Strana 1 od 3 123 PoslednjaPoslednja
Rezultati 1 do 12 od 27

Tema: Citroen Xsara Picasso 1.8 L Exclusive 2003. god. - iskustva

  1. Citroen Xsara Picasso 1.8 L Exclusive 2003. god. - iskustva

    Pozdrav svima na forumu.

    Pratim forum ve? duže vremena, ali uglavnom deo posve?en autogasu. Bojim se da sam jedan od onih koji imaju dosta predrasuda kada su automobili u pitanju: "Citroen, Fiat - loše, japanci - dobri!?"

    Ali... ko bi rekao da ?u to mišljenje sa zadovoljstvom da promenim?!
    Dakle, ve? duže vreme sam planirao da uzmem auto za sebe, ženu i klinca od 2,5 god (bi?e ih još - ako Bog da?! ). Nekako se sve kretalo oko Nissan Almere 2 (ili sli?nih automobila). Uglavnom su me interesovali automobili te, takozvane "Golf" klase. A onda sam video da za relativno sli?nu sumu mogu da nabavim neki fin, papu?arski miniven (na koje sam jako, jako slab) i da se slatko navozam. Sa druge strane, dužina auta mi je bila bitna, jer u porodi?noj garaži mogu da stanu dva auta (branik o branik), ali onda mi ne odgovara baš duga?ak auto. Ono na šta sam ciljao je trebalo da bude dužine malo preko 4 m.
    Gledao, tražio, upore?ivao (skoro dve godine), dolazili su u obzir, Honda Jazz, Ford Fusion i sli?ni modeli.

    A onda sam jednog lepog dana, ?ekaju?i suprugu da završi sa poslom, skoknuo do lokalnog auto-placa i tamo video krov nekog automobila kako viri iznad krovova svih ostalih modela. Rekoh - da pogledam, reda radi!

    Bio je to svetlo sivi Picasso od 1.8L. Kako sam seo unutra, video sam dve stvari koje ne volim kod automobila:

    1. Instrument tablu postavljenu centralno.
    2. Jako veliki prostor od volana do vetrobrana.

    I da - pod tre?e, i pored toga, odmah sam se zaljubio u njega!!!

    Otišao ku?i, pokazao ženi slike na Internetu (ipak mora i žena da se pita, zar ne? ), proverio dimenzije auta i - rešio da ga uzmem!

    Ne taj model konkretno, ve? sam zvao ?oveka koji se bavi uvozom automobila i nakon mesec-dva, stigao je i moj Picasso.
    Iako sam tražio motor od 1.6L (benzinac), ipak sam dobio ja?i model od 1.8L (nisam bio baš striktno zacrtao da to bude slabiji motor, i to sam rekao ?oveku) - i mislim da je tako možda i bolje. Auto je težak, pa mu taj slabiji motor nekako ne bi ležao.

    Istog dana kada sam ga preuzeo, krenuo sam na jedan kra?i put i odli?no se pokazao, od Kragujevca do Kruševca (preko Mr?ajevaca, Kraljeva i Trstenika), auto je pokazao sve svoje prednosti (ono što sam i o?ekivao da ?u dobiti), i sre?om - ni jednu manu. Bi?e vremena i za to - u to ne sumnjam!

    Auto je 2003. god., "Exclusive" verzija (dakle, fabri?ki najviši nivo opreme), sa kilometražom od 79.9xx Km (kod mene je na tom putu pregurao preko 80.000 Km). Po Board kompjuteru, troši oko 5.6L pri 100 Km/h u petoj brzini. Naravno da na autoputu to ne?e biti slu?aj, jer ?u ga voziti sigurno preko 100 Km/h (u normalnim uslovima, naravno), ali sam se baš prijatno iznenatio pokazanom potrošnjom (usput, u jednom trenutku sam ga vozio nekih 93 Km/h, i slu?ajno pogledao trenutnu potrošnju - 4.3L!). Naravno da je ta potrošnja nerealna, ipak se gleda prosek (koji je kod mene tada bio nekih 8.2L, kombinovane vožnje).

    Za neki dan ga vozim u Beograd, jer mu je vreme za veliki servis (koji košta oko 270-280 Eura), pa ?u tada i videti koje su mu mane.

    Jedino mi se pomalo ?uje anlanser kada palim, ali sem toga, ništa drugo.

    Prenosi?u vam iskustva sa ovim autom, ukoliko ste, naravno, zainteresovani, a kada stignem ku?i, oka?i?u i neku sliku auta.

  2. Da, još nešto. Interesuje me sledeće:

    1. Dali prosečna potrošnja pokazuje podatak za poslednjih 100 Km vožnje ili ne?

    To pitam, jer na Board kompjuteru dobijam i neku kilometražu od oko 3.3xx Km, a neznam šta to pokazuje. Zatim sledi podatak o kilometraži koju ću moći da pređem u tom režimu vožnje i sa postojećim gorivom, zatim prosečna potrošnja i na kraju trenutna potrošnja.
    Dakle - dali neko zna koja je to kilometraža od 3.3xx Km? Kilometraža do servisa (ipak mislim da nije, jer je taj podatak na drugom mestu na tabli), kilometraža od poslednjeg servisa... nešto treće?

    2. Postoji i upozorenje (poslednja opcija na Board kompjuteru), nešto kao: "Overspeed Warning" - šta je to?

  3. #3
    Pozdrav i dobrodosao

    Uzgred onako lepo je to sto se Bogu molis da imas jos dece.. Dace Bog

    Za slike nemoj ni da pitas vec ih odmah kaci, svi volimo da ih gledamo.


    1. Imas li uputstvo od automobila? Tamo sigurno pise kakve su mogucnosti board kompjutera. Pokusaj na internetu, klubova i udruzenja sigurno ima pa ces doci do prave informacije. Inace sasvim mi je logicno da mozes da dobijes i prosek za poslednjih 100km, bar je tako na ostalim automobilima.
    3300km moze da bude prosecna potrosnja na ovoj kilometrazi ali moze da bude i kilometraza koju je neko privremeno podesio, zeleci da vidi koliko mu je auto ukupno potrosio ili jednostavo zeli da zna koliko je kilometara presao...


    2. I ta je stvar programabilna. Isprogramiras koliko je ogranicenje na pojedinoj deonici, a on te upozorava kada se priblizis toj granici. mozes da iskljucis tu opciju ako te nervira...
    Što više za što manje

  4. #4
    Mitsubishi pajero ima Overspeed warning i sluzi da upozori vozaca da je dostigao granicu bezbedne brzine (opasnost od prevrtanja). Verujem da i kod tebe to znaci isto tj. da mozes da podesis "sigurnu brzinu"
    Inace super je auto, jesi dobio kolica za pijacu i kisobran, dolazili su u standardnoj opremi u gepeku (ima predvidjeno mesto za to)?
    BMW volim al ne znam da ga vozim!

  5. #5
    Član od
    13.06.2006
    Lokacija
    012 Centar
    Garaža
    Sexy Wagon 1.8 T.S.
    Poruke
    1.901
    Pozdrav i cestitam i ja takodje!
    U zdravlje da se vozite!
    Nemam bas nesto iskustva al' meni se cini da je to 3.3xxkm parcijalna kilometrtaza.Ili podesena na 0 u neko vreme ili se prosto okrece,dosla do 9.999,pa krenuvsi opet od 0 stigla do sadasnjih 3.3xx km!
    Board 100% ima i opciju da pokaze prosek za zadnjih 100km (frend mi pokazao da ima to na Loganu 1.5dCi).
    Za ostalo

  6. #6
    Član od
    13.06.2006
    Lokacija
    012 Centar
    Garaža
    Sexy Wagon 1.8 T.S.
    Poruke
    1.901
    p.s.
    Ako ovako nastavim i ja cu da utrosim 2 godine dok ne nadjem pravi auto z sebe!

  7. Ovo za Overspeed Warning - nisam se ni setio toga!!! Biće da je to!

    Što se tiče korpe i kišobrana - pa naravno da ih nema!!! Neka "dobra duša" je to sve lepo prisvojila. Grrrrrr.... Ali, nije mi žao. Ipak vozim auto koji sam želeo, a za te "sitnice" ću nazvati prijatelja koji živi u Švajcarskoj, da mi to potraži po njihovim garažama i otpadima.
    Sutra auto vozim na servis, pa ću preneti i ta iskustva.
    Izvinjavam se što još nema slika. Aparat mi nije tu, ali ga uzimam danas i odmah kačim slike.

  8. #8
    Nestrpljivo iscekujemo
    Što više za što manje

  9. #9
    Član od
    13.06.2006
    Lokacija
    012 Centar
    Garaža
    Sexy Wagon 1.8 T.S.
    Poruke
    1.901

  10. Evo me ponovo! Moram da se izvinim svima koji su očekivali slike i moje utiske, a nisu ih dobili! Bio sam na godišnjem odmoru koji se malo odužio, pa onda zimnica, pa....
    Elem - nema opravdanja!

    Da sredim utiske. Za ova dva meseca, Picasso je prešao oko 2400 km. Nisam ga baš puno štedeo, bar ne u smislu da ga sada tu nešto puno mazim i pazim. Uglavnom - sipam i vozim! Ali, da krenem redom.

    Nakon mog poslednjeg posta, auto sam već sutradan odvezao u ovlašćeni servis u Beogradu. U pitanju je servis pored auto-puta, na samom ulazu u Beograd (kada se ide iz pravca Niša), pored Plavog mosta.
    Malo je potrajalo, ali sam to i očekivao, jer sam pomerio termin za servis za jedan dan, pa je već bilo par automobila unutra.
    Servis je odrađen sasvim korektno i zaista za ljude u njemu imam samo reči hvale.
    Zamenjeno je i odrađeno sve što ide uz veliki servis:
    - Ulje u motoru (Total 7000),
    - Filter za ulje,
    - Filter za vazduh,
    - Filter za klimu,
    - Filteri za polen i prašinu (u sastavu filtera za klimu, koliko sam razumeo)
    - Kaiševi sa španerima (ukupno tri kaiša),
    - Izvršena dijagnostika na računaru,
    - Proveren trap (auto je podignut na dizalicu) i simetrija automobila,
    - Izvršena provera nivoa kočionog ulja,
    - Izvršena provera nivoa ulja u menjaču,
    - Izvršena provera servo sistema,
    - Izvršena provera kočnica.

    Valjda je to sve, možda sam nešto ispustio, ali mislim da nije bitno (recimo, proveravali su nivo tečnosti za pranje stakla!). Sve me je koštalo 26.300,00 dinara - onako kako su mi i rekli.

    Ono što je mene brinulo je bilo da se ne "pojavi" neki nepredviđeni kvar ili dotrajali deo koji bih morao da menjam. Srećom, sve je prošlo u najboljem redu.
    Kada sam malo porazgovarao sa šefom servisa, Adamom, rekao mi je da je auto u odličnom stanju (u odnosu na pređenu kilometražu) i da ne bih trebalo da očekujem neki problem sa njim. Na moje pitanje o stanju kočnica (jer se pomalo čuju kod laganijeg pritiska na kočnicu), rekao mi je da bi trebalo da me posluže još bar 20.000 km, pod uslovom da se vozi normalno. U mom slučaju bi to trebalo da bude jedno tri godine, tako da sam miran po tom pitanju. Nivoi raznih tečnosti i ulja su na optimalnim vrednostima (servo, kočiono ulje), tako da njih nisu dirali (tako stoji i u uputstvu za auto - dolivati ili menjati samo ukoiko se pokaže potrebnim. Inače se samo vrši kontrola nivoa).
    Na pitanje, dali mogu da utvrde pravo stanje kilometraže na autu (nije da ne verujem čoveku, ali ipak...), rečeno mi je da je to moguće samo na modelima od 2004. godine, pa nadalje. Obzirom da je moj auto 2003. god., to nije moguće. Ipak, obzirom na istrošenost delova (zupčasti kaiš, kočnice, gume...), to je ipak stvarna kilometraža.
    Pre odlaska u servis sam primetio par stvari:

    1. Prednja poziciona svetla mi nisu radila, ali sam to rešio jednostavnim skidanjem i ponovnim stavljanjem sijalica. Kontakti. Očigledno su istinite tvrdnje da su kontakti na Citroenu boljka koju nikako da reše.

    2. Pri paljenju auta, začuje se metalni zvuk na anlanseru. Kao da je zupčanik na njemu malo razlabavljen tj., da ne naleže lepo. Ovo je pomalo plastično objašnjenje, ali je takav utisak kada se sedi u autu. Verovatno je u pitanju automat za paljenje, ali u servisu nemaju električara, pa je to ostalo da odradim sam. Još uvek nisam, jer nikako da nađem malo vremena. Nije ništa strašno, pa još ne žurim, ali moraću uskoro (pre zime).

    I, to je to! Auto ide lepo, lepo se ponaša u gradu (nije me razočarao po tom pitanju), lagan je na upravljaču, kočnice su mu dobre, ESP mi do sada nije trebao, a daće Bog - neće mi ni trebati.

    Kada sam krenuo na odmor, nisam bio baš štedljiv, baš da bih stekao neku predstavu o potrošnji. Obzirom da sam se odlučio za seoski turizam (malo moja familija, malo tazbina...), ovo mi je bila lepa prilika da se uverim u to kako se ponaša na našim putevima.

    Pravac ka Vranju (moja familija) je prilično monoton, zbog autoputa koji se proteže celom maršrutom. Izuzetak je jedino deo kroz Grdeličku klisuru i dalje, južno, koji je interesantan za vožnju, ali i zahteva više pažnje.
    Najveća brzina koju sam postigao sa njim je bila 160 km/h i to najbrže što sam i vozio neki auto (rekoh već negde gore - prilično sam veliki papučar). Pre svega, tek sm sada shvatio šta znači veliki auto i kako to utiče na pojam brzine. Jednostavno, brzina od 100-120 km/h izgleda kao 80-100 u Ford Escortu koji smo porodično vozili pre toga! Dalje - želeo sam da vidim kakva mu je potrošnja pri različitim brzinama. Obzirom da je tada još uvek bilo leto, u toku celog puta je bila uključena klima.

    Potrošnja:

    - 100-130 km/h - uz uključenu automatsku klimu, eko mod ili bez nje - 6,8 litara!!!
    - 135 km/h - 7,5 litara
    - 140 km/h - 8,2 litara
    - 150 km/h - 9,6 litara
    - 155 km/h - 12,5 litara
    - 160 km/h - 14 litara

    Mislim da sam dobro upamtio brojke (uz možda malu grešku u pojedinim, ali je to nebitno). Potrošnja raste progresivno kako se brzina povećava i jasno pokazuje da ovaj auto nije napravljen za jurcanja, već za mirnu (porodičnu) vožnju.
    Interesantno je da je potrošnja ista pri brzinama 100-130 km/h, bez obzira na uključenu/isključenu klimu! Verovatno je u pitanju pogrešno očitavanje računara, pošto mi je to pomalo nerealno. Zato, ja prihvatam potrošnju od oko 7 litara na otvorenom putu, sa uključenom automatskom klimom. Više od toga sigurno ne ide, bar ne pri tim brzinama.

    Drugi deo odmora sam proveo u tazbini (Župa Aleksadrovačka, Kruševac). Put je vodio preko Pojata, Brusa, jezera Ćelije i na kraju Aleksadrovac. Za one koji nisu išli tom maršrutom, radi se o tipičnom magistralnom putu (nije na nivou Ibarske magistrale), sa dobrim pravcima, ali i neravnim deonicama (dotrajala podloga, radovi na putu), ali i nezgodnim krivinama + prolazi se kroz naseljena mesta. U susštini, ništa isuviše zahtevno, mada se traži uobičajen oprez u vožnji. Potrošnja se ovde nije previše menjala, možda tek za 0,2 litara na 100 kilometara, što je zaista zanemarljivo, a obzirom da je bila gužva, i da sam često išao i 3. brzinom, rekao bih da je potrošnja prilično ujednačena u odnosu na ranije.

    Napravio sam dva izleta dok sam bio tamo, a svakako je najinteresantniji onaj na Kopaonik. Tu sam video prvi nedostatak (ukoliko mogu da ga nazovem tako) motora. Naime, auto je pomalo lenj, a to se vidi pri prebacivanju u drugi stepen prenosa (kod trećeg stepena nije toliko izraženo) i davanju gas. Očigledno je da je ovaj motor DONJA granica za ovu karoseriju, jer zaista neznam, kako bi se ponašao sa slabijim od 1,6 litara. Mada - ne ide se ni svaki dan na planinu...
    Na početku druge brzine se pojavljuje mala "rupa" u gasu, pa auto ne povlači jako, muški... treba mu ipak malo vremena, a to na planinskom putu dosta znači. Tada sam shvatio što većina kupuje moderne dizelaše - kod njih toga nema. Ipak su međuubrzanja bolja kod takvih motora.
    Potrošnja. Pa... moj savet je da ne obraćate pažnju na nju. Bar ne uzbrdo!!!
    Ja sam bio frapiran kada sam video da potrošnja ide i do 14 litara u drugoj brzini. Za nekoga ko do sada nije vozio auto sa Board kompjuterom, to ume da bude prilično veliki šok! Ipak, sve dođe na svoje mesto kada se pođe "nizbrdo". Potrošnja je u povratku bila između 0,5 i 1,5 litara.
    Kada se izvuče prosek - to je to!

    I na kraju - za nekoga ko je do skoro vozio auto niže klase (Ford Escort 1.4) bez sve sile elktronike i sistema koji se nalaze u autu, ovo je zaista lepa promena. Potrošnjom sam zadovoljan, troši malo više od tog Ford-a (na otvorenom oko 0,5 litara više, uz uključenu klimu) u gradu se i ne primećuje da troši više (mada je i tu ipak Ford u blagoj prednosti), ali je ipak vožnja u autu više klase vredna te razlike. Uostalom - da sam gledao samo potrošnju, onda bih uzeo Trabanta i ugradio mu plin, zar ne?!

    Prosečna potrošnja (koja verovatno i najviše interesuje sve) je po Board kompjuteru, oko 9,5 litara. To mi pokazuje u gradskoj vožnji, dok je na otvorenom manja.

    Do sada nisam imao zamerki, mada mi se već jutros desio jedan neplanirani "kvar". Kada sam upalio auto, pokazivač količine goriva u rezervoaru mi je pokazao minimum (rezervu). U redu, i tako sam to očekivao, jer ga poslednjih dana vozim skoro praznog. Ipak, kada sam dolio malo doriva na pumpi (za 1000 dinara - oko 12,5 litara) - pokazivač je i dalje davao minimum!? Moraću to da pogledam kući (pošto ovo pišem sa posla ). Nadam se da je samo zaglavljeni plovak u pitanju! Zvao sam servis (koji je sada preseljen negde blizu hipodroma), rekoše da moraju da pogledaju. Zvao sam i servis "Zečević" (ovlašćeni za Citroen), kaže momak koji se javio: "Aaaa, pa, verovatno je plovak u pitanju. Plovak i pumpa (idu u kompletu). To vam je oko 200 Eura! Ostao mi zaleđen osmeh na licu!!!
    Ma - mora da je plovak!!! Ne sme da bude drugo! Moraću da se pozabavim time.

    SLike ćete, nadam se, najzad dobiti kada odem kući! Valjda neće sada opet da mi "iskrsne" nešto?!

    Izvinjavam se na ovako podužem postu, ali me nije bilo neko vreme, pa rehoh da se iskupim malo obimnijim tekstom. Ukoliko je potrebno još nešto - pitajte.


    Puno pozdrava,
    Peđa

  11. #11
    Član od
    13.06.2006
    Lokacija
    012 Centar
    Garaža
    Sexy Wagon 1.8 T.S.
    Poruke
    1.901
    Odlican tekst !
    26.000 din. za veliki servis !?! Meni se cini da nije mnogo,ipak je auto 2003. .A taj merac,da nije malo veliki rezervoar ,pa se ne vidi kad se sipa malo (za 1.000 d.)?Za tu velicinu vozila i motora,korektna potroshnja!Mada ... za tako mlad auto,nebih se dugo razmisljao za TNG(makar i na kredit),naravno,ako bi na duze zadrzavao auto !

    Pozzdrav!

    p.s.
    Ako nije tajna,koliko te izasao auto (auto+carina,porez+reg.) ?

  12. Nina, Profesionalno šminkanje za sve prilike, Beograd 062 8132346
    Ma nije do količine sipanog goriva. I ranije sam ga vozio do "crvenog" i sipao mu za 1.000,00 din. Moraju da se upale još bar dve "zelene" iznad crvenog podeoka (pokazivač mu je digitalan. Podeljen je da nekoliko podeoka u obliku kvadrata sa crvenom na kraju, pa se oni gube kako ide potrošnje).
    Izgleda da je ipak do plovka, pričao sam sa nekim kolegama koji su vozili francuska vozila (Citroena) i kažu da se to dešava. Valjda postoji neka mala plastična poluga na plovku koja ume da zaglavi neki put. Kažu, citiram: "Ma, samo pređi malo brže preko neke rupe!!! Biće to OK, videćeš!!!"
    Pošto do kuće imam bar dva ležeća policajca... eto meni rešenja!!!

    TNG će ići najverovatnije, samo čekam da malo sredim račune, pa možda na proleće (a možda ranije, pošto i ćale hoće neki auto, pa ako nešto pretekne od toga!? )

    Što se cene servisa tiče, pre kupovine sam upoređivao cene servisa za različite modele (izvor - revija SAT). Auto je u rangu bilo kog novijeg auta: Toyota, Pežo, VW... nije skup, pa se ne brinem. Dalje - ljudi su mi u servisu lepo rekli: mali servis (ulje i filter ulja) mogu i sam da odradim, da ne bih samo zato išao do Beograda, isto tako i zamena antifriza.

    Cena: pristao sam na cenu od 9.500,00 Eura (auto kuća, proverena kroz više kupoprodaja od strane kolega i poznanika). Iako sam znao da je to malo veća cena i da će Evro ići dole, bio sam u nekoj stisci sa vremenom (vezano za rok za predaju zahteva za kredit), pa me je malo više i izašao + registracija 20.500,00 din. + veliki servis.

    Sada (dva meseca kasnije), isti model može da se nađe i puno jeftinije (recimo, dizelaš sa osnovnim nivoom opreme, koji nije puno gori od onog koji ima moj auto - može da se nađe i za 8.000,00 Eura). E, sad - sa kojoj kilometražom i u kakvom stanju - već je druga stvar.

Strana 1 od 3 123 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Citroen Xsara II, 2.0, 16v, exclusive
    Od dacha u forumu Automobili članova
    Odgovora: 11
    Posl. poruka: 17.12.2010, 19:20
  2. citroen xsara picasso 1,8-16v 2000.g
    Od boki b u forumu Problemi-rešenja
    Odgovora: 1
    Posl. poruka: 18.09.2009, 17:30
  3. Mitsubishi Space Star iskustva vs Citoen Xsara picasso
    Od Djukas u forumu Koji automobil da kupim
    Odgovora: 3
    Posl. poruka: 07.10.2008, 20:26
  4. Citroen Xsara Picasso
    Od trajce u forumu Sekvencijalni sistemi
    Odgovora: 7
    Posl. poruka: 17.06.2008, 11:27
  5. CITROEN Xsara Picasso
    Od gordi014 u forumu Modeli automobila
    Odgovora: 20
    Posl. poruka: 20.10.2006, 15:36

Ovlašćenja postavljanja

  • Vi ne možete postavljati nove teme
  • Vi ne možete postavljati odgovore
  • Vi ne možete postavljati priloge
  • Vi ne možete menjati vaše poruke
  •