PDA

Pogledati punu verziju : Kvacilo (pre)visoko hvata...


Stalan posao preko interneta

Strane : [1] 2

Marko001
11.04.2007, 12:33
Kvacilo mi vrlo visoko hvata,tako da mi se desava da povremeno "cimnem" kao pocetnik, jer nemam strpljenja da lagano otpustim svaki put nogu sa kvacila... a i iritira me. navikao sam i na svim automobilima do sad mi je kvacilo bas nisko hvatalo... tako da imam naviku da pritisnem papucicu bas do poda i onda treba maltene 10 cm da podignem nogu da bih dosao do mesta gde "hvata"... :mad: nije ni cudo sto nekad nemam strpljenja da to uradim lagano i kako valja.

Sta treba uraditi kako bi nisko hvatalo, zategnuti sajlu kvacila??

Bio sam rekao majstoru da to uradi ali mi on rece da je kao bolje kad visoko hvata, kao duze traje lamela (ili tako nesto mi rece...) ima li istine u tome ili covek lupeta gluposti? :mad:

cak i da je istina da je ovako "bolje" ja za to nemam zivaca i sledeci put cu insistirati da mi ga namesti da nisko hvata i kraj price... :twisted:

cant_decide_what_to_drive
11.04.2007, 12:51
Što više hvata, to bolje. I po lamelu (više odvaja), a i brže se menjaju brzine. Ne diraj ništa, navi?i ?eš se. Za po?etak, ne moraš da stiskaš sasvim do kraja kva?ilo.

Marko001
11.04.2007, 13:23
Znaci majstor je ipak u pravu... ali ja na ovo ne znam da li cu moci da se naviknem kad vec mesecima nisam.

kako se bre brze menjaju brzine? meni je bas obrnuto, ovako sporije menjam brzine jer dok ja zakujem papucicu po navici do poda pa dok pustam nazad 10-ak cm, prodje vise vremena nego da mi kvacilo nisko hvata... :mad:a bas da ne pritisnem papucicu do kraja, nemam taj obicaj a i ne bih da se s****m pa da premalo pritisnem...

uostalom zar nije "sportskije" kad kvacilo nisko hvata upravo jer tako brze ide menjanje brzina? :dugokosi:

ne znam, meni ovo nikako ne odgovara, cak i da skracujem vek lameli ko je ****, a i valjda niej toliko drasticno skracivanje,ovako se samo nerviram... :mad: narocito kad zurim negde, kad sam nervozan ili dekoncentrisan, e onda... :mad:

Bane R
11.04.2007, 13:45
Najbolje ti je da nađeš uputstvo od auta i da tamo vidiš kako je fabrika propisala u kojoj zoni treba da "hvata" koliko ima praznog hoda i da po tome našteluješ sajlu (papučicu) kvačila...

Marko001
11.04.2007, 13:56
Nazalost nemam uputstvo... :mad:

Bane R
11.04.2007, 13:59
Pre svega napiši model, godište, motor automobila... možda neko ima ovde, pa će da ti pročita.

Potraži na internetu, možda ima negde da se skine...

Bori se čoveče :mrgreen:

Marko001
11.04.2007, 14:32
Omega b 2.0...

Ma radi se o tome sto bih ja voleo da se kvacilo podesi "sportski nisko" kako meni odgovara, a ne kako odgovara automobilu :lool:

Ali se pitam da li cu time mnogo smanjiti vek lameli... :roll:

naravno voleo bih da nadjem i podatak sta kaze fabrika...

monkey
11.04.2007, 17:28
slican problem sam imao ja u signumu. kvacilo hvata na kraju, zadnjih 2 cm. naviknut ces se, i kasnije ce ti biti sasvim normalno. a sta se tice brzine izmjena brzina (bas ljepo zvuci :lool: ) mislim da je isto, jer ne trebas stiskat kvacilo do dole, nego do pola pa nazad. iskreno neznam zasto tako steluju kvacila, valjda zbog udobnosti?!? na zafiri koja ima isti motor je kvacilo klasicno, tvrdo i odmah hvata

Durango
11.04.2007, 19:34
Zar ta Omega nema hidraulicno kvacilo?

Marko001
11.04.2007, 20:31
Nemam pojma kakvo ima znam samo da visoko hvata mamicu mu... :lool:

GT
11.04.2007, 20:39
Po nekom "pravilu" trebalo bi da hvata na sredini i dok sam vozio Yuga uvek sam sebi to sam radio, namestim kako mi odgovara! Ako je Omega B trebalo bi da bude hidraulicno, a ako je tako visoko onda je lamela pri kraju, opet po nekom "pravilu"...

greywiendog
11.04.2007, 20:40
Zar ta Omega nema hidraulicno kvacilo?

Hidraulicno 100%
Ja sam isto mislio da je meni "popustila" sajla na astri G (a ustvari nemam sajlu nego hidraulicno kvacilo) kad ono ja osta' bez kvacila (curilo ulje postepeno i na kraju sve iscurilo) ...danas u servisu 300 evrica popravka :mad: :mad: :mad:

http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=14769

Hermes
11.04.2007, 21:16
Nije tacno da je ispravno ono kvacilo koje hvata na kraju, trebalo bi da je nisko ili na sredini, sto zavisi od stepena istrosenosti korpe i lamele. Kad tim delovima dodje kraj, pedala kvacila se podize i nemoguce je nastelovati da kvacilo opet bude nisko.
Kad je kvacilo ispravno, moze se nastelovati da bude i nisko i visoko, po zelji, kom je kako lakse i kako je navikao.
P.S. Mnogi vozaci drze u voznji nogu blago pritisnutu na pedalu kvacila, pa ako visoko hvata, onda brzo strada lamela

Marko001
11.04.2007, 21:26
Ja ne drzim nogu stalno na kvacilu nego pored ;)

A da li moze i hidraulicno da se steluje i kako? :roll: Ja sam dugo vozio starije automobile koji imaju sajlu kvacila, ovo mi je prvi auto sa hidraulicnim pa nisam bas upucen... :mad:

greywiendog
11.04.2007, 22:18
Da li moze da se steluje, ne znam ali znam da je mnogo skuplje za odrzavanje od klasicnog sa sajlom (logicno) evo ti link sa objasnjenjem sta je hidraulicno kvacilo http://auto.web1000.com/spojnica_2.htm

miura
11.04.2007, 22:44
Pardon, greywiendog!

Nije u pitanju vrsta kva?ila kao prenosa snage ve? sistem odvajanja lamele koji ide preko hidraulike , umesto verzije sa sajlom.
Obi?no postoje dva cilindra (sli?na recimo glavnom ko?ionom cilindru) u sistemu.

Na mnogim autima kva?ilo je samošteluju?e pa ako je pedala visoko... bojim se da je lameli blizu kraj.
Kad sam pazario Escorta 4, pedala mu je hvatala pri samom vrhu a "majstor" re?e "Tako je to kod Forda, samo vozi...". Posle par meseci ostao sam bez lamele a posle zamene sam potpisivao ( :mrgreen: , bio je diesel) par dana dok se nisam navikao (hvatala na 3 cm od patosa).

Marko001
11.04.2007, 22:49
E to ja volim, na 3 cm od patosa :applause: :applause:

a ne ko sad pri samom vrhu :mad:

greywiendog
11.04.2007, 23:41
Da, znam da ima glavni i sekundarni cilindar (tu mi je procurilo pa sam ostao bez kvacila) ;)

prolupator
11.04.2007, 23:58
Hidraulicno kvacilo se ne podesava, ono se "samo" podesi prema istrosenosti korpe, lamele i pritisku ulja u sistemu, pod uslovom da ga ima koliko treba...
Sistem na sajlu se moze podesavati po zelji.

Marko001
12.04.2007, 00:36
I sta sad ja treba da zakljucim, da mi je lamela pri kraju?? :mad: :?

A kako onda kod Miure na Escortu IV nije moglo da se podesava... ? :roll:

greywiendog
12.04.2007, 00:45
Sto rece skoro neko, ubaci u cetvrtu i probaj da krenes, ako se ugasi dobra ti je lamela, ako se ne ugasi nije

prolupator
12.04.2007, 01:43
@Marko: Mozda ti je samo sajla otisla (ako imas sajlu)?
Mom poznaniku je na Meganu mk.1 otisla sajla, zapravo se samo malo izduzila dok je sve ostalo potroseno oko 10% i to sve na preko 200K km.
Samo je sajla zeznuta i mora original, a nije jefitna i ne moze (nije pametno) da se pravi.

Svaka sajla moze da se podesava i svaka je podlozna istezanju. Jedino ako kacenje same sajle nije tako izvedeno da bas ne moze?! E, to bi morala biti mnooogo precizno proizvedena sajla...

greywiendog
12.04.2007, 01:50
On ima Omegu B a ona nema sajlu nego hidraulicno kvacilo....... ;)

sw.brick
12.04.2007, 18:09
hidrauliko kva?ilo se obi?no ne podešava, tj automatsko je podešavanje.
takodje, mnogo je jeftinije od mehani?kog sa sajlom. nema potrošnih delova, nema troška održavanja dok traje auto.
(ima nekih auta gde je fabri?ki konstrukciono loše napravljen taj sklop pa ?esto crkava, takve izuzetke ne ra?unam).

nisi naveo koliko km iza sebe ima to kva?ilo, kada predješ 250,000-350,000km postaje potrebno da se zameni lamela i/ ili korpa jer se istroši habaju?i sloj.

tada pedala "krene" na gore, tj mehanizam samoregulacije kva?ila pokušava da kompenzuje pove?ani zazor lamele tako da "podiže" pedalu.

tada je obi?no ve? blizu granice da se vozi na nitnama a to zna?i i neposredno pred raspad lamele i havariju sklopa.
može se desiti i da se slomi, iskrivi, razglavi ležište viljuške pa bude sli?an/ isti efekat iako je lamela dobra.

pošto je zadnji pogon i menja? stoji uzdužno, vrlo verovatno postoji servisni otvor na zvonu menja?a gde se može bez demontaže proveriti kroz taj otvor stanje lamele, korpe i viljuške bez demontaže i?ega.
jedna od tipi?nih zgodnih stvari kod konstrukcija sa zadnjim pogonom.

treba ti dobro svetlo i kanal, pregledom se dosta toga vidi o stanju.

sasvim je mogu?e da je unutra još originalna lamela, podosta km pa je i normalno da je stiglo vreme za prvu intervenciju na kva?ilu.

RANK
12.04.2007, 19:10
@grey
"Da li moze da se steluje, ne znam ali znam da je mnogo skuplje za odrzavanje od klasicnog sa sajlom (logicno) evo ti link sa objasnjenjem sta je hidraulicno kvacilo"

Da ti nisi pomesao neke stvari?Ovde se govori o hidraulicnom kvacilu u automatskom menjacu, a ti imas manuelni menjac sa klasicnim kvacilom na koje se umesto sajlom deluje hidraulicnim putem.Ne znam cenu za sek.cilindar za opel, ali za moj daewoo je 17 EUR komplet sekundarni cilindar, tako da ni za druga vozila iz GM grupe ne bi trebala biti nesto drasticno razlicita cena.

RANK
12.04.2007, 19:13
@prolupator
"Hidraulicno kvacilo se ne podesava, ono se "samo" podesi prema istrosenosti korpe, lamele i pritisku ulja u sistemu, pod uslovom da ga ima koliko treba...
Sistem na sajlu se moze podesavati po zelji."

Itekako se podesava i na tvojoj (i mojoj) Nubiri. Na pedali kvacila se nalazi sraf za pocetno podesavanje polozaja pedale kada se menja lamela, a onda se dalje samo podesava na tu visinu tokom eksploatacije.

Marko001
12.04.2007, 19:35
Znaci ipak ce moci da se namesti da hvata na 3 cm od poda, jeee :applause: :applause: :mrgreen:

monkey
12.04.2007, 23:25
ma meni hvata visoko od samog pocetka, sada ima 38k km i hvata visoko. nemoguce da se u tako kratkom roku lamela istrosila, makar uvijek drzim nogu laaaagano na kvacilu, ali sigurno ne dovoljno da bi imalo odvojilo...

prolupator
13.04.2007, 15:20
Ovo drugo :mrgreen:

overspeed
13.04.2007, 16:58
Ovo trece... :lool: