Strana 1 od 3 123 PoslednjaPoslednja
Rezultati 1 do 12 od 31
  1. #1

    elektro motor problem (pomoc)

    kupio sam neki polovno air kompresor , covek je rako da presure prekidac neradi necada pali i gasi motor automatski , ali sve radi manualno , akoga ja palim igasim , sada kod njega u garazi sve radilo oko , motor se palio bez problema , kada sam dosao kusi probao kod mene u garazi motor se jedva okretao , reko posto imam neki tanji produzni kabal od kuce do garaze da nije to problem , odnesem kompresor u podrum probam isti problem , slucajno rukom udatim po motoru kad ono proradi , odensem ga u garazu , skinem motor i kompresor da bi bocu ocistio i promenio ulje u kompresoru vratio sve nazad , stavio novi prekidac , kad ono isti problem , motor nemoze da se zaleti , jedva se okrece , ali kada skinem remen zaleti se posle sekund dva , ali sa remenom nece , na boci pise da je to 5 konja motor i da radi na 110 V ali kada sam otvorio kondezatore ili kako se vec zovu na njima pise 250 V .
    sada , dli je moguce da je neko zamenio motor , sto neverujem jer sve je iste boje , ili sta li mu je kog djavola , da je radio kako treba i sadazeza
    dali iko zna mogu liprespoiti taj motor da radi na 220 V ili ne ... i cemu mu sluze ta dva kondezatora sa strane













    o da zaboravih , motor se okrece ali jedva nekako , ako ga ostavim tako da se muci osigurac izbije , osigurac je 15 ampera
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

  2. Re: elektro motor problem (pomoc)

    Da razjasnimo prvo, na kom naponu je proban taj motor?
    Ako je motor predviđen za rad samo na 110V a ti ga priključuješ na 220V ima velike šanse da pregori.
    Ako motor ima svoju tablicu,pročitaj sa nje za koji je napon namenjen. To što piše na boci nije validno,samo ono što piše na motoru.

    To je jednofazni motor sa startnim i radnim kondenzatorom i centrifugalnim prekidačem.
    To što se zaleti kad je skinuta remenica znači da ima problem sa startnim kondenzatorom (to je ovaj beli što na njemu piše 300μF) ili sa centrifugalnim prekidačem (e to je ovo što stoji iza ventilatora i ima opruge na sebi). Ako ti je kondenzator oslabio dešava se baš to da neće da krene pod opterećenjem Takođe,ako centrifugalni prekidač ne uključuje kako treba (loši kontakti) takođe neće da krene pod opterećenjem.

    Ovo sve pod uslovom da kablovi sa priključne pločice nisu odspajani,pa ponovo spajani,jer ako je tako bilo moguće da je pogrešna veza.

    Ali za sad,
    ako imaš unimer koji može meriti kapacitet,skini kondenzator i izmeri. Ako ima manje od 300μF promeni ga.
    Pogledaj kontakte centrifugalnog prekidača,ako je neki izgoreo,moraćeš i njega da menjaš.

    <EDIT>
    Ako su kondenzatori između sebe vezani (znači da ima samo startni kondenz. ali ne vidim dobro sa slike,ali čini mi se da su vezani na ovoj plastičnoj budži),onda proveri oba,a i njihove kablove da nisu u prekidu. Ako nisu onda samo ovaj od 300μF

    Kreni od ova dva,pa javi šta se dešava.
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

  3. #3

    Re: elektro motor problem (pomoc)

    motor je proban na 110V , plocicu sa informacijam motora nisam video , pogledacu ispod motora .
    koliko sam razumeo ova dva kondenzatora nisu ista ?
    sto se tice centrifugalnog prekidaca , on neklikne odmah kada je remen na motoru neklikne nikako , ali kada se remen skine i motor se malo zaleti , odma pole klikanja prekidaca motor se vrti odlicno .
    sada dali taj prekidac treba da likne istog momenta kada se struja propusti do motora ili ne ?
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

  4. Re: elektro motor problem (pomoc)

    A ti nemaš 110V nego 220V? To mi je čudno,zar nemate u mreži svi isti napon?

    Ta dva kondenzatora mogu biti vezani na dva načina.
    Jedan je da je jedan startni,i vezan samo na centrifugalni prekidač i on obično ima veći kapacitet. Drugi je tada radni,i on je vezan uglavnom na pločici gde se priključuje motor,jer s njim motor ostaje da radi kad centrifugalni klikne (tj. isključi startni prekidač).

    Drugi način je da oba kondenzatora budu vezana između sebe,u cilju postizanja potrebnog kapaciteta samo pri startu. Meni se čini,po slici,da je kod tebe tako. Tada ako bilo koji kondenzator ima manji kapacitet ili je u prekidu motor ne može da pođe pod opterećenjem (u ovom slučaju sa remenicom).

    Centrifugalni klikne uvek kad motor dostigne potrebne obrtaje (sekudna-dve). Pošto sa remenicom ne može da ih postigne,tako on ne može nikad ni da klikne.
    Bez remenice se lakše zaleti,pa prekidač klikne.

    Proveri kapacitet kondenzatora (stavi druge u krajnjem slučaju,samo pazi da lepo povežeš),njihove kablove,spojeve sa centrifugalnim prekidačem.
    Probu vrši preko probnog kabla (direktno),a ne preko vazdušne sklopke.

    Vidim da motor ima zaštitni prekidač (crveno dugme na poklopcu). Proveri i njega,a za probu veži motor bez njega na napon. Motor možda pod opterećenjem ne dobija dobar napon sa njega.
    Moj ti je predlog da,ako je taj prekidač izbaciš ako je star i kao zaštitu postaviš novu bimetalnu zaštitu.
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

  5. #5

    Re: elektro motor problem (pomoc)

    nemogu da imerim kapacitet , imam neki bezveze voltmetar .
    skinu sam to crveo dugme i ista stvar , kada sam to sve probao u podrumu , slucajno sam lupio po tom dugmetu i radilo sve oko , ali kasnije u garazi nece
    kondenzatori jesu vezani izmedju sebe , zice sa oba idu na centrifugalni prekidac ...
    nista potrazicu nove kondenzatore ako uspem naci , ali kako je to ovde bi ce mi jeftinije da kupim celi motor
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

  6. Re: elektro motor problem (pomoc)

    Pogledaj još jednu stvar.
    Pogledaj dobro sve kablove u i oko motora...da li je neki nagnječen,nagoreo. Cimni svaki kabl da proveriš da neki nije u prekidu.


    Ako i bez crvenog dugmeta ( skineš poklopac i zavrljačiš ga negde u ugao,pa žicu koja je dovodila njemu napon sa kabla iz štekera vežeš direktno na pločicu motora..izvini ako sam malo opterećujuć) neće da radi,onda verovatno imaš problem sa centrifugalnim ili kondenzatorima.


    Pa onda odlučuj dalje
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

  7. #7

    Re: elektro motor problem (pomoc)

    promenio kondenzatore i isti problme, motor se pocne okretati malo brze ali jako mala razlika nego sa starima
    nista nije ucepljeno ili pokidano sve je dobro zasticeno ...
    neznam da ga tresnem od beton mozda proradi
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

  8. Re: elektro motor problem (pomoc)

    Idemo dalje?

    Ako i sa i bez crvenog dugmeta radi kako treba,i isto radi i sa starim i sa novim kondenzatorima (pod pretpostavkom da si uzeo kondenzatore istog kapaciteta i dobro povezao),a pošto mi se čini da centrifugalni radi kako treba,onda jedino može da se sumnja na:
    - Motor predviđen da radi na 220V a priključen na 110V
    - Ti kondenzatori uopšte ne odgovaraju za taj motor (ako motor ima svoju pločicu sa podacima,onda na njoj piše koji kondenzatori idu za njega)
    - Pogrešna veza na pločici motora (da li si ti ili neko odspajao i ponovo spajao kablove na pločici?)
    - Mehanička greška (da li ti se kompresor teško okreće bez remenice? da li motor ima nekog lufta ili se osovina na neki način ukosi kad se postavi remenica?)
    - Motor električno ne valja (loš namotaj,prekid u namotaju..mogu da ti objasnim kako da ispitaš,ako hoćeš,i ako imaš ommetar)

    Veoma sam sumnjičav na ovo što radi kad si ga treskao rukom,i sve mi se nešto čini da ono crveno dugmence devojci sreću kvari,ili da ima negde loš spoj.
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

  9. #9

    Re: elektro motor problem (pomoc)

    olocice sa informacijama nema na motoru , dugme sam izbacio spoio sve direkno, pokusacu zameniti kabal za napona , neznam dali je neko menjao kondenzatore pre mene , ali sve izgleda dobro spojeno ...

    na poslu drugar mi rece da je imao isti problem , neko mu je rekao da je problem sto je sve hladno , kaze skidao je remen svaki put i palio motor da se sve zagreje malo i posle toga je sve radilo kako treba , i ja sam to pokusao ostavio sam ga da radi , ali isti problem .

    kompresor se poprilicno lako okrece , kao i motor ako ga zavrtim rukom ,kada sam ga kupio covek ga je palio nekoliko puta radilo sve bez problema ,

    kada sam lupio po tom dugmetu i motor proradio , odneo sve u garazu pokusao dva tri puta , sve radilo i kada sam sve sklopio nazad neceeeeee ...

    ima li taj motor cetkice , neznam da ga raskupusam u delove da vidim sta se krije iznutra

    da ovaj drugar mi rece da su ti motori jako dobri , rade odlino i mogu terati na veke
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

  10. Re: elektro motor problem (pomoc)

    Nema četkice,ne trebaš ga bez potrebe otvarati. Unutra su samo namotaj i rotor

    Rad motora nema veze sa grejanjem pre rada,on ima samo dva ležaja na kojima se rotor obrće. Konstrukcija je jako prosta.

    Šteta što motor nema tablicu,pa mora se uzeti za tačno ono što je na njemu i kako je spojeno.

    Da li se motor puno greje za kratko vreme kad radi bez remenice? Ako se greje previše,motor je neispravan.

    Po ovom tvom do sad urađenom (ne radi ni bez dugmeta,a sve se lepo okreće i zaleti se bez remenice i centrifugalni isključi):
    - Ne valjaju kondenzatori ili centrifugalni prekidač ne radi kako treba (opet se vraćam na to)
    - Nešto si (ili je neko) pogrešno vezao od žica na pločici motora kad si sklapao ponovo. Ako bi hteo sam da vezuješ ponovo da ti dam šemu vezivanja motora i kondenzatora,pa da prevežeš i probaš.
    - Motor je električno neispravan (to može da se ispita,ali moraš sve da razvezuješ,pa ako ti se to radi da ti objasnim kako i kakve rezultate bi trebao da dobiješ)
    - Ili je neka mehanička greška koju ovako na daljinu ne možemo da provalimo.
    (Sem ovoga ja više nemam ideju šta može dalje biti...neki gremlini koje vidim prvi put )

    Probu motor vrši sa nezavisnim kablom (komad kabla sa utikačem),a ne sa ovim sa vazdušne sklopke.

    <EDIT>
    Evo odmah da utvrdimo da li je dobro vezan motor.

    Crvena strelica - na istom mestu mora da stoji jedna plava žica i jedna žica sa kondenzatora (ili sa centrif. prekidača)
    Zelena strelica - Tu ide samo jedna žica od kondenzatora (ili centrif. prekidača)

    Bela žica je pretpostavljam struja sa vazdušne sklopke kao i crna pored nje.
    Nije mi jasno šta je ova zelena žica što je uz belu.

    Ako si i dalje raspoložen da se zezaš oko njega eto proveri ovo,pa da odbaciš mogućnost da je loše vezano

    Evo još jedna ideja.
    Stavi remenicu i uključi motor. Uzmi čekić i udari ga lagano po osovini koja viri iz ventilatora. Ako proradi,onda ću ti reći šta je
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

  11. #11

    Re: elektro motor problem (pomoc)

    udarao po osovini ali sa strane gde je remenica , evo uradio sam nove slike .
    kondenzatore sam povezao kako sam i skinuo .
    na slici gde se vidi glavni kontak mogu se viseti dve crne zine , koje su oznacene sa U1 i U2 ,verujem da su one sa kondenzatora
    na ovoj slici mozes videti kako su kondenzatori spojeni
    levi je od 300 MF a desni od 70 MF i idu na centrifugalni prekidac , jedna crna zica sa tog prekidaca ide u motor koja se nalazi sa desne strane ispod bele plastike ,druga crna zica ide sa sarafa sa desne strane gde su spojene plava i zuta zica koje dolaze sa levog i desnog kondenzatora ...


    ovde su slike od glavnog spoja u motoru










    zelena zica za koju si pitao je maza , tacno bela ,crna i zelena dolaze sa sklopke , sada dali bi sta skodilo ili imali kakve veze , one dve crne zice ,ako bi im zamenio pozicije ?

    da jos dodam , gledajuci sve to
    zica sa levog kondenzatora dolazi do centrifugalnog prekidaca ,koi je ukljucen , sto znaci struja moze da tece na drugu stranu prekidaca , gde je jedna crna zica spojena i jedna od desnog kondenzatora e sada tu ima protoka struje sve dok se centrifugalni prekidac neiskljuci , kada se on iskljuci levi kondenzator ispada iz upotrebe je njegov kontakt je prekinut ALI desni je konektovan na obe crne zice , sto mu dodje da struja stalno tece kroz njega , prilikom starta i prilikom rada motora , onda ispade da ovaj motor ima jedan kondenzator za start a drugi za rad motora ...
    ja imam problem sa startom motora , motor radi odlicno cim se zavrti , posto sam zamenio kondenzator i problem i dalje postoi prilikom starta
    moj zalkljucak je da ili taj novi kondenzator nevalja ili centrifugalni prekidac nema dobar kontakt ili nesto slicno , ali ako se ispostavi da sve to radi kako treba , sta onda reci .


    ajd da jos dodam , ja udavi , svako malo mi nesto padne napamet
    mogu li ja da zaobidjem taj centrifugalni prekidac sa komadom zice samo za probu ili drugacije receno da mu pomognem sa komadom zice ?
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

  12. Re: elektro motor problem (pomoc)

    Inače,centrifugalni se može zaobići,i da vidiš da li centrifugalni nije u maleru. To bi mogao da uradiš prvo.
    Skini žice direktno sa centrifugalnog (spojene sa dva šrafa,ako uspeš da priđeš),spoj na malo duže žice,izoluj sve,stavi remenicu. Upali motor da radi i spoji te dve žice sa centrifugalnog. Ako se motor zaleti i proradi odmah ih odvoj. Možeš ovo rukom,a možeš da spojiš i na neki taster (za 220V,naravno) koji držiš dok se motor ne zaleti . Nemoj da se uplašiš,ume da seva
    Ako ni tada neće,e onda se vrćemo na kondenzatore i loše spojeve,i ostavljamo centrifugalni da spava

    Probaj da potražiš opet druge kondenzatore.
    Najveća će fora biti ako je motor predviđen da radi na 220V (a ne znamo,jer nema tablicu) a ti ga uključuješ na 110V.

    Nisi mi rekao da li se greje previše za kratko vreme kad ga pustiš bez remenice?


    onda ispade da ovaj motor ima jedan kondenzator za start a drugi za rad motora ...
    Pa da. Po šemi koju si nacrtao,taj motor radi tako.
    Imaj u vidu da oba kondenzatora moraju biti potpuno ispravna,jer se prema ovoj šemi oba koriste u trenutku starta,i ako je neki od ta dva slabiji motor će teško startovati ili neće uopšte (ovo kažem na konto tvoje izjave da si zamenio kondenzatore i da je motor počeo malo bolje da radi,pa su možda malo bolji ali ne i dovoljno dobri).

    E sad,u ime kondenzatora i loših spojeva:
    U1 i U2 crne žice ne bi trebale biti sa kondenzatora.
    Te dve crne bi trebale (po pravilu) biti žice namotaja motora,isto kao i dve plave žice Z1 i Z2.

    Zanima me još da mi razjasniš i ovo:
    Da li je zelena žica sa oznakom Z1 spojena sa plavom žicom Z1?
    I da li na crnoj žici U1 ima još neka žica u istom spoju?
    Sve mi se čini da je tako...E ako je tako onda će biti veselo jer će biti da su žice vezivane i unutar motora,tačnije dve crne žice U1 i U2 jesu od kondenzatora,a unutar motora verovatno postoji neki spoj na samom namotaju i odmah može da se sumnja na neki unutrašnji loš spoj,jer žice od namotaja nisu izvedene direktno napolje,gde bi po pravilu trebao da se pravi spoj.

    U tom slučaju ja mogu ti reći da čudnije spajajne motora nisam video To je radio baš neki profi staklorezac
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

Strana 1 od 3 123 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. elektro motor starter box wiring
    Od SAAB PoWeR u forumu WasteGate (odušak)
    Odgovora: 3
    Posl. poruka: 09.10.2010, 03:12
  2. Bregasta za motor 1.4 oznake C14SE pomoc
    Od zvekiii u forumu Nemačka
    Odgovora: 2
    Posl. poruka: 25.02.2010, 19:54
  3. seat ibiza 1.5 elektro problem
    Od odamjan u forumu Elektro odeljenje
    Odgovora: 2
    Posl. poruka: 24.07.2009, 15:32
  4. pomoc oko elektro instalacije
    Od Type_R u forumu Elektro odeljenje
    Odgovora: 6
    Posl. poruka: 06.02.2008, 18:05
  5. Step motor? Pomoc
    Od StreetRacerCA u forumu Tehnički deo
    Odgovora: 7
    Posl. poruka: 05.01.2007, 12:34

Bookmarks

Bookmarks

Ovlašćenja postavljanja

  • Vi ne možete postavljati nove teme
  • Vi ne možete postavljati odgovore
  • Vi ne možete postavljati priloge
  • Vi ne možete menjati vaše poruke
  •