PDA

Pogledati punu verziju : Tecnost za kocnice



Strane : 1 2 3 [4]

zec
21.04.2005, 06:19
ulje cu da dobijem za dz pa zato mogu da uzmem vise :grin:
jos samo da nadjem nekog da to uradi.... ;)
auto je presao kod mene pre nekoliko dana ne verujem da je menjano ulje do sada a simptomi su bas ono propadanje kocnice o kojem je bilo reci. :(

Uros Piperski
15.06.2005, 15:08
Juce sam procitao na jednoj flasici dot5.1 ulja da pise koja je dry i wet boiling point. Sta to znaci? Ako dot 5.1 ne upija vodu, cemu sluzi wet boiling point?
(wet b.p. je bila oko 180, a dry 200+ stepeni)

Black Knight
17.06.2005, 01:47
pa logicnim razmisljajuci, naravno da ce prokljucati kad tad...e sad nisam siguran...ali mislim da je monogo tesko da u kocionom sis. temp dostigne 200C... znaci u cevovodu!( ? )

Uros Piperski
17.06.2005, 12:06
U cevovodu ne ali u kocionom cilindru mozda da.
Jasno je meni da ce prokljucati, ali otkuda wet i dry temperatura kljucanja kada ovo ulje navodno ne apsorbuje vlagu?

BOOST
17.06.2005, 12:20
Obicno 5.1 je apsorbent, DOT 5.1+ nije.
I sama cifra koju si naveo je dosta niska, sto ukazuje na kvalitet samog ulja :(

Uros Piperski
17.06.2005, 13:28
Ja sam mislio da postoje samo DOT 5.1 i DOT 5+ i da je to jedno te isto ulje, samo drugacija oznaka.
Znaci prava stvar je DOT 5.1+ ? I ono nece imati wet boiling point?
Koju temperaturu kljucanja da postavim kao minimum ako hocu dobro ulje?

BOOST
17.06.2005, 15:43
Bendix 5.1+ 265 stepeni suva tacka

Medjutim ima vise alternativa. Jedno od boljih ulja koje je sinteticko i DOT4 specificirano koristi SAAB kao fabricku alternativu.
U pitanju je Castrol Response.

Posle toga ima opcija koja je vise racing ali odgovara i za svakodnevnicu kao npr.

ATE Super Blue Racing

280/200 stepeni (suva/mokra)

zatim tu je i najbolje do sada ulje kad je u pitanju tachka klucanja i to je

Castrol SRF koje je zakon i ultimatno race ulje 310/270 ;)

http://www.raceshopper.com/brake_fluid.shtml

Srdjan
20.06.2005, 12:49
A sto onda ne koristis Castrol SRF? Ima neka caka?

BOOST
20.06.2005, 14:57
CENA

veljko
22.08.2008, 15:21
feniks
steta da ostane jako daleko ova tema
a bilo bi idealno kad bi postala lepljiva

panzer75
23.08.2008, 00:01
Kod mene se desava cudna situacija. Naime promenjena su sva 4 diska i sve plocice. Pre nekoliko dana je promenjeno i ulje u sistemu. Auto bez problema prolazi tehnicki, po merenju ima maltene kocenje kao novi auto. E sta onda ne valja - papucicu kocnice bez problema i sa veoma malim otporom mogu da pritisnem do poda. Auto koci veoma dobro, ali kad nagazim kocnicu do kraja ne desava se da tockovi blokiraju, tj. da zaskripe gume ! ABS se ukljuci i to se cuje i oseti ali ovo se sve desava dok se ABS ne ukljuci. Znaci papucica stisnuta do kraja ali gume se uopste ne cuju, tockovi ne blokiraju. Uspori auto naglo i zaustavi se ali tockovi se okrecu do samog zaustavljanja, bez ukljucivanja ABS-a. Naravno ABS se pali kad treba, on radi ok. Na poslu sam uzeo novu Astru - kocnica na mali dodir kida i gume samo skripe. Uzmem onda Astru Classic, ista prica. Onda novu Vectru - takodje koci i tockovi se zaustavljaju u mestu, gume samo piste.
Meni jedino pada na pamet da onda mozda glavni kocioni cilindar ne valja, ne znam sta jos moze uticaja da ima na to?

dranix
23.08.2008, 09:17
Nije ti odzracen sistem. Kod ABS-a se to radi "malo" drugacije.
Ko je radio zamenu diskova i tecnosti?
Uglavnom, papucica MORA da bude relativno tvrda.
Osetio si kako je to kod drugih automobila. E, slicno tako MORA da bude kao i sam efekat kocenja.
ABS kad se aktivira osecas tacno i jasno udarce kako prekida. Nije prijatan osecaj ali je zato efikasan efekat.
Auto NE SME kilavo da koci vec veoma brutalno kad se naglo stisne papucica.
Ko tebe ni vremenski to ne valja. Dok tebi potone noga do poda vec si IZGUBIO vreme.
Sredjuj to pod hitno. Racunaj sa tim da sada slabije koci jer je sve jos uvek novo ali posto su i plocice ali i diskovi novi naleganje traje znatno krace nego da su diskovi stari a samo plocice nove.

panzer75
23.08.2008, 20:42
Pazi ,diskovi i plocice su zamenjeni pre vise od 6 meseci, tako da su do sada sigurno nalegli kako treba. ABS mi radi savrseno i bez problema, cak je i osetljiviji nego sto se meni svidja :), hocu da ti kazem da mi je veoma poznat efekat ABS-a.
Kociono ulje je menjano proslog vikenda ali ne verujem da njemu treba vreme da "legne"...ili treba?
Po Autodati u moju Vectru ide 0,4L ulja, ja sam kupio kanticu od 0,5L i jos jednu od 0,25L za svaki slucaj. Posle menjanja ostalo je mozda pola ove manje kantice, znaci majstor je potrosio oko 0,6L tecnosti. Pretpostavljam da je odzracivenjem sistema ispustio toliko ulja....

Meni samo nije jasno kako na tehnickom prodje bez problema, a u toku voznje tako kilavo koci? I kako papucica tako lako moze da se pritisne do poda?

dranix
24.08.2008, 07:39
Pa kazem ti. NIJE ODZRACEN sistem. Tecnost ne treba da "leze".
Ti najbolje znas kako je bilo pre zamene kocione tecnosti.
Sada MORA da bude ili tako ili da je papucica tvrdja i nikako drugacije.
Da ti objasnim u cemu je fora ako vec ne kapiras a pisano je ovde.
Kad je papucica mekana znaci da pritiskom sabijas gas (vazduh) u sistemu koji je stisljiv. Za tecnost se kaze da nije stisljiva i cim stisnes papucicu odmah imas reakciju tj. momentalno koci cim pipnes.
Sta se sada desava ustvari kod tebe? Pa nema dovoljno vazduha jos uvek pa zato i koci ako bi bilo vise vazduha ti bi ga sabio koliko bi mogao dok ne dodje papucica do poda i ako do tada ne bi krenula i tecnost ne bi imao kocenje ili bi bilo jako slabo.
SREDI TO POD HITNO. Vozis OPASNO neispravan auto.
Nikad vise nemoj ici kod istog majstora ako je pustio da mu takav auto izadje iz garaze. On mora da nije normalan.

panzer75
24.08.2008, 09:41
Na koju foru onda prodje tehnicki bez ikakvog problema?

veljko
24.08.2008, 10:06
pa i vazduh je kao i kociona tecnost- fluid, tj. nestisljiva materija - ali drugih svojstava , nema kombinacije vazduh i ulje u istoj komori, nesto tu ne valja

ali problem nastaje kad taj vazduh dodje do diska - tj klipa
onda u vremenu stiskanja papucice ti vrsis pritisak na tecnost
ali posto je vazduh na kraju
potrebno je prvo pomeris vazduh, da bi dosla tecnost do klipa
i tada je vec papucica propala
a zavisi od kolicine vazduha, o tome i ovisi koliko puta moras stusnuti papucicu da bi kocnica proradila

a na tehnickom se desilo da je vazduh na sredini
i tada radi samo je kao malo mekse, zbog strujanja vazduha kroz tecnost

onako laiciki
to je tu negde objasnjeno

panzer75
24.08.2008, 15:43
Pa ovaj majstor kad mi je menjao kociono ulje on je valjda ispustio sav vazduh, bar je tako trebalo.
E sad, posto je kocnica tako mekana bila i pre menjanja ulja znaci da postoji jos neka caka, sto rece dranix kod sistema sa ABS-om je malo drugacije.
Kapiram onda da se vazduh kod auta sa ABS-om ne izbacuje kao kod automobila bez ABS-a, jel sam dobro razumeo ?

TECA
24.08.2008, 17:09
Da li je moguce odviti srafe za ozracivanje na sva 4 tocka?Dodju s tim problemom kod mene i kazu"ma sve smo radili a kocnica niska".Na vec prethodno postavljeno pitanje u najvecem broju slucajeva odgovore:Ma sve rade samo je jedna zakinuta ili je nismo mogli odviti :lool:

dragan.marinkovic
02.09.2008, 10:35
http://www.postimage.org/gxBvfR9.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=gxBvfR9)
Prije stotinjak kilometara sam mijenjao prednje kocione ploce nakon predjenih 90.000 km. Prvi sam vlasnik ovog auta i kupio sam ga novog - dzip Hyndai Santa Fe. kako je auto u besprekornom stanju, takvi su bilii diskovi, pa je ovlasteni serviser samo "ravnao" diskove (masinski). Nakon izmjene, kocnica odlicno radi - koci, ali je potreban, cini mi se mnogo jaci stisak papucice. Takodje, prag "hvatanja" papucice je osjetno nizi nego prije (kad su bile fabricke komponente). Treba dodati i to, da sam nakon izmjene probavao naglo kocenje, i kao da ABS ima odlozeno dejstvo nego ranije, odnosno, nije vise onako osjetljiv na anomalije na kolovozu prilikom naglog kocenja.
Reagovao sam kod servisera, receno mi je da dijelovi treba da legnu i da je to samo "prividan" osjecaj da je papuca kocnice niza jer prilikom inicijalnog (citaj: i najmanjeg) dodira ploce sa diskom, ne dolazi do maksimalnog ucinka jer su plocice nove - to bi znacilo da one na disk nalijezu u istoj tacki kao i prije, samo sto ne blokiraju disk istom povrsinom kao ranije jer "nisu legle".
To je moje iskustvo, zanimljiva je konstatacija jednog od posjetilaca da se odzracivanje kod vozila sa ABS razlikuje od onih koji isti nemaju?! Ljubazno bi molio da nam opise u cemu je razlika, mozda to ovi serviseri ne znaju.

Dudu
11.06.2012, 11:58
Doslo je vreme za promenu kocione tecnosti, pa mi treba odgovarajuce kociono ulje.
U VW specifikaciji za mog golfa (1986. god) pise da mora imati FMVSS 116 DOT4 standard.

Moze li mi neko preporuciti neko od tih ulja ?

nikaragva
11.06.2012, 12:38
pa i vazduh je kao i kociona tecnost- fluid, tj. nestisljiva materija - ali drugih svojstava

Ne bih rekao da je vazduh nestisljiv, inace bi nam gume bile barem duplo vece zapremine, ako uzmemo da ih duvamo na 2 bara i da je napolju 1bar :)

b_samardzic
11.06.2012, 16:49
Haha pomesao si apsolutni i relativni pritisak. Ako kazes da je napolju 1 bar onda je u gumi 3 bara apsolutnog pritiska. Inace se atmosferski pritisak uzima za referentni pritisak pa se racuna da je to nulti pritisak, zato je u gumi 2 bara.

nikaragva
11.06.2012, 17:58
Pa apsolutni pritisak je zbir atmosferskog i onoga sto meri instrument - relativnog?
Tako da je apsolutni pritisak u gumama 3 bara, a relativni 2 bara. To je ono sto ja znam iz fizike, davno je bilo :)

Hteo sam da kazem da taj vazdug sto je u gumama kada bi neko "iskljucio" stisljivost, bi se prilicno povecao u odnosu na sadasnju zapreminu :)

Srdjan
11.06.2012, 21:49
Doslo je vreme za promenu kocione tecnosti, pa mi treba odgovarajuce kociono ulje.
U VW specifikaciji za mog golfa (1986. god) pise da mora imati FMVSS 116 DOT4 standard.

Moze li mi neko preporuciti neko od tih ulja ?
Bukvalno bilo koje DOT 4 koje nadjes u radnjama delova. Sad nesto da juris posebno za auto star 26 godina i nema nekog smisla. Ionako ako nikad nisi menjao postoji mogucnost da ces morati da menjas kocione cilindre zato sto ce da procure.