PDA

Pogledati punu verziju : PEUGEOT 307 HDI 2004 110 KS - FAP filter !?



Strane : [1] 2 3

click
14.03.2008, 14:31
Molim one koje imaju iskustva sa Pug-om 307 da mi pomognu. Auto nije moj, godiste je 2004, hDi sa 110 ks. Ovi u Veranu tvrde da ima FAP filter, ja mislim da nema jer je Euro 3 i da nesto hoce da ulove u mutnom. Mislim da je tek dvolitras sa 136 ks imao FAP. Da li neko ima neka saznanja? Gde bi se uopste nalazio, ja ga nisam video nigde ispod haube, jer koliko ja znam, i aditiv mora negde da se sipa, a tako nesto nisam video.. Svaka pomoc i predlog dobrodosli..

gordi014
14.03.2008, 23:11
Model 1.6 HDi 110 KS ima FAP kao i 2.0 HDI 107 KS, ne znam na koji si mislio od ova dva !?
Filter čestica se nalazi posle pretkatalizatora, znači gledajući iz smera izduvne grane prvo ide pretkatalizator pa filter čestica.. pa izduvni lonac :lool: Pogledaj ovde kako to izgleda: PSA PEUGEOT CITROËN Particulate Filter (http://www.psa-peugeot-citroen.com/modules/fap/fap_en.pdf)
Rezervoar za aditiv je u rezervoaru dizel-goriva zajedno sa brizgaljkom i regulatorom. Inače, na svakih 80.000 km filter mora da se zameni. To se obavlja u okviru redovnog održavanja. Troškovi za aditiv iznose oko 100€. Kada je prazan rezervoar za aditiv, uključuje se upozorenje. Sistem prijavljuje da treba "očistiti filter goriva". Ukoliko ignorišete signal, filter čestica će se zapušiti, motor onda prelazi na pomoćni režim rada. Vožnja do servisa je još uvek moguća, ali uz smanjenu snagu.

Na ovoj stranici možete pogledati kako FAP radi: How does the FAP® (DPFS) work (http://www.psa-peugeot-citroen.com/modules/fap/anglais/index.html)


2000. Peugeot 607 – prvi dizel HDi s FAP-om
2003. Lansiran RC Cup s dizel HDi motorom s FAP-om
2005. Proizveden milioniti Peugeot s FAP-om

gordi014
15.03.2008, 17:10
Anti Pollution Fault (fap Filter)

--------------------------------------------------------------------------------

The PSA group FAP filter uses a special particulate fluid, (VERY toxic, and potentially carcinogenic!),there are 2 types, which one you need depends on the build code of your vehicle, (check with your dealer), they are similarly priced at approx. £19-£30 per litre! remember that if you decide to fill the tank yourself, you still need a dealer to plug the diagnostic computer into your car to tell the ECU the tank has been filled, thats why warning lights are staying on even after filling up the fluid, basically Peugeot have got you either way! even if you fill the tank yourself, and get it re-programmed on 'Diag', the car will still has to be 're-generated', this means the diagnostic computer will run the car at high revs to clean out the filter then again, you can do this yourself by thrashing the car on the motorway at a steady 70mph for 10 mins or so staying in 5th or 6th gear, If for any reason you go below 70 doing this you will need te start the process again.If after all that the "Unblock diesel filter",warning is still on you can bet the dealer will say you need a new filter. Some people have removed the filter, (some split from the CAT, some are all one piece, If yours is one piece i suggest you leave it to a dealer), and cleaning it with various detergents/steam cleaners before replacing it, and guess what? It has been fine ever since! if you buy a replacement FAP filter from a dealer, dont be surprised to find what resembles a old one PSA just overhaul them then sell them on again, I do not know what they do,they just resemble a part from a scrappy! (maybe they use the detergent/steam cleaner method!). So a bit of DIY could well save you a small fortune. REMEMBER THIS IS NOT PSA APPROVED AND COULD INVALIDATE YOUR WARRANTY.
__________________

gordi014
15.03.2008, 17:18
http://www.postimage.org/aVPj8Xi.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=aVPj8Xi)


Grupa PSA Peugeot Citroen proizvela je 500.000. vozilo opremljeno filterom za čestice od početka komercijalizacije Peugeota 607 2.2 HDI, prvog automobila u koji je u maju 2000. ugrađen FAP, koji je tada imao svetsku premijeru.
Sistem filtera za čestice promovisan je u aprilu 1999. godine, a prvo se ugrađivao u Peugeot 607, pa u Citroen C5, zatim u Peugeot 406, 307, 807 i Citroen C8.
Uvođenjem u upotrebu FAP filtera dogodilo se prvi put u istoriji automobila, da izduvni gasovi vozila koja koriste dizel gorivo sadrže neznatne količine čestica koje zagađuju okolinu.
Ovakav napredak omogućio je da dizel gorivo pored svojih poznatih karakteristika kao što su manja potrošnja goriva i neznatna emisija CO2, postigne i izuzetne performanse po pitanju emisije štetnih supstanci, koja je mnogo manja od važećih Euro standarda. Sada je šest modela iz game Peugeot i Citroen opremljeno filterom za čestice. Za dve godine taj broj trebalo bi da se poveća na jedanaest, a količina proizvedenih automobila sa ugrađenim FAP filterom treba do dostigne milion.
Na razvoju i unapređivanju ovih filtera permanentno se radi. Dok su prve generacije filtera za čestice morale da se održavaju na 80.000 kilometara, stručnjaci koji rade na razvoju pronašli su novembra prošle godine rešenje koje pomera interval održavanja, zavisno od verzije i zahvaljujući novom aditivu do 120.000 kilometara.
U 2004. godini PSA treba da plasira filter za čestice koji ne zahteva održavanje, to se postiglo razvojem potpuno nove arhitekture filtera nazvane "oktaedar", prema geometriji ulaznih kanala filtera.

Sigtran
06.04.2008, 15:09
Ja imam baš taj pug, i IMA FAP filter. Nalazi se ispod auta, negde u predelu srednjeg auspuha. Rezervoarčić za aditiv je bliže zadnjem desnom točku, i ne sipaš ga ti nego serviser, jer mora i odgovarajuću ECU da se resetuje (jer ne postoji senzor nivoa istog, barem ne u 307-mici).

Inače 2.0HDI motori od 90KS nemaju FAP, svi od 107KS 79KW imaju (izuzeci su neke varijante od 109-110ks - 80-80.9kw do 2003-će), a svi od 136KS imaju FAP.

mishkom
06.04.2008, 15:17
Ja imam od 90i srecan sam sto imam ;)

IZ RAZLOGA sto litar ulja za FAP filter kosta 60-65e, a staje 4lvaljda, a jos vise za 2.2 ;)

Sigtran
06.04.2008, 15:28
Ja imam od 90i srecan sam sto imam ;)

IZ RAZLOGA sto litar ulja za FAP filter kosta 60-65e, a staje 4lvaljda, a jos vise za 2.2 ;)

3l aditiva (ne ulja) koliko ide u ovaj model (paziti, jer u modele do početka 2004-te ide 4.5l, i aditiv nije isti) bi trebalo da košta oko 120-130e, i puni se na svakih 80000km. Nije to baš toliko puno, pa samo gorivo za tih 80000km platiš u proseku 6-7000e, a ovamo se škrtariš za 130e... nije to kraj sveta pobogu.

Šteta što kod nas, za razliku od većine zapadnoevropskih zemalja, nema nikakvog popusta prilikom registracije/poreza zbog toga što si "zeleniji". Doći će i to kod nas uskoro valjda...

A FAP filter možeš i sam da očistiš:
http://wbsatwestmount.blogspot.com/2007 ... ilter.html (http://wbsatwestmount.blogspot.com/2007/09/diy-fix-blocked-particulate-filter.html)

P.S. Veruj mi 107ks vs 90ks na težinu od 1300kg je VELIKA razlika. Probao oba i bez trunke dileme kupio ovaj jači.

mishkom
06.04.2008, 22:50
Veruj mi 107ks vs 90ks na težinu od 1300kg je VELIKA razlika. Probao oba i bez trunke dileme kupio ovaj jači.

Tu je chip ;) Nakon njega postaje jaci od 110 :mrgreen:

Sigtran
07.04.2008, 07:54
Pa i za mene ima chip... 136KS i 296Nm., biće urađeno za koju nedelju, čim dođe sledeća plata ;)

bugarin
14.09.2008, 22:07
FAP filter ili filter cestica,sto se tice zamene ne verujem jer on opominje na malu kolicinu tecnosti ali je jos uvek ima tako da samo treba da se dolije i po mogucstvu auto provoza malo brze van grada da bi stvorio dovoljnu temperaturu da spali nagomilane cestice i to bi bilo to.

miflaaa
14.09.2008, 22:44
pa daj boze , ali on pise da mu je nekoliko dana pisalo da fali tecnosti u filteru,a od juce nece da ide preko 3000 obrtaja. to je odmah trebao da dolije,a i inace se dolivas vremena na vreme , ne znam tacno na koliko hiljada km.

Milan.87
15.09.2008, 15:59
Kao sto je neko gore rekao nestalo ti je tecnosti koj ide u fap filter. Doliva se koliko se secam kod zadnjeg levog tocka.
Litar orginalne tecnosti je skup, ali mozes sipati tecnost koja ide u kamione Euro4 i Euro5. Ima da se kupi na skoro svim pumpama i daleko je jeftinija od orgonalne.

gordi014
15.09.2008, 22:54
Pisanje velikim slovima na forumu se tretira kao vikanje!

Pre otvaranja novih tema proverite ako je takva tema već negde na forumu otvorena. Najjednostavnije je to napraviti korišćenjem opcije "Traži", već je bilo reči o ovom problemu u ovim temama, iste ili slične problematike:

PEUGEOT 406 2.2 HDi 98 KW - FAP filter (http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=27191)
PEUGEOT 307 HDI 2004 110 KS - FAP filter (http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=25196)

Kod otvaranja novog "topica" pokušajte što jasnije u naslovu "topica" napisati koja je tema, tj. nemojte da naslovi budu tipa „Pomoć“, “kako zameniti ovo“, i slično, nego npr. „Kako zameniti zvučnik na 206“

bugarin
16.09.2008, 22:04
Koliko sam upoznat sa tom temom mislim da ne mozes sam da sipas aditiv vec to mora u nekom servisu da odradis.

dachakg
23.11.2008, 21:46
Ima li Peugeot 307 1.4 HDI FAP filter?

Sigtran
24.11.2008, 20:47
Ima li Peugeot 307 1.4 HDI FAP filter?

NEMA. Imaju ga samo 1.6HDI 110ks, 2.0HDI 107(110)KS i 136KS.

dachakg
24.11.2008, 21:12
Uf,vec mi je lakse!!! 1.4HDI ZAKON!

maliomladinac
10.12.2008, 15:54
Nista strasno sto nece preko 3000rpm,samo ti je nestalo tecnosti tj aditiva. Idi u Vitro Group i kupi 4.5l aditiva sa sve opremom za dolivanje za 16.000din! Mozes i sam da dolijes ali treba ti dizalica jer auto mora da bude na visini. Nije preporucljivo sipati aditive od kamiona jer nisu ni slicni. Vise majstora mi je to reklo. Ako hoces imam ja majstora sa dijagnostikom koji ce ti posle dolivanja resetovati bord comp, i sve to za 3000din...Javi se na pp ako nisi resio problem

BioSQUAD
10.12.2008, 18:50
A kako moze da se proveri jel sve OK sa FAP filterom i aditivom?

maliomladinac
10.12.2008, 19:02
Fap filter moze lako da se otvori i pogleda u njegove kanale da li su zacepljeni ili ne,a da se proveri da li ima dovoljno aditiva treba opet da se dize auto i skida poseban rezervoar u kome on stoji i od prilike da se odredi koliko ga ima...Od prilike 4L aditiva staju u svaki pezo i traju po od prilike 180.000km. Kad se dolije aditiv bord comp mora da se restartuje da bi nastavio da broji kilometrazu jer on tako zna koliko aditiva ima. U sustini fap filter se cisti na nekih 200.000km cisto radi preventive,da se nedesi ono sto i meni na 807-ici ali retko ko u srbiji zna to da radi.

maliomladinac
10.12.2008, 19:04
U slucaju da dodje do potpunog zacepljenja FAP filtera kao u mom slucaju onda pocinju da izbijaju dihtunzi a ako se ODMAH to nepopravi onda dolazi do krivljenja izduvne grane kao i do dolazenja cestica u turbinu,jer je filter zacepljen pa one izbijaju gde stignu...To nije stvar za zezanje. Moze ozbiljno da osteti auto ako se ne odrzava redovno.

Sigtran
10.12.2008, 22:27
Sva sreća pa postoji senzor pritiska pre i posle FAP-a, pomoću koga kompjuter može da shvati da FAP blokiran i izbaci poruku "unblock diesel filter" i pritom ograniči motor na 2500rpm, što je obično dovoljno da vlasnik shvati da je stvar ozbiljna i otera auto u servis...

Ukoliko se auto održava po planu održavanja ovo se verovatno nikad neće desiti, ali može lako ako je bivši vlasnik bio bezobrazan i planirajući da će uskoro prodati auto nije uložio 150-200e u dolivanje aditiva već je samo "resetovao kompjuter", a vama namerno uvalio kosku za koju ćete saznati posle samo par stotina ili u najboljem slučaju hiljadu-dve kilometara u obliku gore navedene poruke... :(

maliomladinac
10.12.2008, 22:55
Ja sam imao problema sa FAP-om jer mi je auto chipovao predhodbni vlasnik i nista nije fabricko samim tim zahteva posebnu paznju. Auto od 1.8 tona ide kao da ima 800 kilograma... Zavisi da li je nesto cackano oko bord comp-a. Dobro si napisao to za unblock diesel filter samo sto se meni to nije pojavljivalo jer je error log iskljucen bio na mom autu... :roll:

blue devils
16.01.2009, 15:34
E ovako imam problem,a to ej da mi je riknula pumpa i rezervoar za aditiv na peugeotu !!!

Moze li mi ko reci kolika je cena tih delova i gde se mogu naci u Srbiji ili BiH ???
Ovdeu mom servisu mi traze za to sve da mi promene oko 500E!! da li je to mnogo i da li se moze gde ti delovi naci jeftinije ?!?!?

Unapred havala za sve odgovore!!! ;)

maliomladinac
16.01.2009, 18:25
Za pumpu ti ne znam reci ali aditiv imas da uzmes u Vitro Grupu za 16.000din 4.5L sa svom opremom za sipanje.

zoranbg
17.01.2009, 13:15
znam da tju u najmanju ruku da ispadnem smeshan ..
ali moram da pitam.
jel se vas dvojica zezate sa tim ciframa ?
kaka je to technost koja koshta 16 000 dinara ? ..
ili ta posuda sa nekom pumpom koja koshta 500 evra..

maliomladinac
17.01.2009, 13:33
Ista tecnost koja u Veranu kosta oko 500e kosta 200e u Vitro Grupu. Trazis aditiv za FAP filter za C8. Na ambalazi imas znakove Peigeot-a i Citroen-a. Identicna je tecnost,potvrdilo mi je to vise servisa. To ti je posebna vrsta nafte koja kad se pomeri otvaranje ventila menja izduvne gasove tj njihovu temperaturu na nekih 550-600 stepeni celzijusa. Ta posuda ti se nalazi ispod automobila, blizu rezervoara za gorivo i svaki put kad sipas gorivo u auto on dolije malo tog aditiva u rezervoar radi regeneracije FAP filtera. U 807 staje knap 4 litre i to traje oko 180.000 km. Nadam se da sam dobro objasnio...

dachshulz
14.05.2009, 07:45
Drage kolege,

moram da vratim ovu temu sa filterom opet u vrh. Juce sam oterao auto sa problemom antipolution faults i ESP/ASR ne radi kod majstora. Odmah sam mu skrenuo paznju na FAP filter a on kaze da je to jedan deo zablude kod ovih masina. Kaze: "Ocisticu ti EGR (eger) filter, eventualno ga zameniti polovnim, zameniti vakum pumpu jer ona pusta ulje i zaprljava sistem. Nakon toga ce auto da ide i dajem 100 % godisnju garanciju". Da podsetim, auto je uz opisane greske blokiran na 2700 obrtaja i ide kao fica.

Sta kazete?

bugarin
14.05.2009, 21:24
Nije nemoguce da EGR pravi probleme ali ako je aditiv to se najlakse proveri,neznam zasto nagadja.
Javi sta je majstor uradio,da li je bio u pravu ili ne.Ono sto ja znam je da auto kad ostane bez aditiva blokira obrtaje motora bas u tom rasponu od 2500-3000RPM.

dachshulz
12.06.2009, 07:07
Podelio bih sa vama trenutnu situaciju (vidi gore).

Zamenio sam i pumpu i kojekakva creva i sad se auto do 130 km/h ponasa fantasticno. Preko te brzine moze da gura 10 ili 20 km i onda se opet popali sve zivo i blokira po oprobanom metodu na 2700 obrtaja. Stanem, "restartujem" i sve ispocetka.

Kako ovo naravno nema smisla odem opet na dijagnostiku i ovaj mi sad kaze da turbina ne dobija dovoljno pritiska i da zbog toga pali ESP/ASR i blokira obrtaje. Sad je opet kod majstora gde nekim instrumentima meri pritisak i menja creva.

Do sad prvi deo platio 220 EUR, danas cekam koliko jos! Moj kum ovo zove hodočašće - hodam i častim :mad:

Sta kazete?