Strana 2 od 2 PrvaPrva 12
Rezultati 13 do 19 od 19

Tema: zamena kočione tecnosti

  1. #13
    Član od
    02.04.2005
    Lokacija
    Bačka Palanka
    Garaža
    AUDI A6 1.8T 110KW(
    Poruke
    1.410

    Re: zamena kočione tecnosti

    evo slike kako izgleda i košta oko 50-60€
    blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
    Audi ima crveno T

  2. #14

    Re: zamena kočione tecnosti

    Ni ja na Yugu za njegovih 18god. koliko je imao dok ga prosle godine nisam prodao nikada nisam menjao tj. nismo menjali kocionu tecnost, uvek je bilo dolivanje. Auto je super kocio jedino sto mu je vremenom servo na kocnici postao malo tvrdji ali opet ne toliko da to predstavlja neku opasnost. Sada imam Lagunu II i samo sam kontrolisao nivo koji je na nivou u kom i treba da bude, tako da me ova prica bas bacila u razmisljanje!

  3. #15
    Član od
    29.09.2004
    Lokacija
    Mladenovac
    Garaža
    Daewoo Lanos 1.5SX
    Poruke
    1.613

    Re: zamena kočione tecnosti

    Zato se to zove preventiva
    Pre 10-ak godina, mlad vozac u zastavi 128 staroj koliko i ja sa nikad promenjenim kocionim uljem, jul mesec na 35+ stepeni i auto put. Posle poprilicnog kocenja niz bubanj potok zbog guzve, pred naplatnom rampom samo jedna traka otvorena, svi se pakuju u nju, ostro kocenje a kocnice nema.. Tek na 3-i druk se vratila u normalu. 5s izgubljeno na pocetak kocenja moze da znaci puno. Razlog: vlaga nakupljena u ulju je usled velike temperature napravila vazdusni dzep. Odmah sutradan ulje zamenjeno i nikad vise nije bilo slicnog efekta.
    U sadasnjem autu kad je kupljen stavljeno DOT 5.1 ulje, menjano vec 2x na svake 2 god i uvek se vidi razlika u boji i partiklima u starom ulju.
    while(!asleep()) {sheep++;}

  4. #16

    Re: zamena kočione tecnosti

    Citirati Originalno postavljeno od rajmax63
    Citirati Originalno postavljeno od radebgyu
    Za to neznam cale na kecu nikad nije menjao kompletno ulje nego je dolivao svake god po 100-150 ml.Kec ima 20 god i nikad nije imao problema sa kocnicama (menjao gumice, plocice,klip).
    ulje za koćnice je hidroskopno što znači da upija vlagu iz vazduha
    e sada vizkozitet.ne gubi ga ali sistem korozira zbog hidroskopnosti
    Pravi termini,na to sam mislio

  5. #17
    Član od
    31.05.2009
    Lokacija
    Zemun
    Garaža
    Saab 9000 cs 2.0T
    Poruke
    755

    Re: zamena kočione tecnosti

    Citirati Originalno postavljeno od vujke
    U sadasnjem autu kad je kupljen stavljeno DOT 5.1 ulje, menjano vec 2x na svake 2 god i uvek se vidi razlika u boji i partiklima u starom ulju.
    Zar DOT 5.1 nije napravljen tako da nije potrebna zamena?
    ex SAABotražitelj

  6. #18

    Re: zamena kočione tecnosti

    @Vujke Za Lanosa ti je dovoljan dot 4 nekog poznatijeg proizvodjaca...treba obavezno menjati na svake dve godine...

  7. Re: zamena kočione tecnosti

    Nina, Profesionalno šminkanje za sve prilike, Beograd 062 8132346
    Sigurnost na drumu - kočiona tečnost

    piše: Ninoslav Simić

    Kočiona tečnost (ulje za kočenje) je deo svakog hidrauličnog kočionog sistema. Kao medijum kojim se sila sa glavnog kočionog cilindra prenosi na kočiona klešta ili kočione cilindre, ovaj fluid je u toku eksploatacije izložen velikim temperaturnim naprezanjima. Za razliku od tečnosti koje se teško sabijaju, gasovi su podložni promeni zapremine (PVT zakon gasova), pa je za dobru kočionu tečnost neophodno da ima visoku tačku ključanja u sistemu pod pritiskom. S druge strane ovaj fluid ne sme zamrznuti. Klasičan problem zaprljane i stare kočione tečnosti je da usled oštrog i čestog kočenja, dolazi do prelaska u gasovito stanje i slabljenja kočione sile, te eventualnog propadanja pedale kočnice. Nakon hlađenja sistem ponovo funkcioniše normalno. Zbog toga je neophodno menjati kočiono ulje prema uputstvu proizvođača, obično na dve godine. DOT oznaka na ambalaži proizvoda zapravo ukazuje na tačku prelaska tečnosti u gasovito stanje. Treba razlikovati ulja na na bazi glikola DOT 3, DOT 4 (nekada je postojao DOT 2) i ulje sa silikonskom bazom DOT 5. Silikonski fluid ne apsorbuje vodu, ali ima lošija svojtva podmazivanja što se može odraziti na ABS sistem. Iako ovo ulje ima višu tačku isparavanja nego DOT 4, ukoliko u ovaj kočioni sistem dospe voda dolazi do stvaranja vodenih čepova koji isparavaju i uzrok su lošem kočenju. Zbog toga je danas u ponudi ulje DOT 5.1 sa povećanom tačkom isparavanja, koje je takođe na bazi glikola.

    minimalna tačka isparavanja (oC) DOT 3 DOT 4 DOT 5 DOT 5.1 Specijalna“RACING”ulja
    novog ulja 205 230 260 260 300-570
    uz prisustvo 3,7% vode 140 155 180 185 195



    Testovi u SAD pokazuju da je prosečan postotak vode u kočionoj tečnosti 2% za vozila starosti jednu godinu, a da se penje na 2,6% za vozila starosti osam godina. Kod čak 25% ovih nasumično odabranih vozila zabeležen je sadržaj vode veći od 4 %, čime je tačka ključanja rapidno smanjena. Time sva merenja zaustavnih puteva vozila, koja se sve češće spominju praktično gube smisao ukoliko ne menjate kočionu tečnost na vreme. Pošto ove tečnosti upijaju vodu, prilikom dosipanja ulja posuda se kočionom tečnošću treba biti što kraće vreme otvorena, dok se dosipanje tečnosti u kišnim uslovima nikako ne preporučuje. Voda u ulju smanjuje tačku ključanja, doprinosi nehomogenosti kočione tečnosti i deluje korozivno na sistem za kočenje. Stoga je preporučljivo da se ulje za dosipanje čuva u suvim prostorijama, a ne u automobilu i ne sme se mešati ulje oznake DOT 5 sa ostalim uljima.

    Bolje je uzimati manje pakovanje koje završava posao nego ga skladištiti. Poznato je da ova ulja deluju agresivno na lim i boju, tako da treba biti pažljiv prilikom dosipanja u sistem. U normalnoj eksploataciji vozila potrebno je dosipati ulje za kočenje u zavisnosti kojom se brzinom troše kočione obloge. Obratite pažnju na čep posude za ulje, koji mora imati mali otvor za kontakt sa vazduhom. Prilikom zamene kočionih obloga, kroz ovaj otvor normalno izlazi višak kočionog ulja. Greškom se dešava da vozači umesto ulja za kočenje sistem dopune sa uljem za automatske menjače (ATF-crvene boje) ili nekim sličnim. U ovom slučaju dolazi do nagrizanja gumenih zaptivki u kočionom sistemu (u praksi se zaptivke šire i dolazi do probijanja tečnosti između zida cilindra i zaptivke što smanjuje silu kočenja ) i jedino rešenje je zamena istih uz potpuno ispiranje sistema za kočenje.

Strana 2 od 2 PrvaPrva 12

Slične teme

  1. Nedostatak tecnosti i dihtung glave...
    Od dejanr u forumu Italija
    Odgovora: 44
    Posl. poruka: 19.04.2012, 14:59
  2. Zaptivna gumica čepa na posudi kočione tečnosti?
    Od kuntalo u forumu Šasija, kočnice, transmisija
    Odgovora: 5
    Posl. poruka: 20.02.2008, 22:13
  3. Temperatura rashladne tecnosti motora
    Od Al_Fangio u forumu Italija
    Odgovora: 15
    Posl. poruka: 21.01.2008, 19:49
  4. Gubitak rashladne tecnosti
    Od mirdza u forumu Prijemno odeljenje
    Odgovora: 18
    Posl. poruka: 29.11.2007, 09:13
  5. Pena u rashladnoj tecnosti?
    Od dechkotzar u forumu Prijemno odeljenje
    Odgovora: 2
    Posl. poruka: 21.07.2006, 08:17

Ovlašćenja postavljanja

  • Vi ne možete postavljati nove teme
  • Vi ne možete postavljati odgovore
  • Vi ne možete postavljati priloge
  • Vi ne možete menjati vaše poruke
  •