Strana 1 od 2 12 PoslednjaPoslednja
Rezultati 1 do 12 od 14

Tema: BMW E39 savet

  1. BMW E39 savet

    Dakle,

    U procesu sam kupovine bmw e39. Ono sto znam je da cu ga kupovati preko, da mi je svejedno da li je karavan ili limuzina, da ce da bude 2001 - 2003 godiste i da cu da dam 7 - 7500 za njega (preko). Ono sto ne znam, i sta bih najvise voleo da cujem savet je motor. Ja sam nekako blizi benzincu (onda je pitanje 520 ili 525) ne zato sto sam ljubitelj vec zato sto mislim da je dizel sa 150k predjenih vec skup za odrzavanje. I naravno, ako ima neko savet na sta obratiti paznju a da je specificno za ove E39ke.

    Hvala

  2. #2

    Re: BMW E39 savet

    Pozdrav
    Evo ja cu da preduhitrim overspeed-a I pokusam da odgovorim.Prvo
    mislim da je spomenuta cifra mala za ocuvan automobil cak I na zapadu.
    Auto sa 250tkm I vise je uvek Macka u dzaku.Realno da za taj novac ne Mozes
    naci nista ispod te cifre.Sto se tice odrzavanja mogu Samo reci da se BMW
    nikad ne kupuje glavom nego srcem sto ce reci odrzavanje I za jedan
    I za drugi model zna biti papreno skupo.Ali ako vec hoces 525 benzin je daleko
    bolji izbor od 520 ciji je motor ciji mi se malko slabasan za tu karoseriju.
    Ja vec 2 Pune godine vozim 530dA I bas Sam se lepo navozao sa njim.Sem manjih problema
    sa elektronikom(za koje Sam I Sam delimicno kriv)nikakvih problema Nisam imao.Ne nagovaram te
    Samo napominjem
    Jos jednom cifra I auto koji biras a vazna ti je cena odrzavanja nikako
    nejdu zajedno.

  3. #3

    Re: BMW E39 savet

    Pozz blagoje i dobrodosao na forum!

    A evo ga i poduzi post

    Trebalo je da pretreses malo bazu foruma, pisano je vec o E39 u sirem kontekstu. Ali posto si izgleda ozbiljan kupac i posto si resio da se zaputis u Nemacku kako bi resio pitanje prevoza, probacu da budem drustveno koristan i da ti pomognem koliko znam.

    Prvo to oko motora... Podrzavam te u namerama jer su dizeli iz tog perioda za zaobilazenje u sirokom luku iz razloga sto su im turbine jako lose, i sto postoje par konstrukcionih propusta koji su indirektno dovodili do stradanja iste... Problem je ispravljen tek negde 2004. godine kompletnom revizijom turbine, usisne grane kao i jos par stvari. Naravno, da se radi o novom automobilu, druga je prica, ali dizel narocito tog segmenta i cenovnog ranga u Nemackoj, gde nameravas da kupis auto, neces naci za male pare a da nije presao debelo preko 200000-250000 km, a cesto i mnogo preko toga. Iskreno, nisam upucen u trenutno stanje na trzistu tamo, ali u svakom slucaju dizele premium segmenta sa niskom kilometrazom ces isto tako morati da platis po "premium" cenovniku. Osim turbine, na ovdasnjem trzistu ubrzo mogu da se jave i problemi sa diznama zbog (ne)kvaliteta ovdasnjeg goriva, a primera radi samo jedna (originalna) dizna je oko 700 evra. Sem toga, "nus-pojava" modernih i jakih dizel cetveraca je da dovode do problema sa plivajucim zamajcem, cija je cena zamene opet bezobrazna... Imajuci ove stvari na umu i ja sam svojevremeno pobegao od dizela, isuvise je tu potencijalnih rizika. Steta, jer su ti automobili/motori milina za voznju, nevidjeno elasticni i ekonomicni, ali jednostavno rizik kod polovnjaka je previsok a cene servisiranja mogu vrlo brzo da izjalove svu "ustedu" koju voznja dizela donosi u smislu potrosnje goriva.

    Sto se benzinaca tice, imas solidan izbor i naravno cene su daleko primamljivije, a i kilometraze koje su kudikamo nize Vidim da razmatras 525i, odlican motor, 192 KS @ 6000 rpm, 245 Nm @ 3500 rpm, ubrzanje do 100 km/h je 8,1 sekunda, potrosnja oko 9,5 kombinovano ali u gradu ocekuj oko 13-14. Vozi karoseriju E39 sa lakocom, jako elastican, sa nekih 85 % maksimalnog obrtnog momenta dostupnih vec od 1500 rpm, kao dizel
    Druga varijanta ti je 520i, u kojem je zapravo motor od 2200 kubika (tacnije 2171), koji razvija 170 @ 6100 rpm, 210 Nm @ 3500, ubrzava do 100 kn/h za 9,1 sekundu, trosi kombinovano oko 9 litara a u gradu oko 13 litara. Naravno pricam o pazljivoj voznji, jer zgazis li ti njega po pedali gasa i on ce tebe po novcaniku Oba motora su iz iste generacije, radi se o M54 motoru, sa varijabilnim razvodom ventila i na usisnom i na izduvnom vratilu, usisnom granom u dve etape (neka limitacija varijabilog usisa vazduha), kontrolom leptira gasa elektronskim putem itd itd Sve ovo je doprinelo dobrim performansama i pojacanom elasticnoscu na nizim obrtajima, sto je recimo u nekoj meri nedostajalo prethodnim motorima, uz istovremeno smanjenje potrosnje i posledicno, zadovoljenje visih ekoloskih standarda (radi se o EuroIV motorima). Ovaj drugi imam u svom autu i jako sam zadovoljan. Motor kao motor trosi oko pola litra ulja na 10000 km, zna i preko toga ako mu se "ne svidja" ulje. Trazi visoko kvalitetno ulje, ja sipam gradacije 5W30 a moze i alternativa sve dok je u pitanju originalni proizvodjac. Sto se odrzavanja tih motora tice, mali servis ti je reda 200-220 eura sa originalnim delovima i uljem ali kod "nezavisnog" majstora, ovlasceni servisi verovatno za istu uslugu naplacuju minimum +50% na tu cenu. Svecice se menjaju po proizvodjackim uputstvu na 100000 km, servisi su na 25000 km sto naravno treba recimo prepoloviti, nema kais nego lanac koji je "maintenance free" i ne menja se nikad, u principu nadzivi i motor i auto... Sve u svemu jako prihvatljiv motor sto se i trokova odrzavanja i troskova potrosnje tice, obzirom na kategoriju i snagu. I ti motori, sami po sebi, su dosta dobri i mogu da predju jako puno osim ukoliko ne "stradaju" indirektno kao posledica nekog drugog problema.

    A indirektno benzinci tih godista stradaju zbog (iznenadnih) kvarova rashladnog sistema odnosno elemenata istog za ciju je izradu koriscena plastika koja nije bila zadovoljavajuceg kvaliteta tako da ceo sklop nije bio zadovoljavajuceg nivoa pouzdanosti. Problem je u tome sto ekspanzionu posudu, sva creva kao i hladnjak pa i termostat iz originalne ugradnje treba zameniti na nekih 100000 km, i drzati se te prakse i u buducnosti preventive radi. Naprsline ekspanzione posude ili grla hladnjaka su tipicni problemi koji se javljaju na tim modelima, i u pocetku su te naprsline male tako da se gubitak rashladne tecnosti ne oseti ali vremenom se prosiruju i onda se par puta "oglasi" lampica na kontrolnoj tabli. Ukoliko se ne deluje brzo u tom slucaju i to ne samo dolivanjem destilovane vode / antifriza, nego pronalazenjem mesta curenja i zamenom kompletnog dela, onda ubrzo dolazi do naglog pucanja i stvaranja naprsline pri cemu gubitak tecnosti bude takav da jednostavno nema vremena za reakciju. Osim toga i pumpu za vodu treba proveravati redovno i sa prvom sumnjom zameniti jer dovodi do slicnih problema. Ti motori imaju JAKO nizak prag tolerancije prema cak i malom nedostatku rashladne tecnosti, tako da u ovim slucajevima otkaza rashladnog sistema oni jednostavno "plate racun", da se tako izrazim. I zato ti kazem, ako budes gledao benzinca, OBAVEZNO proveri da li su na njemu menjani ekspanziona posuda, hladnjak, creva... ako jesu skini plastiku i proveri oko motora, mozda je prokuvao pa je auto samo spakovan za prodaju. Gledaj da kupis auto od dilera koji daju garanciju (jer su to ipak provereni automobili), koja tebi mozda i nece znaciti ali ti "kupuje" miran san Trazi probnu voznju, ako je dobijes auto treba da lako povlaci vec od 30 km/h i nekih 2000 rpm cak i u 4 brzini, naravno ne kao dizel ali mora da bez problema linearno pocne da isporucuje snagu. Preko 4000 mora da bukvalno lepi za sediste, bez "rupa" u isporuci snage. U leru motor mora da je miran i da se ne cuje u kabini, otvori haubu i slusaj, ako cujes kloparanje ili zvecanje mozda je Vanos u problemu, znaju da odu na tim motorima. Spolja gledano standardno, proveri i potrazi tragove udesa odnosno popravki. Proveri zazore izmedju krila, hauba, vrata, branika... Sagni se i pogledaj zadnje gume otpozadi, ako su nejednako istrosene postoji problem sa vesanjem pozadi. Proveri svu elektriku, podizace, prekidace, narocito proveri da li ventilator automatskog klima uredjaja duva na svim brzinama, jer regulator brzine zna da otkaze pa duva samo na najvisim brzinama. Dakle manuelno podesi duvanje na prva dva-tri stepena i proveri na otvorima za ventilaciju. Zamena regulatora doduse nije skupa ni teska, tako da to ne mora da bude faktor zbog kojeg treba da otpises neki dobar primerak. Isto se odnosi na upaljenu lampicu za airbag, problem je cesto ili u senzoru sedista i to uglavnom u sedistu suvozaca, ili u zatezacima sogurnosnih pojaseva. To su isto tipicni problemi koji se javljaju.

    Otprilike to je sve sto mi pada na pamet. Generalno E39 je odlican auto, ali sa godinama i kilometrazom stizu i problemi, koji su ponavljam u varijantama sa benzinskim motorom i redji ali i daleko podnosljiviji sto se popravki tice. Servisiranje isto tako, veoma prihvatljivo obzirom na klasu i segment. Auto je veoma stabilan, uravnotezen, sa ovom motorizacijom (6 cilindara) je potentan i dinamican. Mimo navedenih problema koji su naravno potencijalni, ne redovni i obavezni, auto nema vecih karakteristicnih i simptomaticnih problema. Dosta stvari koje nisu valjale su ispravljene sa restylingom koji nameravas da kupis, tako da je to auto vec ozbiljno doteran i sa prelezanim decjim bolestima. I opet naglasavam, probaj da auto kupis od dilerske kuce (handlera) a ne na placu, ili od privatnog lica iz oglasa na primer. Kod handlera su automobili detaljno ispitani pre otkupa od ranijih vlasnika sto je bezbednosna mera koju handleri preduzimaju sebe radi, ali tako u svakom slucaju ti kupujes neki svoj mir. U suprotnom, otkup od privatnih lica je i tamo rizik, a najveca opasnost je kupiti auto za koje je u oglasu naznaceno da su odjavljeni i prodaju samo za izvoz jer je velika mogucnost da je smanjena kilometraza, a tu u pricu vec ulaze Balkanci, Turci, Rusi itd itd uglavnom vec provereni majstori svog zanata Ni nemci nisu imuni na to, sve dok auto prodaju samo za izvoz iz Nemacke. U suprotnom, da auto kupi neko iz Nemacke ili EU i provali prevaru, bi mogli da naderaju pa se ne igraju sa glavom. Ali daleko od toga da tamo vlada neko opste postenje, naucili su se u medjuvremenu i oni prljavih poslova. Zato je handler daleko bolja opcija.

    Ako treba jos nesta pitaj ili pretrazi bazu. Sve sto ti napisem ces verovatno vec pronaci tamo

    Pozz i srecno sa kupovinom

  4. #4

    Re: BMW E39 savet

    Predpostavljam da je overspeed slucajno izneo pogresnu informaciju
    koja se rice konstrukcione greske kod turbine na modelu e39.Zapravo
    radi se o tome da bas e39 nema AMA bas nikakvih problema sa turbinom.Model e60 Ima konstrukcionu Manu
    na turbini koja otkazuje posle 150tkm!
    Over nije napomenuo da problem kod e39 predstavlja alu ogibljenje koje zna
    da strada na putevima kao sto su kuci....I to je verovatno prva stavka koja te ceka ako se odlucis
    za ovaj auto bez obzira Dali je dizel ili benzin

  5. #5

    Re: BMW E39 savet

    Sto se tice vesanja to jesam zaboravio, ko ce se bas svega setiti uvek Ali sam zato napomenuo da pretrazi bazu jer je nasiroko pisano o E39, ukljucivsi tu i situaciju sa aluminijumskim viljuskama...

    A sto se tice problema sa turbom, posto se covek izjasnio da gleda motorizaciju u opsegu 2 tj. 2,5 litra, ja sam pisao to oko dizela imajuci na umu motor M47, dakle cetverac, koji zmaj srecom nema u svom autu Dakle to je sustinski isti onaj M47 dizel predstavljen 1998. godine, samo sto je u reviziji koja se ugradjivala u periodu iz kojeg blagoje80 i zeli da kupi auto nosio oznaku M47TU (technical upgrade) i sto se radi o prvoj verziji komercijalne primene common rail diesela u toj kategoriji kad je BMW u pitanju. Ovaj motor je krajem 2001. godine nasledio staru verziju M47 dvolitarskog motora koji je razvijao 136 KS, dok u novoj verziji ovaj common rail razvija 150 KS. Ovaj motor je u tom periodu bio najprodavaniji iz kompletnog BMW-ovog proizvodnog programa, i ugradjivan je u jedinicu (118d, 120d), trojku (318d, 320d), peticu (520d) kao i nesto kasnije u X3 2.0d.

    Sve sto sam napisao oko problema sa turbom vazi za M47TU motor, sve od njegovog predstavljanja 2001. godine turbina tog motora je bila slaba tacka i to je uostalom priznao i sam BMW kasnije. Sem toga, problem koji sam naveo kao "konstrukcijski propust" tog motora se odnosi na lose konstruisan i nedovoljno pouzdan sistem klapni u usisnoj grani (cija je funkcija konstantno "doziranje" vazduha kao i brzine njegovog strujanja ka cilindru a sve u cilju sto optimalnijeg procesa sagorevanja), ciji su otkazi dokumetovani cak i na modelima koji su presli tek 15-20 hiljada kilometara. Otkaz ovog dela je takodje mogao da dovede do problema u radu turbine a neretko je dovodio i do mnogo ozbiljnijih problema na samom motoru. O kakvom se problemu u usisnoj radi najbolje govori slika:



    Sledeci snimak je doduse malo "teatralan" ali dosta verodostojno opisuje problem. Na kraju snimka, negde od 1:38 pa na dalje, se lepo vide slomljene klapne koje bivaju "usisane" prema ventilu koji zaglave, ili se polome na sitnije delove pa delovi istih ili polomljene osovinice budu bukvalno usisani u cilindar (bilo je slucajeva da u otvorenom motoru nadju delove ovih klapni u cilndrima):



    Ovakav sistem klapni postoji i kod M57 dizel motora (330d, 525d, 530d, 730d...) ali je kod tog motora usisna grana bolje konstruisana i generalno daleko robusnija, ovaj sistem ne otkazuje ni izbliza tako cesto i posledicno, nema ni opasnosti po sam motor. Dakle kad govorimo o M47TU dizel motoru, tu se radi ne samo o slaboj turbini nego i o dodatnom potencijalnom problemu koji proistice iz konstrukcijske greske, a negativnih iskustava vlasnika koji su imali tu nepriliku da osete posledice ovakvih propusta na svojoj kozi je prepun internet.

    Kao sto rekoh ranije, BMW je naknadno uvideo gresku, i to nakon ogromnog broja zalbi koje su sve ukazivale na isto, kao i na osnovu evidencije iz servisne mreze odakle je jasno sve upucivalo na konstrukcioni propust. Zbog toga je 2003. godine BMW prvo revidirao turbinu, promenivsi joj ne samo izgled nego i materijal od kojeg su njeni vitalni delovi napravljeni, tako da su one mogle daleko lakse da podnose radne stresove i uopste su trajale duze. Ovime je BMW zapravo prepoznao i ispravio gresku jer sto bi inace menjao neki deo ako on dobro radi? Dok je BMW ovo uradio, u medjuvremenu je nastavljena ugradnja starih turbina dok su prakticno potrosene sve zalihe, tako da ima automobila prodatih i nakon 2003. godine koji muce iste probleme jer su napravljeni pre nego je BMW poceo da ugrajuje revidiranu turbinu.

    Druga stvar, BMW je ispravio i propust sa lose konstruisanim sistemom klapni na M47TU motoru, revidirajuci kompletno usisnu granu i pocevsi da ugradjuje daleko jaci sistem opruga i osovina koje su te klapne drzale u mestu, ili je bar tako trebalo da bude od samog pocetka Ovo se desilo u trecem kvartalu 2004. godine. Na ovaj nacin, BMW je ispravio propuste koje je napravio sa M47TU dizel motorom ali svi modeli sa pomenutim motorom pod haubom proizvedeni u periodu od 2001. pa sve do kraja 2004. godine su u grupi visoko rizicnih i bilo iz jednog (slabasna turbina) ili drugog (klapne u usisnoj) razloga na njima su moguce ozbiljne havarije cak i na kilometrazama ispod 100000 km, sto je mnogo puta i dokumentovano. Iz tog razloga prvo ja nisam hteo/smeo da kupim BMW sa tim dizel motorom iz tog perioda, a drugo ne mogu drugome da savetujem da to radi. A da jeste bilo problema sa turbinom, dovoljno govori priznanje samog BMW-a:

    BMW says that only EU3 engines built before October 2003 are affected by the turbo problem. EU4s not affected.
    A koliko je ucestao problem sa klapnama bio najbolje govori sledece:

    One BMW specialist reports new manifold part supply running at 63 units per month.
    - dakle samo jedan prodavac delova za BMW je naveo da je narucivao odnosno isporucivao po 63 nove usisne grane mesecno.

    Kao sto rekoh internet je prepun iskustava vlasnika koji su ovo osetili na svojoj kozi, pa za dalje informacije moze svako da izgugla sta ga dalje interesuje. Ja samo ostavljam jos ovaj link, gde ima dosta informacija koje govore o ovoj materiji:

    http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... aps-t5537/

    PS. Ovom prilikom se izvinjavam novopridoslom clanu blagoje80 na blagom zastranjivanju sa teme jer nisam od samog pocetka hteo bas da mračim u detalje. Medjutim mozda je i bolje ovako, jeste malo van teme ali je itekako u vezi sa istom i moze kao upozorenje mnogo vise da koristi nego steti u celoj prici.

    Pozz

  6. Re: BMW E39 savet

    @overspeed
    Za odgovor nemam reci
    Nije razlog za ne kupovinu benzinca to sto sam cuo da dizeli imaju neki konstrukcioni problem (a za cudo se ispostavilo tako), vec jednostavno meni je 90% voznje otvoren put, tako da ta potrosnja nije toliko bitna. Drugo, vec sam se jednom debelo opekao sa dizelom i ne bih kupovao opet bez debele provere. U svakom slucaju, samo jos par pitanja. Ovo za posudu za tecnost, sam citao vec i mislio sam da vazi samo za seriju 3, definitivno cu obratiti paznju. Kako stoji on sa temperaturom, jel kazaljka uvek mora da bude zakucana na 90 stepeni ili moze malo da seta? Kakvi su automatici kod njega? I za kraj, na sta mislis kada kazes "handler"? Pretrazivao sam po tom kriterijumu, medjutim 8/10 su Turci i Arapi .

    Hvala jos jednom!

  7. #7

    Re: BMW E39 savet

    trazi auto na www.autoscout24.de a handleri su auto kuce i najvise ih ima na tom sajtu.
    deutsche gemacht-gut gemacht...

  8. #8

    Re: BMW E39 savet

    @ blagoje80: ako ces vec da vozis taj auto 90 % na otvorenom, onda slobodno zaboravi na dizela... Na otvorenom i nekih 90-120 km/h ti sestaci rade na 2500-2700 rpm i trose jako malo za svoju zapreminu, konkretno ja sam potrosnju tog 2,2 motora u mojoj trojci pri nekoj penzionerskoj voznji uspeo da spustim na prosek od 6,3 litara (deonica KM-NP, 80-ak kilometara, dosta krivina i uspona, dva kontrolna punkta tj. zastoja od nekoliko minuta itd itd , tako da u nekim idealnijim uslovima potrosnja bi isla i ispod 6) ali to je bila voznja za koju treba jako puno nerava Za neko normalno "krstarenje" otvorenim putem trosi oko 7,5 otprilike, znaci bez jurnjave ali i bez konstantnog "grca" u desnoj nozi i stalnog pracenja potrosnje na bord kompu. Kod tebe dodaj na tu cifru jos mozda oko 0,5 litara zbog vece tezine petice. Dakle 8 za normalnu voznju na otvorenom za 2,5 motor sa 192 KS je sasvim prihvatljivo. Naravno, moze on da trosi u istim okolnostima i duplo vise, samo je pitanje tvog raspolozenja i trenutnog vozackog "nadahnuca" Jedini problem kod ovih motora realno je ovaj "porez na luksuz" tj. dosta visok porez na upotrebu motornog vozila koji moramo da placamo pri godisnjoj registraciji, i to je po meni zapravo najveci minus kupovine automobila sa nekim od tih motora pod haubom. Ali ko moze da zivi sa tim, resen problem

    Sto se problema oko otkaza rashladnog sistema tice, tacno je da je problem bio ucestaliji kod trojke ali posto su u pitanju isti motori, sa istim elementima rashladnog sistema, problemi su itekako moguci i kod petice. Jednostavno, ne znam ko je svojevremeno za BMW radio te radijatore i ekspanzione posude, posto je u pitanju neki "third party" snabdevac, ali je kvalitet odradjenog posla nikakav, pre svega materijal (plastika) od kojeg su ti delovi napravljeni. U svakom slucaju sramota ide na obraz BMW-a, ali su izvukli pouke iz toga i recimo serije 5 E60 odnosno E83 (X3), E53 (X5) kao i E85 (Z4) sa istom motorizacijom (M54 motori su ugradjivani do sredine 2006. godine) imaju revidiran rashladni sistem i kod njih nema tih problema (bar ne u toj meri, naravno sporadicnih slucajeva ima i imace uvek i kod zvih proizvodjaca, iz malog miliona razloga). Dakle preporuka je da to proveris u svakom slucaju.

    Temperatura kod tih motora dostize radnu za recimo 5 minuta, naravno zavisno od spoljasnje temeprature i nacina na koji zagrejes motor Nikako nije preporucljivo prelaziti 3000 rpm pre nego sto ti motori dostignu radnu temepraturu. Ako u takvim okolnostima motor ne dostigne radnu temepraturu za najdalje 10 minuta voznje moguci su problemi sa termostatom (kao sto sam naveo ranije, i to je jedna od stavki koju treba proveriti). Kad se jednom postigne radna temperatura, ona kazaljka "zakuca" u vertikalnom polozaju ili mozda milimetar ulevo, i tu treba da ostane ako je sve u redu. Iz iskustva sa dva razlicita modela, iz dve razlicite serije (E36 318i i E46 320i), nakon postizanja radne temperature nikad nisam video tu kazaljku da ide bilo ulevo bilo udesno, bez obzira na spoljasnju temperaturu i nacin voznje. Znaci bilo da se radi o voznji na otvorenom u sred zime, bilo o kreni-stani saobracaju u sred spica u julu po Beogradu recimo, ta kazaljka se nikad nije pomerila. Znam samo da kad jednom krene prema crvenom, onda to uradi jako brzo (brz je to auto ) i tada je uglavnom kasno za trazenje leka (znaci vracam se na pricu od ranije o rashladnom sistemu). Znaci ako recimo dobijes auto na probnu voznju, ili u drugom slucaju startuj ga u leru i sacekaj 5-10 minuta, ako kazaljka dodje na polovinu ili kao sto rekoh mozda milimetar ulevo (tako je bar kod mene) i onda nadalje "ne mrda" odatle, sve je u redu u tom pogledu.

    Sto se automatika tice, generalno nisam fan te tehnologije. Mislim sve je to lepo i korisno, ali je pitanje kome treba automatski menjac i koliko je spreman da se "zrtvuje" za isti. Treba sagledati svoje sopstvene potrebe i "traziti" se u tome, prilagoditi auto sebi, ne obrnuto. Jer, realno, ako nameravas da vozis auto kao sto kazes 90% na otvorenom, sta ce ti automatika? Ubacis u 5. brzinu i svakako zaboravis na menjac. Cak i kad padnes na nekih 50-60 km/h, ti motori sasvim lepo povuku i u 5. brzini (naravno ne za preticanje, ali recimo ako se uspori saobracaj pa onda ponovo ubrza, nema potrebe da saltas ako obrtaji padni na recimo 2300-2400 rpm. Ti motori su jako elasticni zbog duplog Vanosa i u tom smislu zahtevaju daleko manje "igranja" menjacem nego cetverci. Sa druge strane, automatika jeste veliki plus u gradskoj voznji pre svega, ali za tih 10 % vremena koliko nameravas da auto vozis po gradu sa druge strane placas dodatne cehove. Potrosnja sa automatskim menjacima je uvek veca u poredjenju sa manuelnim, bar za Steptronic iz tog vremena. Ne znam iskreno kakva je situacija sa ovim SMG menjacima novije generacije, ali za Steptronic sam siguran da trosi i do litar vise od manuelnih, cak i kod verzija sa dizel motorom. Pored toga, te prve generacije Steptronica su imale dosta softverskih propusta i bagova u elektronskoj upravljackoj jedinici sto se doduse resavalo relativno lako, upgrade-om softvera. Ali ono sto je najgore, ako ti automatika "ode" u mehanickom smislu, onda ces imati velikih muka kao i troskova za popravku iz prostog razloga sto ovde ne postoje dovoljno strucni servisi koji ti mogu pomoci u tom slucaju. Sto se tice ovlascenog uvoznika i servisera BMW-a (da ga ne imenujem), verovatno bi tamo problem resio relativno brzo ali ti se racun ne bi nimalo svideo... U svakom slucaju, moj subjektivan stav je takav, sto ne mora da znaci nista. Ako naletis na dobar primerak a on bude automatik, nemoj da se pokolebas i odustanes od njega zbog ovoga sto pisem. Kao sto kazem to je samo moje misljenje. Auto kupujes za sebe, prema svojim potrebama, i na kraju krajeva donesi sam odluku jer ces zapravo ti ziveti sa posledicama svoje odluke.

    Za hendlere si dobio odgovor od Zverka. Ako mozes da se finansijski "uklopis", toplo ti preporucujem da auto kupis od njih jer imaju status pravnih lica i ne smeju po Nemackoj da prodaju sve i svasta. Auta koja otkupe od prethodnih vlasnika dobro ispitaju, mnogi zbog toga daju garanciju po uglavnom 6 meseci (na motor i karoseriju), tako je bar bilo kad sam bio tamo pre nekoliko godina. U svakom slucaju posto oni ne znaju kome ce da prodaju auto (lokalcu ili blagoju80 koji jednog dana useta u njihov salon ), moraju da prodaju "ciste" automobile, da garantuju za kilometrazu i uglavnom su automobili sa servisnim knjigama. To sve mora da bude cisto jer takve automobile svabama jedino i smeju da prodaju, tako da iako te garancije mozda tebi nece znaciti nista kao sto rekoh znas da kupujes auto sa ispravnom kilometrazom, koji je "cist". Sto na auto pijacama ili iz privatnih oglasa tesko da mozes da nadjes. Samo je problem sto su te auto-kuce skuplje, ali iz svega napisanog taj dodatni trosak je itekako pametna investicija.

    I, btw. ako na kraju kupis od handlera auto, imas pravo na povracaj poreza (onoga sto oni oznacavaju kao MwSt) posto ces auto da "izvezes" sa teritorije EU. Jeste malo zapetljana prica ali je taj porez kod njih oko 15% ako se ne varam (cini mi se da je ranije bio 19%), sto znaci da ako recimo platis kod handlera auto 9000 evra ti ces dobiti natrag 1350 evra, znaci auto platis "samo" 7650 evra. O tacnoj proceduri kako da to uradis je pisano isto tako puno puta po forumu, pretrazi bazu, narocito postove clana pod nickom ada. I jos jedna preporuka, Turke, Arape, Balkance (dakle sve Ex-yu kamarade), Bugare, Ruse... pokusaj da zabidjes makar bili u pitanju i handleri. Idealno je kupiti od handlera-Nemca, ako mora onda moze i neko drugi ali uglavnom da je handler. Sa druge strane auto pijace i auto oglasi su veliki rizik bas kao i kod nas, i tu mozes da se provedes kao bos po trnju. Savet je da ako nemas tamo nekog ko moze da ti u tom pogledu pomogne, batalis kupovinu na taj nacin jer nemas nikakvih garancija a ni nacina da sutra ako treba dobijes bilo kakvu odstetu ili ostvaris pravnu zastitu. U svakom slucaju oprez i bez zurbe, neces ni brzo ni lako pronaci to sto trazis a da se uklopis u budzet. Treba biti uporan i aktivan, obici sto je vise moguce lokacija i nista ne raditi na precac. Kad budes trebao da doneses konacnu odluku, sedni, popij kaficu, razmisli pola sata pa onda odluci hladne glave. Kazu da ako u takvoj nekoj situaciji osetis da nesta nije kako treba, onda se uglavnom tako i ispostavi na kraju. Sesto culo ili sta vec, ali su u svakom slucaju dobro rekli stari: triput' meri, jednom seci

    Pozz

  9. #9
    Član od
    15.07.2008
    Lokacija
    Altina-Zemun
    Garaža
    Vectra B 1.8 16v
    Poruke
    423

    Re: BMW E39 savet

    Da i ja dodam koju. Imam (caletov auto, sta cu kad sam student ) E39 skoro godinu dana. Inace 523i to je M52 motor znaci konstrukcijiski stariji od modela kojeg ti trazis, ali ne bitno. Zeleo bih samo da kazem da sam probao relativno dosta automobila i da mi je ovaj zaista nesto posebno. E39 je stvarno po meni vrhunski automobil od performansi preko stabilnosti pa do udobnosti i komfora. Sto se tice problema ja nisam imao za sada ni jedan.

    Ovo je motor od 2500 kubika, a potrosnja na bordu u prethodnih 7000km je 10,2 znaci mesovite voznje. Kao sto rece Overspeed moze da se spusti na autoputu i oko 6 sa laganom nogom, ali kad ga stisnes guta ko lud.
    Medjutim motor sestak 170ks takodje relativno elastican i poteze fino bez ustezanja i ispod 2000 o/min.
    Sto se tice temperature kao sto je Overspeed rekao posle nekih 5 min zakucana za sredinu i nema sanse da se pomera nezavisno od voznje. Ja bih ovog menjao bas za 525i od 192ks jer mislim da mu taj motor optimum za njegovu karoseriju em sto ide dobro, a nije skup za odrzavanje kao npr. 540i
    Samo jos da kazem da je zvuk njegovog sestaka melem za usi
    Opel Ascona C20NE 2.0i 116ks 0-100 10s
    BMW E39 523i 170ks 0-100 8.5s

  10. Re: BMW E39 savet

    Da, upravo je to bilo pitanje za automatik: video sam da ih ima dosta, pa samo da znam da li ih odmah eliminisati ili to ne trebad a bude razlog zbog koga ih ne treba ni gledati. Mislim, kad bih kupovao recimo Renoa ili Citroena, automatika ne bih uzeo bez obzira koliko je automobil dobar.

    Inace, ovi postovi bi trebali da idu u sticky. Nema toliko dobro objasnjeno sta gledati kod kupovine e39, pogotovo ne u jednom threadu. U svakom slucaju, svima hvala na odgovorima, ja se javljam za recimo mesec dana sa predstavljanjem

  11. #11

    Re: BMW E39 savet

    Citroen i BMW imaju iste automatike ZF...
    BMW volim al ne znam da ga vozim!

  12. #12

    Re: BMW E39 savet

    Nina, Profesionalno šminkanje za sve prilike, Beograd 062 8132346
    Na takvom autu automatski menjac nije minus i razlog za eliminaciju, vec plus. Ne znam zasto ljudi misle da je automatik tezi za odrzavanje, da se kvari, da je iz nekog razloga los...? Pa sve i da se kvari, sto nije slucaj, popravljajte ga onoliko cesto i potrosite na tu popravku taman onoliko koliko biste dali za zamenu seta kvacila za manuelni menjac - sto je trosak koji na automatiku nemate. Jednostavniji su za odrzavanje, konstrukcijski su prostiji i REDJE se kvare nego manuelni menjac. Ali ocigledno nasi ljudi, malo nenaviknuti na automatike, imaju predrasude, te elektronika, te kvari se (???), te nema ko da popravi...nista od toga nije tacno, ili makar nije tacno u nista vecoj meri nego sto je to slucaj za obican manuelac.

    Posle par stotina hiljada km sa automatskim menjacem u autu kog vozim svaki dan, ne bih se vratio nazad na manuelac ni za kakve pare. Jednostavno lakoca voznje kad niste raspolozeni da se drndate sa brzinama ne moze da se poredi sa manuelnim menjacem. Naravno, za brzu voznju po kakvim krivinama, UVEK cu pre uzeti manuelni menjac, ali tako se vozi 5% vremena, a po meni zbog toga ne vredi (uslovno receno) trpeti ostalih 95% vremena sa manuelnim menjacem.

    Ukratko, taj auto biraj na osnovu drugih razloga, umesto da ga eliminises jer ima automatski menjac.
    The difference between men and boys is the price of their toys

Strana 1 od 2 12 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. savet oko stelovanja
    Od broj 123 u forumu Venturi sistemi
    Odgovora: 14
    Posl. poruka: 28.01.2011, 23:59
  2. savet -ventili
    Od SANJA0708 u forumu Domaća vozila
    Odgovora: 23
    Posl. poruka: 15.12.2010, 13:52
  3. savet
    Od zaki u forumu Opšte diskusije o automobilima
    Odgovora: 33
    Posl. poruka: 13.11.2007, 00:38
  4. savet
    Od divlji u forumu Prijemno odeljenje
    Odgovora: 24
    Posl. poruka: 25.02.2005, 20:26

Ovlašćenja postavljanja

  • Vi ne možete postavljati nove teme
  • Vi ne možete postavljati odgovore
  • Vi ne možete postavljati priloge
  • Vi ne možete menjati vaše poruke
  •