone a time i da im se oduzme auto koji je u carinskom prekrsaju.


Licno poznajem par desetina stranaca kojima su oduzeta vozila jer nisu bila na 99, kao sto poznajem i nekolicinu ljudi koji su ta ista vozila oduzeli :zvizduk: :zvizduk: (carinski prekrsaj).

sri98
09.11.2006, 00:18
Strani drzavljani u Srbiji mogu da registruju svoja vozila (koja su dovezli ili kupili u Srbiji) u vise varijanti, zavisno od njihovog osnova po kome borave ovde.
Diplomatsko-konzularna predstavnistva i strane misije registruju na "A" tablice i njih niko nepita za euro 3,nista carina i pdv..., strani sluzbenici u tim predstavnistima koji nisu diplomate,nego "obicni" sluzbenici, registruju isto bez carine i Pdv-a, euro 3 nije uslov a slovna oznaka je "M" ili "P".

Svi ostali placaju ili pdv ili carinu ili i jedno i drugo a tablice su "E", "999" ili "RP" i moraju ispunjavati euro 3...

Nije da mogu, vec MORAJU. Mislim da za sve vazi EURO 3, ali da bi se to potvrdilo dovoljno je samo nazvati bilo koju carinarnicu i pitati.

Da pojasnim i slovne i druge oznake:
A= vozila u vlasnistvu diplomatsko konzularnih predstavnistava (DKP), misija, medjunarodnih organizacija i njihovog osoblja koje ima diplomatski status.
M= vozila ciji su vlasnici stranci zaposleni u DKP, misijama i medjunarodnim organizacijama, a nemaju diplomatski status
P= vozila u vlasnistvu stranih kulturnih predstavnistava, stalnih stranih dopisnistava i stranaca stalnih sluzbenika u njima.
E= vozila u vlasnistvu stranih trgovinskih, saobracajnih i drugih predstavnistava i stranaca stalnih sluzbenika u tim predstavnistvima.
99 i 999= vozila stranaca sa regulisanim boravkom

dranix
09.11.2006, 05:11
Niko ne moze da bude na dva mesta istovremeno to je jasno. Nesto drugo nije jasno. Sta sam ja kad dodjem u Srbiju? Sta je moj auto? Ja sam Srbin a auto je "turista"? :lool:
Primer:
Lepo mene recimo policija rutinski zaustavi na putu posle 9 meseci neprekidno provedenih u Srbiji (teoretski moguce) i trazi sta treba. I? Idem dalje, jel tako?
Od dokumenata imam strani pasos bez pecata da sam usao u zemlju (normalna stvar) jer moram da ga pokazem posto vozim auto sa stranim tablama. Srpski pasos nemam, srpsku licnu imam, stranu licnu imam, auto dokumenta i strana vozacka u redu.
Ja JESAM ustvari napravio carinski prekrsaj ali za to NEMA dokaza niti nekog boli uvo za to. Veoma je relativna stvar sta znaci privremeni boravak. Postoje penzioneri koji se setaju tamo-amo. Zar je to prekrsaj?
Po srpskim zakonima takav neko treba da ima dva auta. Tu mora da neko nije normalan ako racuna na to. Ako se njima isplati da placaju vece troskove za svoj auto na zapadu nego u Srbiji samo zbog izbegavanja placanja carine sta to nekoga treba da bude briga.
Daleko od toga da su to smicalice koje bi mene zanimale u praksi jer se to uopste ne isplati ali da me neko zeza sto recimo dolazim 20x godisnje u Srbiju jer mi se tako hoce pa sam vise tamo nego ovde to bi moglo ali malo sutra. Veoma lako moze da se INSISTIRA da se dobije pecat prilikom svakog ulaska ili izlaska iz Srbije. Sta onda? Pecata kao sto znamo dalje od Madjarske NEMA. Sta u svemu tome ima cudno i gde tu moze da se nadje prekrsaj. To sto neki rade (ili pokusavaju) je nenormalno i to je drugo nesto. Najveca je greska sto Srbija tretira slovenacko, bosansko ili hrvatsko drzavljanstvo isto kao englesko. Steta, ali ne moze se drugacije.
Kod uvoza auta postoji procedura kako se to radi i vozac moze da bude bilo ko. Normalno se uzmu tablice i plati osiguranje na kratko vreme u nemackoj su to nekada (ne znam sada) bile one elipsaste Zoll tablice i carini se direktno. Sta tu ima da bude nejasno? Ipak uvozne tablice iako strane imaju specijalni status. Litvanci recimo voze automobile najcesce na prikolicama i to jedan ili dva komada. Verovatno su nasli da im se tako vise isplati.
U vezi stranih vozila za rad.
Mislio sam da jedna recimo madjarska firma pogodi posao od 2 meseca u Subotici i da ima 5 malih pick-upova ali da angazuje i srpske drzavljane recimo sa biroa rada ili preko studentske na recimo mesec dana. Zasto takav neko ne bi mogao da vozi za to vreme njihov auto? Sta tu ima nenormalno? Uopste ne mislim na stalna predstavnistva stranih firmi koje su registrovane ustvari kao da i nisu strane. Verovatno se "poslici" kratkog veka rade na crno i na crno i placaju pa nije bitno nista. To je sigurno bolje za sve. Sto se manje zna, mirnije se spava. Dok se podmire sve zakonske regulative lakse je (i jevtinije) da se korumpira neko ko treba i kad zatreba. Mozda neki put i ne uspe. Nije to Rusija jos :lool: Bice :roll:

sri98
09.11.2006, 09:00
Niko ne moze da bude na dva mesta istovremeno to je jasno. Nesto drugo nije jasno. Sta sam ja kad dodjem u Srbiju? Sta je moj auto? Ja sam Srbin a auto je "turista"? :lool:
Primer:
Lepo mene recimo policija rutinski zaustavi na putu posle 9 meseci neprekidno provedenih u Srbiji (teoretski moguce) i trazi sta treba. I? Idem dalje, jel tako?
Od dokumenata imam strani pasos bez pecata da sam usao u zemlju (normalna stvar) jer moram da ga pokazem posto vozim auto sa stranim tablama. Srpski pasos nemam, srpsku licnu imam, stranu licnu imam, auto dokumenta i strana vozacka u redu.
Ja JESAM ustvari napravio carinski prekrsaj ali za to NEMA dokaza niti nekog boli uvo za to.

Auto nije turista jer je tvoja obaveza kao drzavljanina Srbije da ga nakon kupovine ocarinis i prebacis na nase table ili ga vozi nazad preko grane.

Dokaza ima, a to su ti licno, koji si u Srbiji tih 9 meseci i taj auto koji je tu sa tobom.

Takodje si i u obaveza da izavdis i nasu vozacku i nas pasos jer po propisima Srbije granu prelazis sa nasism pasosem.

Ljudima se desavalo da posle tako nekih duzih bitisanja u Srbiji (racunajuci na to da ce vratiti sa stranim pasosem) izgube i posao tamo negde jer nisu mogli da izadju iz zemlje dok ne izvade pasos.

Sve u svemu: By The Book - ne moze se voziti auto sa stranim pasosem ako se ima nase drzavljanstvo i zivi se ovde i kao sto napisah ranije, druga je prica kada ce u ovoj zemlji svi propisi poceti dosledno da se sprovode, kao sto i meni nije jasno kako se nekom isplati da voza nesto sa stranim tablama za sta je registracija i osiguranje skuplje neog sve dazbine za uvoz.

ada
09.11.2006, 10:41
Nesto mi nije jasno! Ja imam hrvatski pasos u kome pise da sam drzavljanin HRVATSKE! i ja iz srbije izlazim i ulazim sa hrvatskim pasosem! A istina je da imam i nase papire! Sta sada! Je mogu da vozim stranca ili ne?!

dranix
09.11.2006, 11:12
Ako je to tacno da se mora imati srpski pasos da bi se izaslo iz Srbije ja onda bolje da se ispisem ili da ne dolazim u Srbiju uopste. Ko zna da li ce me pustiti da izadjem :P. Ja i ovaj pasos imam zbog toga sto u Srbiju jos uvek ne moze da se udje sa licnom kartom a ostale banana republike ne posecujem a USA mi je daleko ;)
BTW. Ja sam se prijavljivao kao stranac pa na granici samo bleje u potvrdu i niko nista i ne pita. Zakonsku proceduru znam i strogo se pridrzavam jer znam s kim imam posla. Toliki patriota nisam da vadim pasos koji vise ne sluzi nicemu i ovaj kosta 95 eura za 5 godina a ljudi se odavno krecu po krstenim zemljama besplatno sa licnom koju niko i ne trazi jer nema nikoga na granicama. Kad je vredeo (a vredeo je vise od USA, Francuskog ili Britanskog ili u parama do fantasticnih 20k USD ko je hteo da proda) imao sam ga. Svaki terorista i spijun ga je takodje imao od Karlosa pa na dalje. Sta li ce jos biti zajeb kad se budu priznale zapadne licne karte za ulazak u Srbiju? Bilo bi zaista cudo da sve ide glatko. Jedino me brine kad Srbija bude usla u EU gde ce se jos moci sakriti krimosi i ostala bagra. Jos za vreme "diktature" bivse Juge su Nemci dolazili sa licnom na more uz placanje takse (vize) od 5 DEM na licu mesta prilikom ulaska koja traje mesec dana a Srbija sada posle 20 godina to vise ne priznaje. Valjda zato sto nema more. Ako se dobro secam i Crna Gora je svojevremeno "ukinula" vize onog leta za svoje zapadnoevropske goste. Znaci moze se a da se niko nista ne pita. Mislim, sta reci. Jel jos uvek 200m red ispred nemacke ambasade? Cak i Rumunija i Bugarska su postale "inostranstvo". Kome to jos danas treba? Ciji je to ustvari interes? Nas? Nije dovoljan internet da bi se osecalo slobodnim. To je najveca zabluda od kada postoji covecanstvo. Mi smo svi tamo gde fizicki jesmo a u mislima... Sto rekose. Masta moze svasta. Sva sreca da ove mladje generacije nisu ni svesne sta znaci biti stvarno slobodan i ici bilo gde po Evropi i bez srama reci odakle si.
Da se svi zakoni striktno primenjuju u Srbiji ne bi izasli iz embarga nikada. Pitam se samo u kojoj se to drzavi policija, carina i ostali i drzavni organi bavi nevaznim stvarima. Valjda je scenario kao u filmu Balkanski spijun vec prevazidjen.
Ebote Sri, ja mastam o danu kad ce neko da me vozi a ja da mogu da pijem pivo koliko hocu a najmanje mi je vazno koja i koliko drzavljanstva imam. Svako mora nesto da bude. Prvo nisam birao ali drugo jesam i ne zalim se ... Za sada ;) Sto se auta tice ako je bas frka samo neka ga uzmu a neka mi daju zadnju (originalnu) tablicu a ja mogu i peske. Jevtinije je i zdravije a i ne duva se. :lool:

sri98
09.11.2006, 12:53
Sve je to lepo fino krasno i tacno sto si napisao. Lepo sam rekao nekoliko puta - pisao sam o onome sto je By The Book i kako bi trebalo da bude u slucaju da se postuju propisi koji jos uvek vaze.

Da li ce i kada ti propisi biti modernizovani ne zavisi od mene i tebe, vec od onih koji treba da ih sastave.

BTW Mogli smo i mi tada u Nemacku sa LK, ali su nemci suspendovali taj sporazum, uveli vize.......

dranix
09.11.2006, 13:16
Ada,
Kako mislis "stranca"? Auto sa hrvatskim tablama? Stranac moze da bude i sa nemackim ali je to vec sumnjivo osim ako nemas i nemacke papire. Ne mora neko da bude dvojni drzavljanin uopste da bi se vozio u autu sa stranim tablama. Dovoljno je da ima papire drzave cije table nosi auto i da je auto u licnom vlasnistvu. Mozes ti da budes "na odmoru" sto puta godisnje jer je to ono sto se zove privremeno. Automobile u Srbiji imaju samo oni koje mrzi da se voze nego dolaze avionom ili cak busom pa da imaju cime da se krecu kad su "na odmoru". Takodje i oni koji ne idu cesto preko ili kojima je jevtinije da imaju srpski auto. Taj licemerni izraz "privremeni rad u inostranstvu" je u vecini slucajeva STALNI BORAVAK i za one koji uopste nisu niti hoce da budu drzavljani te druge drzave a privremeno je ono u Srbiji najcesce sto znaci da se koristi strana vozacka i strane table i to je najnormalnija stvar ali vremenski ogranicena na 3 meseca. Posto ti zivis stalno u Srbiji ne bi smeo da vozis auto sa stranim tablama a ustvari mozes da budes "na odmoru" vise puta godisnje. Pozeljno je i da ti vozacka bude hrvatska. U svakom slucaju mozes imati samo jednu u jednom trenutku a mora biti onakva kakve table ima auto. Ja ne znam da li se u Srbiji moze voziti auto sa srpskim tablama sa stranom dozvolom (trebalo bi da moze ali ograniceno vreme) ali ne znam da li sme da je taj auto u vlasnistvu te osobe. Sta to onda znaci? Ko tu onda koga pokusava da kara? Zakonska caka je da sve drzave traze da se zameni dozvola za njihovu sto znaci da sa njom ne smes da vozis auto sa stranim tablama a znaci i to da tamo permanentno zivis. Ovde je rok za to 6 meseci ako imas papire. Kad bi se imale dve vozacke lakse bi se moglo kombinovati ali ne moze legalno nikako. Dovoljno je da mozes i da se kreces slobodno sa stranim tablama. Sta ako radis u Srbiji? Kako dokazati da nisi stalno u Srbiji kad jesi ustvari. To je vec siguran dokaz za carinski prekrsaj. Nije to bas svima tako zgodno izvrdati. Auto se ne drzi u dzepu. Sve u svemu ljudi uopste nisu bitni vec drzavljanstvo auta. Ovo se ne odnosi posebno na Srbiju jer je svuda tako. Ima izuzetaka kad ljudi rade u stranoj zemlji u okviru EU ali za firmu obicno iz svoje zemlje i voze svoje automobile normalno a idu kuci za vikend. Ni to nije zakonski sto posto ali sta im ko moze i koga briga za to. Kad imas uredno osiguranje na zapadu i ne vozis ukraden auto, imas sve. Ovde je mnogo manje vazno ko je stranac a ko domaci. Kad Kinezi mogu da budu Srbi....

Dren
09.11.2006, 15:48
@ada

Ova prica je puno otisla u sirinu...

Da rezimiram ono sto tebi treba... Ti sa Hrvatskim pasosem prelazis granice gdje ti treba viza inace...! Vozis auto iz Germanije za g. Peru Perica, i imas punomoc od gospodina Pere, da u njegovo ime kupis, registrujes na Zoll (carinske) tablice, platis 15-dnevno (minimum) Germansko osiguranje, dovezes ga u Srbiju, prijavis na granicnom prelazu, i napravis carinsku deklaraciju kod speditera na Perino ime, koji auto upucuje na carinjenje u nadleznu carinarnicu u unutrasnjosti... Onda u roku (mislim 7 dana), gospodin Pera Peric treba da se javi toj carinarnici na dalju proceduru... Na punomoci ne pisi broj pasosa/putovnice, ni JMB, jer se taj broj u HR i SCG razlikuje, nego ono: Nastanjen u:................. , tako te nemaju na sta uhvatiti... U Srbiju ulazis svakako sa Srbijanskim (SCG vjerovatno jos uvijek) pasosem... U Hrvatsku si mogao i uci i izaci sa SCG pasosem, a HR ti moze sluziti samo za EU npr...

Vozacka ti je NS, licna NS, pasos NS, i dovozis auto (sa regularnim papirima) za Peru Perica sa njegovom punomoci... I HR putovnica ti je na NS, ali nju svakako moras koristiti za EU, a za HR i Srbiju ne moras, nego vratis SCG pasos iz desnog dzepa...

Ostalo je pitanje mjesta prebivalista, koje je definisano kao mjesto gdje si prijavljen da zivis, jer da bi se npr. prijavio da zivis u Zagreb, tamo u policiji bi ti trazili (izmedju drugih stvari) i odjavu mjesta boravka u NS... Tek onda bi mogao da se prijavis... Tek onda bi mogao da vadis HR licnu, vozacku, auto na ZG tablama i sl... E sa tim ispunjenim uslovima bi bio u carinskom prekrsaju da si npr. vise od 3-6 mjeseci u NS (turizam) u cugu i kad te neko od komsija prijavi da vozis "sumnjiv" strani auto stalno, a tu zivis... Ili da vozis auto na moje ime, sa stranim tablama, a ti si prijavljen u NS...

Neko spomenu voznju na kamionima....? Pa naravno da je tamo jeftinije voziti vise od 1 kom... Ne znam tacne cifre, ali u Njemackoj je kad se sve sabere, Zoll table, osiguranje, taxe, papire i sl... cifra vjerovatno izmedju 300-400 EUR... Plus gorivo od tamo, plus putarine, plus klopa i pice... Kada ide kamioncic ili kamion, on ne placa osiguranje i zoll tablice u Njemackoj, jer mu ne trebaju, posto auto nije ucesnik u saobracaju, nego kamion koji ih vozi... Dakle trosak kamiona je gorivo, putarina, hrana i pice... Mozda i spavanje, ko se osjeca rastrosno, a malo je takvih... Naravno trosi vise goriva, ali se to podjeli na 2-9 auta koje vozi u zavisnosti od toga jel' kamioncic ili sleper...

Smorih... :roll:

sri98
09.11.2006, 16:44
Kad Kinezi mogu da budu Srbi....

Sta je pisac hteo da kaze???

dintel011
09.11.2006, 21:05
Nije da mogu, vec MORAJU. Mislim da za sve vazi EURO 3, ali da bi se to potvrdilo dovoljno je samo nazvati bilo koju carinarnicu i pitati.

A sta ce stranac koji nemoze da registruje auto na 999 jer neispunjava euro 3 a auto mu je regularno registrovan na strane tablice i ima vazece osiguranje?
Pretpostavimo da ostale uslove za registraciju ispunjava (boravak > 6 meseci...sve ostalo, osnov boravka brak,student,porodican zivot...).

dintel011
09.11.2006, 21:15
Kad Kinezi mogu da budu Srbi....

sta je pisac hteo da kaze???

ako si mislio da imaju neku protekciju u odnosu na druge strance npr arape,rumune,bugare,drzavljane EU ... varas se, svi stranci imaju isti tretman u "odeljenju za strance" kad je boravak u pitanju, zakon vazi za sve.
Novitet je da su ljudi koji tamo rade postali ljubazniji, cak i resenje o upucivanju kod sudije za prekrsaje, ako neko zaboravi da produzi boravak (tolerancija je 2 dana) urucuju sa osmehom :lool: a nekada je bilo drugacije :mad: .

sri98
09.11.2006, 21:50
Nije da mogu, vec MORAJU. Mislim da za sve vazi EURO 3, ali da bi se to potvrdilo dovoljno je samo nazvati bilo koju carinarnicu i pitati.

A sta ce stranac koji nemoze da registruje auto na 999 jer neispunjava euro 3 a auto mu je regularno registrovan na strane tablice i ima vazece osiguranje?
Pretpostavimo da ostale uslove za registraciju ispunjava (boravak > 6 meseci...sve ostalo, osnov boravka brak,student,porodican zivot...).


O svemu tome odlucuje carina

Cini mi se da ima 3 opcije:
Da falsira papire da je EURO 3 :zvizduk: :zvizduk: :zvizduk:
Da ga prebaci na CG hahaha hahaha hahaha
Da pazari EURO 3 :applause: :applause: :applause:

dranix
10.11.2006, 00:33
Mislio sam ako Kinezi mogu da dobiju srpsko drzavljanstvo ili papire "na mala vrata" zasto ne bi mogao bilo ko i u EU.
Sto se tice uvoza automobila to je objasnjeno gore a glavna prednost dvojnog drzavljanstva je sloboda prelaska u EU bez viza. Jednom kad je auto u vlasnistvu vozis se gde hoces sa njim i ispravan si dokle je ispravan boravak (duzina boravka) u toj zemlji. Treba se odmah odluciti sta zelis da budes jos pre prelaska granice a u vezi voznje auta i upotrebe ovih ili onih dokumenata. Nema sta tu previse da se usicari a ako je nekome sloboda kretanja koju ima malo, onda stvarno nije iskusio kako je to kad je nemas i zavisis od kilometarskog reda pred necijom ambasadom ili volje sluzbenika. Kroz mnogo ruku prodje jedan zahtev za vizu sto smanjuje sanse da se resi pozitivno a i zahtevi su postali veoma rigorozni za one koji salju garanciju. Voleo bi da vidim koliki treba da ima stan ili kucu neko a bogami i mesecna primanja ko treba da da garanciju za cetvoroclanu porodicu. To je danas realno u sferi fantazije.

sri98
10.11.2006, 00:58
Mislio sam ako Kinezi mogu da dobiju srpsko drzavljanstvo ili papire "na mala vrata" zasto ne bi mogao bilo ko i u EU.


Ako mozes, molim te, pokazi mi makar 3 kineza u Srbiji koji su dobili drzavljanstvo ili mi makark kazi u kojim gradovima zive.

Kakvi bre kinezi i drzavljanstvo, ovo je Srbija, ne Belgija da se drzavljanstvo deli svakome.

sw.brick
10.11.2006, 01:19
u pasosu pise hrvatski drzavljanin sa mestom prebivalista novi sad



Ja imam hrvatski pasos u kome pise da sam drzavljanin HRVATSKE


jesi li drzavljanin Hrvatske ili drzavljanin Srbije, odluci se.

ako si drzavljanin Hrvatske (zivis u Hrvatskoj, glasas na izborima u Hrvatskoj, placas porez u Hrvatskoj, zivis na adresi u Hrvatskoj, itd) onda mozes da vozis strani auto isto kao i svaki drugi stranac.

ako si drzavljanin Srbije (pa da ne ponavljam sve sta spada u to) onda NE mozes da vozis strani auto vec isto kao i svaki drugi drzavljanim Srbije i za tebe vazi Euro 3+carina+pdv.

ne znam kako da napisem a da bude jasnije...

sri98
10.11.2006, 01:21
Ja imam hrvatski pasos u kome pise da sam drzavljanin HRVATSKE

Pa normalno da ce u hrvatskom pasosu da pise da si drzavljanin Hrvatske, nece da pise da si drzavljanin Zanzibara.

sw.brick
10.11.2006, 01:39
Jos za vreme "diktature" bivse Juge su Nemci dolazili sa licnom na more uz placanje takse (vize) od 5 DEM na licu mesta prilikom ulaska koja traje mesec dana a Srbija sada posle 20 godina to vise ne priznaje. Valjda zato sto nema more. Ako se dobro secam

ne secas se dobro :)
Nemci su oduvek ( i u doba SFRJ) ulazili iskljucivo uz pasos, dugo vremena su i vize bile potrebne. samo susedne zemlje su imale specificne sporazume sa SFRJ o malogranicnom prometu, i dolazilo je najvise Italijana sa LK po tom osnovu.

sto se Srbije tice, Nemci (i generalno EU) su ti koji su prvi povukli vodu i prekrsili pravni ugovor o bezviznom rezimu.

dakle, nije Srbija ta koja posle 20 godina nesto priznaje ili ne priznaje vec Nemacka koja je priznaje ( i to traje i dan danas).

dalje, brkaju se pojmovi...
svuda u svetu je osnovni dokument za putovanja i prelazak drzavne granice licna isprava zvana pasos. sa licnom kartom se jako retko prelazi granica a kada je to moguce radi se o internom dogovoru na bilateralnom nivou pojedinih zemalja.

tako ako hoces u SAD moras itekako da imas pasos. ili ako hoces u Australiju, ili Juznu Afriku, Izrael, Kinu, Brazil (da pokrijemo sve kontinente) bez pasosa ne mozes da mrdnes.

naravno da unutar jedne zemlje nije potreban pasos za kretanje izmedju provincija (unutar SAD sa svojih 50 drzava ili unutar EU sa svojih 25 drzava ili unutar Kanade ili unutar drzave Srbije izmedju Vojvodine i Beograda, itd ).

posle duzeg boravka u drugacijem (federalnom) rezimu zaboravi se kako je izgledalo u nasoj ne tako dalekoj (federalnoj) proslosti...


sa LK nema readmisije, sa pasosem ima.
LK nije medjunarodno priznati dokument i svaka zemlja moze da ima kakvu god hoce LK u smislu obrasca i jezika na kome je izdata.

pasos mora da ima tacno odredjene specificne podatke, na tacno odredjenom mestu (stranici) na tacno odredjenom jeziku (francuskom) i pasos povlaci uzanse medjunarodnih konzularnih ugovora.

LK nista od toga, lokalni dokument kao i clanska karta biblioteke :)

i u celoj ovoj prici nije poenta u imanju ili nemanju LK ili pasosa odredjene zemlje, vise se stvara utisak da se prava i obaveze koje sleduju iz drzavljanstva mogu zanemariti kako se kome kada cefne.

a to ne moze, nigde. niti u EU, niti u SAD pa ne mozi niti u Srbiji.
to je valjda normalno stanje jednog pravnog sistema koji pretenduje da se zove uredjeni odnos gradjana prema drzavi i obrnuto ;)

sw.brick
10.11.2006, 01:51
na osnovu cega to tvrdis I kako mislis da ljudi uvoze kola, jer mislis da svi licno idu da bi uvezli auto

na osnovu zakona kji tretira tu temu, koji nedvosmisleno utvrdjuje proceduru uvoza kola.

jedna stvar je voznja stranog auta, sasvim druga stvar je uvoza stranog auta.

da vozis strani auto ne smes dok si gradjanin Srbije inace se cini carinski prekrsaj (koji clanovi zakona ima detaljno na sajtu i carine i na sajtu MUPa a vec smo i na CB to detaljno obradili).

kada se uvoze kola, mozes da ih vozis samo do granice, i ni metar dalje.
za svaku voznju na teritoriji Srbije MORAS da strani auto prijavis carini, da auto stavis pod carinski nadzor (za to dobijes odgovarajuci dokument- carinska propratnica), i imas rok (obicno 3-5 dana) da taj strani auto predas na cuvanje i carinski nadzor u nekoj carinarnici unutar zemlje.

nema teorije da zakonski smes da bez prijave carini vozis strani auto, niti 1 jedini metar unutar Srbije.

kada uvezes kola, stices pravo da taj auto sa odgovarajucom UCD (carisnkom deklaracijom) vozis time sto ga mozes registrovati po preceduri koja je predvidjena.


velika je razlika izmedju procedure uvoza stranih kola, i voznje stranih kola sa stranim tablicama unutar Srbije.

o tome sam skrenuo paznju, da se ne uleti u zabludu da strani pasos sam po sebi anulira postojanje zakona Republike Srbije i anulira pravni sistem koji ovde vazi, ma kakav da je.

a takav je da, automobili nije na LB rezimu i da nije dozvoljena voznja stranih auta domacim gradjanima.

dobar ili los sistem, zakoni, o tome neka druga tema.

sw.brick
10.11.2006, 02:14
Nas nesretni clan je kupio auto na domace tablice koje je prodavac sam izradio kao i ostale pratece papire i to apsolutno nema veze sa temom ? strane table ? dvojno drzavljanstvo.
I iuto je oduzet zbog falsifikovanja dokumenata a ne zbog nepostovanja procedure.



mozda nisi detaljno ispratio, auto je oduzet jer nije legalno usao u zemlju, nema UCD za taj auto.
dokumenti koje je vlasnik tog auta imao nisu bili falsifikovani, izdati regularno od MUPa ( u Bgd).

upravo je rec o proceduri, odnosno nepostovanju iste pri uvozu.

da za auto postoji regularna UCD auto ne bi bio oduzet, odnosno bio bi vracen.



potpuno je svejedno da li su dokumenti falsifikovani domaci ili regularni strani od auta, i jedni i drugi su pravno nevazeci na teritoriji Srbije sto se automobila tice.



[/quote]Tim ljudima SIGURNO nije oduzet auto zato sto su vozili stranca a imaju dvojno drzavljanstvo



to je tvoje uverenje za te ljude ili ne verujes da postoje zakoni o carini, procedura carinjena vozila, uvoza i ostala prateca zakonska regulativa.

pa nego zasto se oduzimaju vozila sa stranim tablicama od domacih gradjana, sta mislis ?

dvojno drzavljanstvo nije pravni osnov posedovanja stranog auta gradjanima Srbije. a pise jasno i glasno u zakonu o carini, uz konrkretna obrzlozenja.
sajt carine, FAQ (vec je bilo na CB prepisa, mrzi me da ponovo trazim zaista).

dranix
10.11.2006, 03:19
Pre svega glupo je platiti pasos 95 eura za 5 godina za dolazak u banana republiku kao sto je Srbija i slicne. Imali jos koja jos u Evropi? Mozda i nema nijedna vise. Nisam u toku. Evropa je suvise mala za takve gluposti a i nije vise onaj isti trend kao za vreme hladnog rata. Cak i onda je Juga bila bolja od svih. Jel se vi to takmicite da budete najgori u Evropi? Brick, ti bi trebao da znas da je npr. u USA glavni dokument vozacka dozvola a ne LK ili bilo sta drugo. I to je specificno. Opet njihova unutrasnja stvar.
Sri me uci da trebam da imam i srpski pasos pored ovoga. Koja korist od toga? Da placam taksu za budale jos jednom? Smesne su to stvari same po sebi. Sta vi mislite zasto je EU ukinula pasose interno? Zbog manjka diplomatije sigurno? Ljudi ovde idu na posao preko granice svaki dan godinama. Jel to nesto cudno? Benelux je malo stariji od EU ali su Belgijanci radili oduvek i u Francuskoj a ziveli u Belgiji i pre Unije. Naravno, bilo je i granica i zivih ljudi na njima pa je postalo glupo i suvisno pa sad nema a vi pravite grandiozni granicni prelaz. Pitam se cemu ce da sluzi kad Srbija udje u EU i kad ne bude bilo vise haraca? Mozda ce praviti neki drugi tamo negde na kraju Turske. Koje su to gluposti samo.
Sto se onih Kineza tice nisam ih brojao jer nisam u Srbiji a i pijace i vasari mi nikada nisu bili fah ali sam citao u novinama da je preko 50k Kineza dobilo drzavljanstvo tada SCG. Mozda lazu, sta znam. BTW. novine nisu bile evropske nego "domace". I ja sam se zacudio. Ja gore napisah da nema sanse da se lako dobije ni belgijska viza a Sri zna bolje da je lako dobiti drzavljanstvo. Probajte. Mozda vam i uspe. Ja ovde znam ljude koji su po 10 godina "na cekanju" i za papire. :( Ne znam samo ko vam puni glavu glupostima ili mozda samo mislite da je tako. Koga nesto konkretnije zanima neka pita a ja cu veoma rado odgovoriti ako znam ili pitati koga treba da saznam za vas. I ja sam se rodio u Srbiji kao i vecina vas i ziveo dovoljno dugo i ne trebate da mi posebno odjasnjavate da je Srbija poznata po tome da pisa uz vetar i kad treba i kad ne i da sve najbolje znaju. Kad predje u naviku izgubi se svaki kontakt sa stvarnoscu. Nadam se da je svima poznata izreka da se magare kara kad se zaglavi. Ne daj boze da zelim tako nesto bilo kome ali se takodje i ne pitam ni za sta. Svima nama uvek nedostaje dobre volje da nesto promenimo nabolje. I kad smo najaktivniji opet je to jos uvek malo. Jednom Nemcu ne bi na pamet palo ni da pomisli da vozi auto sa stranim tablama ako se to vec ne sme. Sta mislite zasto? Mozda zato sto ne veruje u srecu kao neki drugi narodi. ;)

dranix
10.11.2006, 03:45
He he. Kako nije dozvoljena voznja auta sa stranim tablama Srbima u Srbiji? Sta ako neko ima strane papire? Dajte bre. Ima izuzetaka.

Sasvim je normalna stvar da se direktno ide kod speditera prilikom ulaska ukoliko se zeli uvesti auto. Ko ne radi tako, ko mu je kriv. Ne razumem kako neko moze da krene da uvozi auto a ne zna kako se to radi. Valjda se prvo raspita na carini za proceduru. Mozda je ona malo i cudna i preterana ali je takva kakva je. Zakoni ne sluze da bi se sprovodili nego da se postuju. Ako cekas da ti neko kaze da si pogresio to vec kosta. Ne znam zasto se za primer (obicno nelegalni) uvek uzimaju drugi. Po sistemu "svi tako rade" pa cu i ja. Uvoz auta je najobicnija stvar a ne hazardna igra.

sri98
10.11.2006, 08:31
Sto se onih Kineza tice nisam ih brojao jer nisam u Srbiji a i pijace i vasari mi nikada nisu bili fah ali sam citao u novinama da je preko 50k Kineza dobilo drzavljanstvo tada SCG. Mozda lazu, sta znam. BTW. novine nisu bile evropske nego "domace". I ja sam se zacudio. Ja gore napisah da nema sanse da se lako dobije ni belgijska viza a Sri zna bolje da je lako dobiti drzavljanstvo. Probajte. Mozda vam i uspe. Ja ovde znam ljude koji su po 10 godina "na cekanju" i za papire. :( Ne znam samo ko vam puni glavu glupostima ili mozda samo mislite da je tako.

Verovatno nam glavu glupostima pune iste one novine gde si ti procitao da ima 50 000 kineza sa srpskim drzavljanstvom.

Sasvim je moguce da sam i ja procitao u tim novinama da se belgijsko drzavljanstvo lagano dobija, pa sam odvalio glupost kao sto si ti odvalio glupost za kineze i drzavljanstvo.

prolupator
10.11.2006, 12:13
Mnooogo dobra tema i svasta sam naucio :) Takodje imam HR pasos (putovnicu) i uvezao sam sebi jedan automobil i nije toliko komplikovano koliko kazu. Necu razglabati sad sta je sve trebalo i kako da se odradi, od tad su propisi malo promenjeni... Samo cu reci da je vreme da pocnemo da se ponasamo kao gradjani i da zakoni vaze za sve :cool
Ne pada mi na pamet da vozim stranca, ali imam drugare koji to rade non-stop. Moj drugar ima SLO pasos i stalno vozi nesto sa svapskim tablama, pa cu ga bas pitati kako uspeva..... Cim ga na'vatam... Ali, opet je to varijanta "malo sam ga i platio pa me nije ni briga"...

dintel011
10.11.2006, 15:12
u pasosu pise hrvatski drzavljanin sa mestom prebivalista novi sad



Ja imam hrvatski pasos u kome pise da sam drzavljanin HRVATSKE


jesi li drzavljanin Hrvatske ili drzavljanin Srbije, odluci se.

ako si drzavljanin Hrvatske (zivis u Hrvatskoj, glasas na izborima u Hrvatskoj, placas porez u Hrvatskoj, zivis na adresi u Hrvatskoj, itd) onda mozes da vozis strani auto isto kao i svaki drugi stranac.

ako si drzavljanin Srbije (pa da ne ponavljam sve sta spada u to) onda NE mozes da vozis strani auto vec isto kao i svaki drugi drzavljanim Srbije i za tebe vazi Euro 3+carina+pdv.

ne znam kako da napisem a da bude jasnije...[/quote:3imql9yp]

Jer po tebi on sad nevazeci drzavljanin Hrvatske jer zivi u Beogradu?



pasos mora da ima tacno odredjene specificne podatke, na tacno odredjenom mestu (stranici) na tacno odredjenom jeziku (francuskom) i pasos povlaci uzanse medjunarodnih konzularnih ugovora.


Pasosi se razlikuju, francuski jezik uopste nije odredjen, kao ni tip vrsta podataka... u nekima se detaljise visina,boja ociju,itd a u nekima ne... al to sve nije tema pa necu da detaljisem.



i u celoj ovoj prici nije poenta u imanju ili nemanju LK ili pasosa odredjene zemlje, vise se stvara utisak da se prava i obaveze koje sleduju iz drzavljanstva mogu zanemariti kako se kome kada cefne.

a to ne moze, nigde. niti u EU, niti u SAD pa ne mozi niti u Srbiji.
to je valjda normalno stanje jednog pravnog sistema koji pretenduje da se zove uredjeni odnos gradjana prema drzavi i obrnuto ;)

Pre ce biti da ti tumacis zakone i propise kako se tebi cefne, cim si napisao da osoba sa svojnim drzavljanstvom moze da vozi auto inostranih registarskih tablica samo do granice...


[quote]na osnovu cega to tvrdis I kako mislis da ljudi uvoze kola, jer mislis da svi licno idu da bi uvezli auto


na osnovu zakona kji tretira tu temu, koji nedvosmisleno utvrdjuje proceduru uvoza kola.

jedna stvar je voznja stranog auta, sasvim druga stvar je uvoza stranog auta.


Prilikom uvoza auto prijavljujes carini, nebitno dal je uvoz privremenog ili trajnog karaktera...opet nema veze sa temom pa necu da detaljisem.

Tema je voznja stranca - dvojno drzavljanstvo i prilikom prelaska granice auto je samo prevozno sredstvo a ne predmet carinjenja.



da vozis strani auto ne smes dok si gradjanin Srbije inace se cini carinski prekrsaj (koji clanovi zakona ima detaljno na sajtu i carine i na sajtu MUPa a vec smo i na CB to detaljno obradili).

Ako si SAMO drzavljanin Srbije!



kada se uvoze kola, mozes da ih vozis samo do granice, i ni metar dalje.
za svaku voznju na teritoriji Srbije MORAS da strani auto prijavis carini, da auto stavis pod carinski nadzor (za to dobijes odgovarajuci dokument- carinska propratnica), i imas rok (obicno 3-5 dana) da taj strani auto predas na cuvanje i carinski nadzor u nekoj carinarnici unutar zemlje.

nema teorije da zakonski smes da bez prijave carini vozis strani auto, niti 1 jedini metar unutar Srbije.

kada uvezes kola, stices pravo da taj auto sa odgovarajucom UCD (carisnkom deklaracijom) vozis time sto ga mozes registrovati po preceduri koja je predvidjena.

To je procedura uvoza... i vozac-vlasnik sa pretpostavkom da je prijavio auto i sa propratnicom se uputio u mesto carinjenja, moze da preveze auto bez problema.




velika je razlika izmedju procedure uvoza stranih kola, i voznje stranih kola sa stranim tablicama unutar Srbije.

o tome sam skrenuo paznju, da se ne uleti u zabludu da strani pasos sam po sebi anulira postojanje zakona Republike Srbije i anulira pravni sistem koji ovde vazi, ma kakav da je.

a takav je da, automobili nije na LB rezimu i da nije dozvoljena voznja stranih auta domacim gradjanima.
dobar ili los sistem, zakoni, o tome neka druga tema.
Nisam ni rekao da strani pasos anulira bilo kakav zakon o uvozu kola.
Voznja i uvoz su dva razlicite stvari.
Ja mogu da vozim stranca ali nesmem da ga prodam ili da kupim stranca na teritoriji Srbije jer nesme da se trguje sa robom za koju nije placena carina a u tom slucaju je to carinski prekrsaj.




Nas nesretni clan je kupio auto na domace tablice koje je prodavac sam izradio kao i ostale pratece papire i to apsolutno nema veze sa temom ? strane table ? dvojno drzavljanstvo.
I iuto je oduzet zbog falsifikovanja dokumenata a ne zbog nepostovanja procedure.



mozda nisi detaljno ispratio, auto je oduzet jer nije legalno usao u zemlju, nema UCD za taj auto.
dokumenti koje je vlasnik tog auta imao nisu bili falsifikovani, izdati regularno od MUPa ( u Bgd).

upravo je rec o proceduri, odnosno nepostovanju iste pri uvozu.

da za auto postoji regularna UCD auto ne bi bio oduzet, odnosno bio bi vracen.

Mozda nisam detaljno ispratio temu al mi je prica poznata...
Tablice jesu izdate u BG, a proverom je utvrdjeno da :
1) saobracajna i tablice SD su home made, ili samo saobracajna a tablice prave al od nekog drugog auta, mozda cak isti tip i model, takozvani "blizanac".
2) saobracajna i tablice SD su orginalne ali su izdate na osnovu nekih FALSIFIKOVANIH dokumenata, ranije saobracajne ili UCD dokumentacije.

Uvoz tog auta niko nije ni zapoceo pa tako tvoja tvrdnja o nepostovanju procedure o uvozu nema osnova, ovo je cista prevara - prodaja stranca kao vozilo domacih tablica.

dintel011
10.11.2006, 15:26
to je tvoje uverenje za te ljude ili ne verujes da postoje zakoni o carini, procedura carinjena vozila, uvoza i ostala prateca zakonska regulativa.

pa nego zasto se oduzimaju vozila sa stranim tablicama od domacih gradjana, sta mislis ?

dvojno drzavljanstvo nije pravni osnov posedovanja stranog auta gradjanima Srbije. a pise jasno i glasno u zakonu o carini, uz konrkretna obrzlozenja.
sajt carine, FAQ (vec je bilo na CB prepisa, mrzi me da ponovo trazim zaista).[/quote]
Bilo bi lepo da navedes na osnovu cega su oduzeti automobili.
Razlog moze biti sverc,falsifikovanje...
Sigurno nije zato sto je "Pera Peric" imao CRO i SRB drzavljanstvo, pravu saobracajnu,tablice i osuguranje.!

dranix
10.11.2006, 21:23
Znas kako Sri. Meni je vecina stvari tako smesna da mi zaista ponekad dodje da se ustinem da ljudi misle da sam ozbiljan i pristojan. Verovatno je to razlog da kad su propisi u pitanju strogo vodim racuna sta radim da se ne bi uzaludno raspravljao sa nekim isto tako smesnim ljudima koji su uglavnom, da stvar bude gora, skoro UVEK u pravu. Nikad nisam racunao na veze i poznanstva mada sam ih uvek imao i ovde i tamo da bi mi to davalo pravo da se ponasam kurcevito a tek mi je to smesno. Jadan je taj ko zbog sopstvene gluposti treba da povlaci takve konce ma kako se to cinilo korisnim. Ja uopste i ne sumnjam da smo se nas dvojica razumeli. Ponekad je tesko objasniti svima da postoji nacin da se sve uradi prilicno glatko i legalno. Meni je to uvek bilo najlakse. I fala bogu, kuc kuc.... ;)